Güncelleme Tarihi:
BURSA, (DHA) - TÜRKİYE bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün kalbi 4 gün boyunca Bursa’da attı. 47 ülkeden 11 bin 335 iş temsilcisinin ziyaret ettiği Junioshow Fuarı, sektörün ihracatçı kimliğine büyük güç kattı.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. işbirliği ve BEKSİAD’ın destekleriyle bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörüne yönelik bu yıl 2. kez düzenlenen Junioshow, 47 ülkeden 11 bin 335 yerli ve yabancı iş dünyası temsilcisini ağırladı. Rusya, İran, Ortadoğu ülkeleri, Ukrayna, Afrika ülkeleri ve Türk cumhuriyetlerinden gelen yabancı alıcılar, Bursalı firmaların sonbahar – kiş kreasyonlarını inceledi. Özellikle Bursa’nın yüksek kaliteli ürünlerine hayran kalan yabancı firmalar, Bursa markası ürünlerinden siparişlerini de verdi.
YENİ İHRACATÇILAR KAZANDIRIYORUZ
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, endüstri ve üretim şehri olan Bursa’nın fuarcılık çalışmalarıyla ihracatının ve rekabetçiliğinin daha da güçlendiğini söyledi. Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe üretimin yüzde 80’ini tek başına karşılayan Bursalı firmaların BTSO’nun yürüttüğü UR-GE projeleri ve fuarcılık çalışmalarıyla dünyaya açıldığını kaydeden İsmail Kuş, BTSO’nun organizasyonlarıyla sektörün her sene çok sayıda yeni ihracatçı kazandığını vurguladı.
DÜNYA BURSA ÜRÜNLERİNİ TERCİH EDİYOR
Bursalı firmaların Junioshow sayesinde katma değerli ve tasarım odaklı ürünlerini dünya pazarlarına sunma fırsatı yakaladığını ifade eden İsmail Kuş, “Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörümüze yönelik 2 ayrı Ur-Ge projemiz, fuarcılık ve yurt dışı fuar organizasyonlarıyla sektörümüzün potansiyeli daha da güçlendi. Dünya standartlarında kaliteli ürünler ortaya koyan firmalarımızın ürettiği ürünlerimiz dünya çocuklarını giydiriyor. Fuarlarla birlikte farklı bir vizyona kavuşan firmalarımızın çabası da Bursa’mızın modanın ve tasarımın da merkezi haline gelmesini sağlıyor. Artık Bursalı firmalarımız modayı belirliyor. Fuar organizasyonumuza katılan tüm sektör temsilcilerimize teşekkür ediyorum” dedi.
JUNIOSHOW FUARI, SEKTÖRÜN BURSA’DAN DÜNYAYA AÇILAN KAPISI OLDU
Kalite odaklı üretimi tasarım ile birleştiren Junioshow Fuarı’nı başarı ile düzenlediklerini belirten Tüyap Bursa Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü İlhan Ersözlü, “Bebe çocuk sektörüne yönelik düzenlenen bu yılın ikinci buluşması olan Fuar, 0 - 12 yaş arası sektörün “sonbahar – kış konsepti” özel dekor standlarda 103 firmanın katılımı ile 3 salonda düzenlendi. Tekstil modasına yön veren, son trendlerin sektör profesyonelleri ile buluştuğu Junioshow Fuarı, 47 ülkeden gelen 11 bin 335 yerli ve yabancı konuklar tarafından ziyaret edildi” dedi. Ersözlü fuar süresince gerçekleşen milyon dolarlık siparişler ile hem bölge hem de ülke ekonomisine katma değer sağlandığını da ifade etti.
TÜM FİRMALAR FUARDAN MEMNUN
BEKSİAD Başkanı Halil Atalay ise, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün her geçen yıl fuarcılık çalışmaları ve Ur-Ge projeleriyle büyüdüğünü söyledi. Junioshow Fuarı ile firmaların rekabetçiliğini ve ihracatçı kimliğini artırdığını belirten Atalay, şöyle konuştu: “Sonbahar ve kış kreasyonu ürünlerimiz fuarda görücüye çıktı. Yabancı alıcılardan olumlu dönüşler aldık. Firmalarımızın hepsi fuardan memnun ayrıldı. Firmalarımız Ocak 2018’deki fuar organizasyonunu bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
FOTOĞRAFLI