Pandemiyle birlikte artan online alışverişlerde fraud’a (sahtecilik) karşı dikkat edilmesi büyük önem taşıyor. Haziran sonu itibarıyla Türkiye'de 71,9 milyon adet kredi kartı, 172,9 milyon adet banka kartı bulunuyor. Kredi kartıyla işlem yapan tüketicilerin ve işletmelerin sahtecilik olaylarına karşı bir dizi önlem alması ve güçlü altyapıya sahip, güvenilir ödeme yöntemlerini tercih etmeleri gerekiyor.
#Kredi KartıBankalararası Kart Merkezi Genel Müdür Yardımcısı Cenk Temiz, "Geçen yıl ocak ayında yapılan kartlı harcamaların 54 milyar lirası kredi kartından oluşurken, bu oran 2019'un ilk ayında 62 milyar lira olarak gerçekleşti. Yani yüzde 15 civarında bir artış yaşandı. Yıl sonunda kartlı ödemelerde yüzde 15'lik bir artış bekliyoruz. Yani kartlı ödeme tutarının enflasyon oranında artmasını bekliyoruz" açıklamasında bulundu.
#Bankalararası Kart MerkeziBKM Genel Müdürü Soner Canko:"Son 10 yılda Türkiye'de toplam 104 milyon adet olan kart sayısı, ağustos sonu itibarıyla 204,4 milyon adede ulaştı.3 yıl önce internetten ödemelerde 20 milyon kredi kartı kullanılırken, bugün 28 milyon kredi kartının kullanıldığını görüyoruz. BKM Express'le bugüne kadar 240 bin bağış işlemiyle 4,7 milyon TL'nin sivil toplum kuruluşlarına kaynak olarak aktarılmasını sağladık.Önümüzdeki aylarda çalışmalarımızın sonucunu alacağımız konular arasında 'artırılmış gerçeklik', 'giyilebilir teknolojiler' ve 'nesnelerin interneti' yer alıyor" açıklamalarında bulundu.
#BKM Genel Müdürü Soner CankoArife gününde bankalararası kartlı işlem trafiğinde daha önce Anneler Günü haftasında 12,3 milyon adet olan işlem rekoru 13,9 milyon adede ulaşarak yenilendi. Geçen yıl 1,8 milyar lira kartlı ödeme yapılan arife gününde bu yıl yüzde 39 artışla 2,5 milyar liralık kartlı ödeme yapıldı.
#Kartlı ÖdemelerBankalararası Kart Merkezi’nin açıkladığı verilere göre, Türkiye’de kullanılan kart adedi 200 milyona ulaştı. Anneler Günü arifesinde işlem rekoru kırılırken, anneler için hediye tercihleri ise kuyumculuk, elektronik eşya ve kozmetik oldu.
#Bankalararası Kart MerkeziBKM'nin açıkladığı 2017 Ramazan Bayramı verilerine göre Arife Gününde yapılan bankalararası kartlı işlem trafiğinde rekor kırıldı. Ramazan Bayramında geçen yıla göre yurtdışı harcamaları azalırken yurtiçi harcamaları artış gösterdi. Veriler, kartlı ödemelerin yarısının market, akaryakıt ve giyim sektörlerinde gerçekleştiğini ortaya koydu.
#Kartlı ÖdemeBANKALARARASI Kart Merkezi’nin (BKM) verilerine göre Türkiye’de toplam kart sayısı 2015’te yüzde 5 artarak 170 milyonu aştı. Böylece Türkiye, toplam kart sayısı 159 milyon olan İngiltere’yi ve 134 milyon olan Almanya’yı geride bırakarak Avrupa’nın bir numaralı kart pazarı oldu.
#Kredi KartıAntalya yabancı turist ağırlamada İstanbul ile başa baş giderken, turistler toplam alışveriş harcamalarının yarısından fazlasını İstanbul'da yaptı. AA muhabirinin derlediği bilgiye göre bu yılın 10 aylık döneminde Türkiye'yi ziyaret eden yabancı turist sayısı 33 milyonu geçerken, bu turistlerin 10,8 milyonu İstanbul ve 10,5 milyonu Antalya'ya geldi. Turistler kartla 30 milyar TL harcama yaparken (nakit çekim de dahil) bu harcamaların yüzde 51’i İstanbul’da gerçekleşti.
#HarcamaTürkiye, banka ve kredi kartlarında kendi ödeme yöntemini hayata geçirmek için düğmeye bastı. MasterCard ve Visa’ya rakip olması beklenen ‘milli’ ödeme yöntemi ‘TROY’ da (Türkiye Ödeme Yöntemi) sona gelindi. 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren Türkiye kendi ödeme yöntemini kullanmaya başlayacak.
#Kredi KartıTCMB "Kart ile yapılan harcamaların artmasında kartlı ödeme yöntemlerinin kullanım kolaylığı sunması, salgın dönemiyle birlikte temassız ödeme tercihinin hızlı bir şekilde artması ve nakit taşımanın azalması da önemli bir yer tutuyor" açıklamasını yaptı.
#Merkez BankasıTurkcell, 2024’ün ikinci çeyreğini güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla noktaladı. Yılın ikinci üç aylık döneminde net abone sayısını 346 bin artıran şirketin Türkiye’deki toplam abone sayısı 43,2 milyona ulaştı. Bu çeyrekte faturalı abone sayısı net 477 bin artan Turkcell’in son 1 yılda kazandığı faturalı abone sayısı 1,8 milyon oldu. Makroekonomik faktörler göz önünde bulundurulduğunda dirençli bir performans sergileyen Turkcell’in grup gelirleri yılın 2. çeyreğinde 34,9 milyar TL olurken, 14,9 milyar TL FAVÖK ile yüzde 42,6 FAVÖK marjı elde edildi. Net kâr ise düşük kur farkı giderleri ve etkin risk yönetiminin katkısıyla 2,9 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Paycell ve Financell markalarıyla sunduğu techfin alanındaki faaliyetleri de Turkcell’in ikinci çeyrekteki finansal sonuçlarına güçlü katkı sağladı.
#TurkcellUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerine Yönelik Merkezi Yazılım Platformu Geliştirilmesi Projesi İmza Töreni’nde konuştu. Uraloğlu "Proje hizmete alındığında akıllı ulaşım sistemi mimarisi, Türksat uyduları ile desteklenerek kesintisiz hale gelecek" dedi.
#Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı