İstanbul Erkek Liseliler Eğitim Vakfı (İELEV), İstanbul Erkek Lisesi (İEL) mezunları tarafından 1982’de kuruldu. Vakfın amacı ,İEL’i desteklemek ve okullar açarak sarısiyah kültürün temelini oluşturan değerleri ve çok kültürlülüğe dayalı amacını yeni kuşaklara taşımak olarak belirlendi. Cağaloğlu’nda anasınıfı, ilkokul, ortaokul, Çekmeköy’de ise anaokulundan liseye kadar tüm kademelerde eğitim veriliyor.
#Erhan ErkutEğitim alanında çalışan profesyoneller, akademisyenler ve öğretmen adayları ‘Eğitimde İnovasyon Zirvesi’nde buluştu. Etkinlikle ‘Değişen Eğitim, Dönüşen Okullar’ teması işlenirken, 25 eğitimci çeşitli branşlarda atölye çalışması ve sunum yaptı.
#Prof. Dr. Erhan Erkutİstanbul Erkek Liseliler Eğitim Vakfı (İELEV) tarafından organize edilen, hedefi lise öğrencilerini girişimciliğe ve iyi üniversitelerde eğitim almaya teşvik etmek olan ‘İELEV Boston Girişimcilik ve Üniversiteler Turu’nun ilki 22-30 Nisan’da düzenlendi. Öğrenciler turda Harvard gibi dünyanın lider üniversitelerini gezdi ve çalışmalarını ABD’de sürdüren bilim insanı Canan Dağdeviren ile buluştu.
#İstanbul Erkek Liseliler Eğitim Vakfıİstanbul’da özel bir okul Almanya Dışişleri Bakanlığı tarafından, Alman Lisesi ve İstanbul Erkek Lisesi’nden sonra özel statüye tabi tutularak akredite edildi. Akreditasyon 5 Nisan’da Almanya Federal Cumhuriyeti’nin İstanbul Başkonsolosluğunda atılan imzalarla yürürlüğe girdi. Yeni akreditasyonla Almanya’dan gelecek 6 öğretmen 2017-2018 eğitim öğretim yılında okulda göreve başlayacak, ayrıca maddi destekle fiziki altyapıya katkı sağlanacak.
#AkreditasyonİELEV (İstanbul Erkek Liseliler Eğitim Vakfı) Eğitim Kurumları, özel lisesini açtı. Okuldan mezun olacak öğrenciler Almanya’da Avusturya’da ve İsviçre’deki üniversitelerde ücretsiz okuma imkanı elde edecek. Aynı zamanda Türkiye’deki vakıf üniversitelerinden burs alabilecek.
#BursUzmanlar, yeni eğitim sistemi 4+4+4’ün sınavlara etkisini, ortaöğretim ve liselerin yeniden düzenlenmesini ve sistemin öğrenci, öğretmen ve velilere yansımalarını tartıştı. ERG Politika Analisti Aytuğ Şaşmaz, ortaöğretimin zorunlu hale getirilmesi için toplumsal hazırlığın yetersiz olduğunu söyledi.