SON yıllarda bildiğiniz gibi Türkiye’de otomobil satışlarında ağırlığı ‘filo şirketleri’ aldı. Yani perakende de otomobil satışları düşerken, filo oranları yüzde 60’ları aştı, bazı markalarda yüzde 70’leri bile geçti. Bir bakıma otomobil pazarını son 3-4 yıldır filo şirketleri domine ediyor. Şirketler satın alma maliyeti yerine kiralamaya dönünce, filonun oranı hızla yükseldi.
#Gino BottaroJaguar’ın kompakt SUV gövde tipinde tasarlanan ilk elektrikli modeli i-PACE, 1 Mart Perşembe günü Avusturya Graz'da düzenlenecek özel bir etkinlikle tanıtılacak. Tesla katili olarak da adlandırılan i-Pace, nisan ayında Türkiye’de sergilenecek ve ön sipariş alınacak.
#GazetehaberleriHürriyet Dünyası, otomotiv sektörünü 3. kez bir zirvede bir araya getirdi. Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Fikret Bilâ ve Hürriyet CEO’su Çağlar Göğüş’ün ev sahipliğinde gerçekleşen zirvede gündem, pazarda beklenen gelişmeler ve yeni kadrosuyla yeniden yayın hayatına başlayan Hürriyet Oto oldu. Fikret Bilâ konuşmasında, “Otomotiv sektöründeki teknolojilik ilerlemeler yaşam tarzını etkileyecek, 10 yıl içinde toplumsal yaşamı değiştirecek” dedi.
#GazetehaberleriGEÇEN hafta Türkiye’de hızla büyüyen otomotiv sektörüne desteğimizi gazete ve internetten (hurriyet.com.tr) sonra artık Hürriyet Oto (hurriyetoto.com) isimli web sitemizle daha da arttıracağımızdan bahsetmiş, bu siteyi sektörün referans noktası haline getirmek için çok çalışacağımızı aktarmıştım.
#Emre ÖzpeynirciHÜRRİYET internetteki atılımlarını sürdürüyor. Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Çağlar Göğüş’ün yaptığı duyuruyla Hürriyet Ekonomi Müdürü Sefer Levent Hürriyet’in finans portalı BigPara’nın yayın yönetmeni, Hürriyet Ekonomi Müdür Yardımcısı Emre Özpeynirci ise Hürriyet Oto’nun yayın yönetmeni oldu. Levent ve Özpeynirci yeni görevlerinin yanı sıra mevcut görevlerini de sürdürecek. Her iki portalın iş süreçlerinden ise Hürriyet Dikey Portaller Koordinatörü Pelin Kurt sorumlu olacak.
#GazetehaberleriSon 2-3 yıldır Türkiye’de hem iç pazarda hem üretimde sessiz kalan Japon Honda, tam gaza basıp 15 milyon dolarlık ön yatırımla aralık başından itibaren yeni Civic Sedan üretimine başlayacakken, bu kez Tayland’daki sel felekatine takıldı.
Avrupa’daki borç krizi otomotiv sektörünü de vururken, dev markalar art arda işçi çıkarmaya başladı. Önce PSA (Peugeot-Citroen) ardından Ford, İspanya ve Fransa’daki fabrikalarından 4 biner işçi çıkaracağını açıklarken, Renault ve GM de istihdamı düşürme kararı aldı. Türkiye’de ise Ford, Tofaş ve Toyota yeni model yatırımlarına paralel yeni işçilere kapıyı açtı. 2011’de 4 bine yakın işçi alan sektör, 2012 için de aynı sinyali verdi.
Otomotiv piyasasında “aile otomobili” olarak sınıflandırılan bu araçlar, sundukları ferah ve değiştirilebilir oturma pozisyonları, efektif kullanılan saklama yerleri ve bagajlar alanlarıyla ailelerin öncelikli tercihi olmaya devam ediyor. Tasarım ve yaşam alanlarıyla öne çıkan MPV’ler, üzerindeki fiyat etiketleriyle de dikkat çekiyorlar.