Karadeniz’de bölge insanını ayağa kaldıran ve kısaca ‘Yeşil Yol’ olarak adlandırılan 2 bin 600 kilometrelik projede, 2’nci ve 3’üncü öncelikli yol olarak yer alan ‘mor ve mavi’ güzergâhlar da çevreye zararları açısından eleştiriliyor. Uzmanlar, en büyük zararın en yoğun turizm merkezlerinin yer alacağı 1’inci öncelikli Yeşil Yol’da meydana geleceğini, 2’nci öncelikli yol olan mor ile 3’üncü öncelikli yol olan mavi güzergâhın da bölge doğasına zarar vereceğini savunuyorlar. Doğu Karadeniz Turizm Master Planı’nda detaylı olarak gösterilen üç güzergâh, 8 ayrı ildeki 38 turizm merkezini birbirine bağlayacak.
#KaradenizZeytinyağı fabrikalarından çıkan kara suyun nehirlere bırakılıp sudaki canlılara yaşama hakkı tanımayacağını 4 Aralık 2007 Salı günü yayınladığımız çevre sayfasında duyurmuş, yetkilileri göreve çağırmıştık. Maalesef uyarılara kimse aldırmadı ve Burhaniye’deki Üvecik Deresi’nin suları katran karası akmaya başladı.