Google'ın Kanada’da dijital yayıncılar için 74 milyon dolar ödeme yapacağını duyurmasının ardından gözler Türkiye'ye çevrildi. Prof. Dr. Filiz Aydoğan, “Bizler teknoloji şirketlerinin bedava çalışanı konumunda oluyoruz. Dijital Telif Yasası habercilere, yazarlara ve yayıncılara kazanım sağlayacak” diyerek önemli açıklamalarda bulundu.
#Dijital Telif YasasıTürkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) araştırmasına göre 6-15 yaş grubundaki çocukların internet kullanım oranı yüzde 82.7 seviyelerinde (2021). TÜİK’in araştırmasına göre oranın bu denli yüksek olmasının arkasında pandemiyle birlikte başlayan ve çeşitli nedenlerle devamı gelen uzaktan eğitim sisteminin etkisi büyük. Araştırmaya göre 6-15 yaş grubundaki çocuklar, haftalık ortalama 12 saat 25 dakika ders içi, 6 saat 59 dakika ders dışı zamanlarında İnternet kullanıyor.
#TeknolojiVodafone, Türkiye’de 5G ve fiber teknolojilerinin yaratacağı ekonomik etkileri ortaya koyan iki ayrı araştırmaya imza attı. 5G etki analizine göre, 5G’nin ülkemizde hayata geçmesiyle 15 yılda 1 trilyon TL’yi aşkın gelir artışı ve 479 milyar TL GSYH artışı sağlanabilecek. 5G’nin 1 yıl gecikmesi ise 120 milyar TL’lik bir faydadan mahrum kalmak anlamına geliyor.
#5GGünümüzde pandemi ve internet kullanımının her gün hızlı bir şekilde artması nedeniyle Yurtdışı ihracat için dijital pazarlama müthiş bir şekilde önem kazandı. We Are Social ve Hootsuite açıklanan verilerine göre 2020 yılında Dünyada 4,5 milyar kişi aktif olarak internet kullanıyor. Ülkemizde ise TÜİK açıkladığı verilere göre 2019 yılında 16-74 yaş internet kullanım oranı 2019 yılında yüzde 75.3 ilen 2020 yılında pandeminin etkisi ve internet kullanımın artmasıyla beraber yüzde 79 oldu.
#TeknolojiKoronavirüs (COVİD-19) salgınının dünyayı ve Türkiye’yi etkisi altına aldığı 2020, online alışverişin hız kazandığı bir yıl oldu. Verilerin ortaya çıkardığı sonuçlar, pandeminin sosyal mesafeyi zorunlu kılmasıyla birlikte tüketicinin e-ticaret algısında değişim olduğunu da gözler önüne seriyor.
#AlışverişTeknolojideki baş döndürücü gelişmeler, yeni imkanların ortaya çıkışı, e-ticaretin yaygınlaşması gibi etkenler internet kullanım oranlarını da artırıyor. Türkiye'de son 5 yılda internet kullananların sayısı yüzde 29, internet bağlantısı olan evlerin oranı da yüzde 18,8 artış gösterdi.
#İnternetPandemi sürecinde mobil finansal çözümlere yönelik tüketici ilgisi ve firmaların talepleri açıklandı. TMOB’un verilerine göre; Türkiye’de mobil finansal servislere yönelik tüketici ilgisi yaklaşık üç kat (yüzde 275), firmaların talepleri ise iki kat (yüzde 225) arttı.
#TMOBPandemi sonrası tüm dünya yeni bir döneme girdi. Aylar boyu evinden çıkamayan vatandaşlar, kendilerini daha çok internette buldu. Peki bu süreci TurkNet nasıl geçirdi? TurkNet Genel Müdürü Cem Çelebiler, Türkiye'de internette yaşanan değişimi Hürriyet'e anlattı.
#TurknetToplumun her alanından, tüm teknoloji kullanıcıları için doğru işlemci, donanım ve yazılım yanı sıra, hız, güç, güvenlik, tasarım gibi kavramlar; teknolojiyi üretenlerin yöneteceği geleceğin dünyasında büyük avantaj sağlayacak. Bu kapsamda MediaMarkt, Microsoft, Lenovo ve Intel, Türkiye’nin teknoloji toplumu olma hedefine katkı sunmak için yapılması gerekenleri tartıştı.
#MediamarktSpot havayolu yolculuğunda internet hizmeti kabin içi hizmetlerinde üst sıralarda yer almaya başladı. Uçak içi ikram hâlâ ön sırada olsa da yolcuların yüzde 90’ı bindikleri uçakta Wi-Fi bağlantısı olup olmadığını sormaya başladı. Gökyüzünden aşağı bağlanmakta önemli bir şey de tespit edildi. Uçuş korkusu olanların sisteme girerek vakit geçirirken korkularının azaldığı, hatta bu korkuyu unuttukları ortaya çıktı.
#THYAkıllı telefonların kullanım oranının artmasıyla beraber oyun sektöründe de mobil uygulamalar artış gösterdi. Her yaştan insanın elinde akıllı telefon bulunuyor. Herkes telefonlar üzerinden mobil oyunları indiriyor ve bu oyunları sıkı takip ediyor. Statista kurumunun yaptığı araştırmada, 2018 yılında mobil oyun indirme rakamı tüm dünyada 38 milyar iken 2019 yılında bu rakamın 40 milyarın üstünde olması bekleniyor.
#OyunTÜİK, İstatistiklerle Gençlik 2018 raporunu yayınladı. Buna göre, Türkiye'de geçen yıl itibarıyla 12 milyon 971 bin 396 genç var. 2016-2017 öğretim yılında yüzde 41.7 olan yükseköğretimdeki net okullaşma oranı, 2017-2018 eğitim yılında yüzde 45.6'ya yükseldi. Gençlerin yüzde 58.3'ü şimdiye kadar aldığı eğitimden memnun olduğunu söylüyor. Gençlerin mutluluk kaynağının ilk sırasında ise, sağlık geliyor. Onu sırasıyla başarı ve sevgi takip ediyor.
#TÜİK