Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2013 00:00
Dünya devlerinin katıldığı Bangkok’taki WAN-IFRA konferansında Hürriyet İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Dalman, Hürriyet gazetesinden, Hürriyet Dünyası’na geçişi anlattı.
2012’de başlatılan Kafka projesi ile tüm kanalların birleştirildiğini söyleyen Dalman, “Hürriyet Dünyası şu anda günde 6.5 milyon kişiye ulaşıyor” diye konuştu.
Dünya Gazeteler ve Haber Yayıncıları Birliği’nin (World Association of Newspapers and News Publishers WAN-IFRA) geçtiğimiz günlerde Bangkok’ta
düzenlediği 65. Dünya Gazeteler Kongresi’nde, gazetecilikteki son gelişmeler ele alındı, basın özgürlüğü ile gazetecilik ve habercilikte yeni iş modelleri tartışıldı. 70 ülkeden 1500’ün üzerinde gazete genel yayın yönetmelerinin ve üst düzey medya yöneticilerin katıldığı konferansta, Hürriyet Dünyası’nı Hürriyet İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Dalman ve Hürriyet Dünyası Web Koordinatörü Bülent Mumay temsil etti.
HÜRRİYET’İN 65’İNCİ YILIDijital yayıncılıkta haber ve içeriğin ücretlendirilme modelleri ve gazete ve dijitalde yeni reklam uygulamalarına yönelik yeni modellerin ele alındığı konferansta, WAN-IFRA’nın CEO’su Vincent Peyregne’nin moderatörlüğünde gerçkeleşen panelde konuşan Ahmet Dalman, Hürriyet gazetesinden Hürriyet Dünyası’na geçiş ile ilgili vizyonu anlattı. İngiliz Daily Mail Grubu’nun CEO’su Kevin Beatty ve Kanadalı La Presse gazetesinin Başkanı Guy Crevier’in de konuşmacı olarak katıldığı panelde Dalman, Hürriyet gazetesinin bu yıl Wan-Ifra gibi 65’inci yılını kutladığını hatırlattı.
6.5 MİLYON KİŞİYE ULAŞIYORHürriyet Dünyası’nın günde 6.5 milyon kişiye ulaştığını vurgulayan Dalman sunumunda şu noktaların altını çizdi: “1948’de yayına başlayan Hürriyet, 1954 yılında ilk seri ilan yayınıyla yeni bir açılım kazandı. 1996 yılında internet yayıncılığı kararı verip, 1 Ocak 1997’de ilk internet yayınına başladı. 2000’li yıllarda, Yenibiriş, Hürriyetemlak, Hürriyetoto siteleri ile gazeteki seri ilan deneyiminin yepyeni iş modelleri ile internete taşındı. 2012 yılında Kafka projesi ile Gazete-Web-Tablet-Mobil-Sosyal Medya’nın yepyeni bir vizyonla reklam dahil tek merkezden yönetilmeye başlandı. Okurlara ve kullanıcılara daha iyi içerik ve hizmet sunmak üzere üyelik sistemleri, Müşteri Deneyimi Yönetimi birimleri kuruldu.” Dünya Gazeteler ve Haber Yayıncıları Birliği’nin (WAN-IFRA), 120 ülkeden 18 bin yayın kuruluşunun, 15 bin online sitenin ve 3 binden fazla şirketin üye olduğu bir birlik.