Tekstil ve hazır giyim sektörleri, son iki yıldır daralma yaşıyor. Üretimde düşüş, maliyetlerdeki artış ve kur baskıları gibi nedenlerle istihdam kaybı da artış gösterdi. Öyle ki, 2022’de 1 milyon sınırını aşan hazır giyim ve tekstil sektöründe istihdam Haziran 2024’te 983 bine geriledi, temmuzda ise bu rakam 1 milyona geri çıktı. Ancak sektör eski günlerini aramaya devam ediyor. Sektör temsilcileri, 2025 yılında hem ihracatta hem de istihdamda düşüşün devam edeceğini belirtiyor. Dünyada ise durum farklı değil. Sektör temsilcileri, “Herkes en yakın, en az adetle nerede üretim yapabilirim fikriyle yürüyor” diyerek durumu özetliyor.
#Özge ESENTicaret Bakanı Ömer Bolat, Bakanlığın tüm bütçesi, teşkilatı ve mevzuatıyla her zaman ihracatçıların yanında olduğunu belirterek, "Size ayırdığımız bütçeyi daha da artırmak için Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığından ilave 5 milyar liraya yakın bir bütçe desteği daha talep ettik. Onu da alınca sizlere daha çok ihracat destekleri vereceğiz." dedi.
#Ömer BolatTürkiye Cumhuriyeti’nin 100 yıllık tarihi boyunca ihracatçı kimliğiyle öne çıkan, Türkiye’ye ihracatı öğreten Ege Bölgesi, 2023 yılının 10 aylık döneminde 25 milyar 796 milyon dolarlık ihracat yaparken ithalatı 17 milyar 683 milyon dolarda kaldı. Ege Bölgesi 10 aylık dönemde 8,1 milyar dolar dış ticaret fazlası verirken, ihracatının ithalatını karşılama oranı yüzde 146 oldu.
#Ege BölgesiYılın ilk 5 ayında 8.4 milyar dolarlık ihracata ulaşan hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü, yeni ekonomi yönetiminden kur-enflasyon dengesinin sağlanmasını, finansmana erişim kolaylığı ve güvenilirlik algısının güçlendirilmesini bekliyor. Sektör temsilcileri güven ortamının tahsis edilmesiyle doğrudan yatırımların gündeme gelebileceğini belirtiyor.
#AvrupaSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, tekstil sektöründe kalite, sürdürülebilirlik ve çevreye saygının çok önemli hale geldiğini belirterek, "Türkiye'deki tedarikçilerin üretimlerine çok daha fazla dikkat etmesi lazım" dedi.
#Mustafa VarankTİM tarafından düzenlenen İhracatın Güçlü Kadınları Ödül Töreni'nde konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan, "Sürdürülebilir kalkınma hedefleri ana amacı hiç kimseyi arkada bırakmamaktır. Şu tartışmasız bir gerçek ki kadınların güçlendirilmesi ekonomiye büyük bir katkı sağlıyor. Bunun yanında gelecek nesillerin niteliğinin artmasını ve aile kurumunun güçlenmesini de beraberinde getiriyor. Yani kadınların bir toplumun her alandaki gelişiminde merkezi bir rolü var" dedi.
#Emine ErdoğanTürkiye’nin Paris İklim Anlaşması’nı kabul etmesi ve COP26 hedeflerine katılmasının ardından hazır giyim sektöründe yeşil dönüşüm heyecanı başladı. Bir kaç yıldır sürdürülebilirlik adına çalışmalar yapmaya başlayan şirketler, karbon ayak izi ölçümü için danışmanlık almaya başladı.
#Paris İklim AnlaşmasıGaziantep Zeugma Mozaik Müzesi, Doku Kumaş Tasarım Yarışması’nın finaline ev sahipliği yaptı. Dereceye giren 10 finalistin geliştirdiği kumaşlar tasarımcı Dilek Hanif tarafından 40 parçalık kreasyona dönüştürüldü. Yarışmayı kazanan 3 isim de yurtdışında eğitim hakkı kazandı.
#Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesi Doku Kumaş Tasarım YarışmasıHazır giyim ve konfeksiyon sektörü, ekimde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,6 artışla 1 milyar 913 milyon dolar, ocak-ekim döneminde de yüzde 19,8 artışla 16 milyar 720 milyon dolar ihracat gerçekleştirerek, yıllık 20 milyar dolarlık ihracat rekoruna koşuyor.
#İhracatHazır giyim ve konfeksiyon sektörü, eylülde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9 artışla 1 milyar 948 milyon dolar, ocak-eylül döneminde yüzde 22,3 artışla 14 milyar 810 milyon dolar ihracat gerçekleştirirken, talep artışı sektöre çifte rekor getirdi.
#Türkiye İhracatçılar MeclisiTürkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyon sektörü hakkında değerlendirmelerde bulundu. Gültepe, ihracatın artışında salgın sürecinde tedarik zincirindeki değişimine işaret etti.
#GazetehaberleriTDKD Başkanı Gürkan Gözmen "Hedefimiz Rusya'ya olan ihracatımızı sürdürülebilir kılmak. Avrupa'daki markalar Çin, Pakistan ya da Hindistan'a değil bize geliyorlar. Fiyatlardan dolayı değil, onlara yakın bir fiyat olsa bile burada belirleyici olan kalite, hizmet ve servis oluyor" dedi.
#Deriİstanbullu şirketlerin dış satımı, temmuzda geçen yılın aynı ayına göre 785 milyon 759 bin dolar artarak 6 milyar 783 milyon 962 bin dolara ulaştı. Türkiye'nin temmuz ayında gerçekleştirdiği toplam ihracatta İstanbullu şirketlerin payı yüzde 41,3 oldu.
#İstanbulİstanbul'daki ihracatçılar, geçen ay 7,9 milyar dolarla aylık bazda tarihi rekora imza attı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye'nin ihracatı martta geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 46,9 artarak 19 milyar 773 milyon 242 bin dolara çıktı.
#İhracatHazır giyim ve konfeksiyon sektörü, mayısta 2020'nin aynı ayına göre yüzde 56 artışla 1 milyar 303 milyon 736 bin dolarlık ihracat gerçekleştirirken, ocak-mayıs döneminde de yüzde 35,7 artışla 7 milyar 634 milyon 816 bin dolarlık ihracata ulaştı.
#Türkiye İhracatçılar MeclisiHazır giyim ve konfeksiyon sektörü, geçen ay 2020'nin aynı ayına göre yüzde 184,7 artışla 1 milyar 632 milyon 42 bin dolar ihracat gerçekleştirirken, ocak-nisan döneminde 6 milyar 336 milyon 207 bin dolar ile tüm zamanların en yüksek ilk 4 aylık ihracatına da imza attı.
#Hazır Giyim Sektörü