Pek çok otomobil markası bulunmaktadır. Geely'de o otomobil markalarından bir tanesidir. Geely ülkemizde de satılan otomobil markalarından bir tanesi olup sadece ülkemizde değil dünya çapında hizmet veren ve üretim yapan bir otomobil markasıdır. Geely'in hangi ülkeye ait olduğu da araştırılmaktadır. Peki, Geely hangi ülkeye ait bir otomobil markasıdır? Geely ne zaman üretilmiştir? Geely ne zaman kurulmuştur? Geely tarihçesi nedir? İşte Geely markası ile ilgili tüm detaylar.
#Geely Hangi Ülkenin Markası Ve Nerede Üretiliyor?Volvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#Geelyİsveçli Volvo, ‘Okyanusların Formula 1’i olarak adlandırılan ‘Volvo Ocean Race’le hem otomobil satışlarına önemli katkılar sağlıyor, hem de markasının ‘aile ve güvenli otomobil’ algısını ‘maceraperest ve dinamik’ olarak yeniliyor. Volvo Ocean Race CEO’su Knut Frostad, 250 milyon Euro’luk ekonomik büyüklüğe sahip yarışı son yıllarda hızlı gelişen ve dikkat çeken Türkiye’de de düzenlemek istediklerini belirterek, “Krizden etkilenmeyen Türkiye, dünya çapında farklı projelerle bu gücünü göstermeli” dedi.
ABD’de Başkan Obama’nın sürpriz Afganistan ziyareti dışında terörle mücadele politikaları tartışılıyor. Avrupa’nın gündeminde hala Katolik Kilisesi’ndeki skandal var. Ortadoğu, İsrail’in Doğu Kudüs politikalarını ve Arap Birliği zirvesinin sonuçlarını konuşuyor. Ekonomi gündeminde ise Yunanistan’ın bu hafta piyasaya süreceği tahviller ve Volvo’nun Çin şirketi Geely’e satılması var.
2010 yılında 1.8 milyar dolara İsveçli Volvo’yu satın alan Çinli otomotiv şirketi Geely şimdi de Alman Mercedes’in yüzde 5 hissesini 4.5 milyar dolara almak için teklif sundu. Ancak Mercedes’in çatı şirketi Daimler’in bu teklifi reddettiği açıklandı.
#ÇinBORA Koçak. Nam-ı diğer ‘Bahriyeli.’ Bilmeyenler için 7 yıl Deniz Kuvvetlerinde subay olarak görev yaptıktan sonra ayrılan ve 1996 yılında Hürriyet’te yayınlanan iş ilanıyla otomotiv sektörüne Anadolu Grubu şirketlerinden Çelik Motor’da satış sonrası eğitim sorumlusu olarak adım atan Bora Koçak, geçtiğimiz ağustos ayında yani 20 yıl sonra aynı kurumda başkan oldu.
#Emre ÖzpeynirciAnadolu Holding Otomotiv Başkanı Kamil Eser, radyasyon riskine rağmen Isuzu’ya ‘geçmiş olsun’ demek için Japonya’ya gitti. Eser, “Türkiye’de üretimin aksamaması için destek sözü verdiler. Buna rağmen işçi çıkarmamak için yaz tatilini bir ay erkene aldık” dedi.
Çin’in tek bağımsız otomotiv üreticisi Geely, Avrupa pazarına ilk adımı Türkiye’den atıyor. Kasım ayında Anadolu Grubu distribütörlüğünde Türkiye’de satılmaya başlanacak Çinli Geely’in patronu Shufu Li, iş hayatında örnek aldığı Toyota gibi global dev olma rüyasının gerçekleşmesinde Türkiye’nin de önemli desteği olacağını söyledi.