PERAKENDE sektörü bir süredir, markaların yerli-yersiz indirime girmesi, indirim dönemi için daha düşük kalitede üretim yapılması ve öncesinde yüksek gösterilen fiyatların indirim için düşürülerek aslında hiç indirim yapılmadığı gibi farklı konularla tartışılıyor.
#GazetehaberleriİSPANYOL hazır giyim devi Zara uzun süredir “Türkiye’den çıkıyor iddialarına” dün cevap verdi. 1998’den beri Türkiye’de Inditex Grup bünyesinde faaliyet gösteren Zara’dan yapılan açıklamada, “Türkiye’deki Zara ve alt markaları pazardan çekiliyor ve mağazalarını kapatıyor haberleri gerçeği yansıtmamaktadır. Mağaza kapatmıyoruz aksine yeni mağazalar açıyoruz” denildi.
#Zara1998’den beri Türkiye’de Inditex Grup bünyesinde faaliyet gösteren Zara için Habertürk yazarı Fatih Altaylı, “Türkiye’den çıkıyor” iddiasında bulundu. Konuyla ilgili olarak ulaştığımız Inditex Grup yöneticileri ise “Bu konu hakkında yorum yapmak istemiyoruz” açıklamasında bulundu. Sektör temsilcileri, markanın yatırımlarına devam ettiğine dikkat çekiyor. Zara'nın bağlı olduğu Inditex Grup adına yapılan açıklamada ise, Türkiye'den çıkıyor yönündeki iddialar yalanlandı. Açıklamada "Mağaza kapatmıyoruz aksine yeni mağazalar açıyoruz” denildi.
#Inditex Grupİstanbul Moda Hazır Giyim Konferansı’nda konuşan İtalyan Ermenegildo Zegna Grup Başkanı Paolo Zegna, Türk markalarına ek vergi gibi korumacı politikalara güvenmemeyi önerdi. Zegna, “Rekabet için kendi kültürünüzle ilgili kimlik geliştirin” dedi.
Zara, Massimo Dutti, Pull&Beer, Oysho, Bershka gibi moda markalarını bünyesinde bulunduran İspanyol perakende grubu Inditex, ‘Türkiye’den gidiyorlar’ iddialarına ‘Kalıcıyız’ diyerek yanıt verdi. Grubun yöneticileri, 186’sı direkt tedarikçi olmak üzere toplam 847 fabrikada üretim yaptıklarını belirterek, “Türkiye en büyük üçüncü alım ülkemiz. Fiyat tutturamamak yok, İspanya’ya yakın ve kaliteli üretim var. Türkiye’de çok mutluyuz” açıklamasını yaptı.
#Inditexİngiltere merkezli moda perakende şirketi Boohoo, global satışları düşünce acısını tedarikçilerinden çıkarmaya yöneldi. Türkiye’de 250 üretici ile çalışan şirket geçtiğimiz günlerde mail yoluyla “Fiyatlarınızı Pakistan seviyesine çekin” mesajı gönderdi. Mailde, “Aksi takdirde sevkıyatta olan ve olmayan tüm siparişleri iptal edeceğim” diyen İngiliz şirketin talebi bazı Türk şirketleri tarafından olumsuz karşılandı.
#BoohooTürkiye ve Suriye’de büyük yıkım yaratan deprem felaketi, tüm dünyayı harekete geçirdi. Birçok ülkeden yapılan yardım faaliyetlerine moda markaları da dahil oldu. Bu yardımlar elbette yaşanan acıyı hafifletmiyor ama deprem bölgesindeki vatandaşlarımıza yalnız olmadıklarını hissettirmeyi ve bir nebze de olsa hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlıyor. Yerli-yabancı markalardan kimileri para yardımı yaparken kimileri de giysi, malzeme ve lojistik desteğinde bulunuyor. Onlardan bazılarını listeledik...
#Bella HadidYanlış okumadınız. Zara sinemaya girdi. Dünyanın en önemli hızlı moda gruplarından Zara, Zorlu Alışveriş Merkezi’nde mağaza açmak isteyince ilginç bir çözüm bulundu. Sinemanın bir katının kapatılmasına karar verildi. Zara, Zorlu’da büyük bir alana kavuştu ama sinemaların kapasitesi de yarı yarıya azaldı.
#Jale ÖzgentürkDaha önce aralarında Roberto Cavalli, Karl Lagerfeld, Jimmy Choo gibi efsane tasarımcılarla işbirliği yapan H&M, gözüne modanın zor çocuğu Tom Ford’u kestirdi. Kasım ayından bu yana moda koridorlarında konuşulan işbirliğinde son aşamaya gelindiği ileri sürülüyor. Uzmanlar, H&M’in Tom Ford’u ikna etmesini büyük başarı olarak görüyor.
Orka Grup’un gençlere yönelik markası Tween, Londra Moda Haftası’nın kapanış defilesini gerçekleştirdi. Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçoğlu, “Bu, İngiltere pazarında 5 yıllık yoğun çalışmanın ürünü. İngiltere’den önemli satın almacılar defileyi izledi. Zara, Massimo Duti’nin sahibi Inditex izlemek istedi, davetiye vermedik” dedi.