HALİÇ Metro Geçiş Köprüsü’nün de mimarı olan Hakan Kıran tarafından tasarlanan Kabataş Martı Projesi’nin inşaatı 28 Temmuz’da başlıyor. İnşaat süresince Kabataş deniz trafiğine tamamen kapatılacak. Kanat çırpan dev martı formundaki proje tamamlandığında, raylı sistem, deniz ve karayolu ulaşımı Kabataş’ta birleşmiş olacak.
#Kabataş Fındıklı Molla Çelebi CamisiHaliç Metro Geçiş Köprüsü’nün de mimarı olan Hakan Kıran’ın tasarladığı, “Kabataş Martı Projesi” iyle ilgili plan değişikliği İBB Meclisi’nden oy çokluğuyla geçti. Deniz doldurularak elde edilecek alana yapılacak Martı Projesiyle, Kabataş-Beşiktaş-Şişli-Giyimkent-Bağcılar Metro Hattı ile etüt aşamasında olan Şişhane-Kabataş Raylı Sistem hattını deniz yoluna entegre edecek.
#İbbDeniz tarafındaki çalışmaları tamamlanan Kabataş’taki “Martı Projesi”nin Kara tarafıyla ilgili projeye Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul 2 Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, yaptığı bazı düzenlemelerle onay verdi.
#İstanbulKabataş’ta ’martı’ şeklinde olması nedeniyle kamuoyunda ’Martı projesi’ olarak bilinen "Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi" projesi inşaatı, Kültür Varlıkları Koruma Kurulu’ndan kara bölümüne henüz izin çıkmadığı için durdu.
#Kabataş Meydan Düzenlemesiİstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından, İstanbul’da deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre etmek amacıyla yapılacak olan ‘Martı Projesi’ “Kabataş Transfer Merkezi Projesi” start aldı. İnşaat nedeniyle Kabataş 2 yıl deniz trafiğine kapanırken, yeşil alanlarla birlikte toplam 100 bin metrekarelik proje alanında “Martı” şeklindeki iskele alanı sadece 300 metrekare ile sınırlı kalacak. İskele alanının yüksekliği, silüeti bozmayıp, 9,5 metreyi aşmayıp, Dolmabahçe Camisi’ne 340 metre, Fındıklı Molla Çelebi Camisi’ne ise 190 metre mesafede yer alacak. Taşıyıcı olarak beton hiç kullanılmayıp, tamamen transparan olacak.
#Kabataş