Kocaeli’nin Çayırova ilçesinde esnaf İsmail Kuş (43), evinin bir odasına eski yapıların olduğu minyatür mahalle kurdu. Kuş, “Dükkanıma bir gün arkadaşım gelmişti. Aslında bütün hikayem bir çöp şişle başladı. Arkadaşım ‘Çöp şiş istiyorum’ dedi. Ne yapacağını sordum. ‘Bir köy evi yaptım; ona tırmık yapacağım’ dedi. ‘Ben de böyle bir köy evi yapabilir miyim’ diye o gün işe başladım. İşte bütün hikayem o zaman başladı” diye konuştu. Kuş, “Bunları yapan Türkiye'de çok az bulunuyor. Benim bir amacım var. Hem bu kişilerin yaptıklarını alarak hem de kendi yaptıklarımla ileride bunun bir müzesini oluşturma amacım var" dedi.
#MinyatürKocaeli’nin Çayırova ilçesinde esnaf İsmail Kuş (43), evinin bir odasına eski yapıların olduğu minyatür mahalle kurdu. Kuş, “Dükkanıma bir gün arkadaşım gelmişti. Aslında bütün hikayem bir çöp şişle başladı. Arkadaşım ‘Çöp şiş istiyorum’ dedi. Ne yapacağını sordum. ‘Bir köy evi yaptım; ona tırmık yapacağım’ dedi. ‘Ben de böyle bir köy evi yapabilir miyim’ diye o gün işe başladım. İşte bütün hikayem o zaman başladı” diye konuştu. Kuş, “Bunları yapan Türkiye'de çok az bulunuyor. Benim bir amacım var. Hem bu kişilerin yaptıklarını alarak hem de kendi yaptıklarımla ileride bunun bir müzesini oluşturma amacım var" dedi.
#KocaeliBebek ve çocuk konfeksiyonu sektörünün önemli organizasyonlarından Junioshow Bursa Uluslarası Bebe, Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı kapılarını açtı. Organizasyonun sektörün ihracatına önemli bir katkı sağladığını söyleyen Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, “70’ten fazla ülkeden 1000’e yakın yabancı alıcı Bursalı firmalarla buluştu” dedi.
#Bebek GiyimKuveyt’te düzenlenen Bursa Tanıtım ve Yatırım Günleri etkinliğinde Kuveytli işadamları ve yatırımcılar ile Türkiye’den katılım gösteren turizmciler, yatırımcılar ve üst düzey yöneticiler bir araya geldi. Etkinlik kapsamında iki gün boyunca her iki ülke arasında yatırım fırsatları ele alındı.
#BursaBTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, pandemi sürecinin tedarik zincirinde önemli bir değişime yol açtığını belirterek, “Ev tekstilinde daha önce rekabetçi olamadığımız, ürün satmakta zorlandığımız bazı pazarlarda fiyat tutturur hale geldik. Yeni dönemde özellikle Çin ve Hindistan’dan boşalan pazarlara hızlıca girmemiz gerekiyor” dedi.
#BTSODaha önce sadece iç pazar odaklı üretim yapan firmaların, kavuştukları yeni vizyonlarıyla artık uluslararası pazarların en önemli aktörleri arasında yer almayı hedeflediğinin altını çizen BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, “Bebe, çocuk konfeksiyonu firmalarımızın örnek başarıları, sektörümüzün kümelendiği Vişne Caddesi’nin çehresini de değiştiriyor. İşletmelerimizin artan ticaret potansiyeli, üretim alanlarının modernizasyonundan vitrin düzenlemeleri ve showroom alanlarına kadar her alanda güçlü bir şekilde hissediliyor” dedi.
#Vişne Caddesi1995 yılında kurulan Bezsan Tekstil, bugün Moschino’dan Diesel’e kadar dünyanın önde gelen birçok markasına kumaş üretiyor. Denizli’deki iki fabrikada 200 kişiyi istihdam ettiklerini anlatan Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Akçay, “20 milyon dolarlık ciro yapıyoruz. Hedefimiz Ar-Ge ve tasarım ile öne çıkmak” dedi.
#GazetehaberleriBursa Ticaret ve Sanayi Odası’nda (BTSO) seçim süreci tamamlandı. Yapılan oylama sonucu BTSO Yönetim Kurulu’nda 5 isim değişirken, meclise ise 78 yeni isim ilk kez girdi. Meclis üye sayısının artışı ve değişim ise ‘Aktif ve katılımcı yönetim’ anlayışı olarak yorumlanıyor. Yaş ortalamasının 48’den 50’ye yükseldiği patronlar kulübünün, yeni dönem sloganı ‘İnsana yatırım’ olacak.
#BursaBURSA’da, Nef, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve Hürriyet gazetesinin gerçekleştirdiği ‘Bursa Ekonomi Zirvesi: Endüstri 4.0/Otomotiv’ kapsamında düzenlenen ilk panelde dünyanın içinde bulunduğu ekonomik durum, reel ekonomi, sanayinin gelişimi ve kurlardaki değişimlerin yatırımlar üzerindeki etkisi gibi konular masaya yatırıldı.
#Bursa Ticaret Ve Sanayi Odası