Otomotivde yerinde üretimin çok daha kritik hale geldiğini belirten Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan, “Global tedarik zincirinde altyapısı bizim kadar iyi olan ülke yok. 2023 ve 2024’ten itibaren Türkiye otomotiv sektöründe çok daha iyi gelişmeler göreceğiz. Tedarik sanayisinde olduğu gibi Uzakdoğu’dan çok şey akabilir. Yeter ki, tedarik ve ana sanayimizle teknoloji dönüşümüne zamanında ayak uyduralım ve yerlileşmeyi teşvik edelim” dedi.
#ToggÇevre ve Şehircilik Bakanlığınca 2012 yılında "Ömrünü Tamamlamış Araçlar Bertaraf Takip Sistemi"nin hizmete alınmasından bugüne kadar yaklaşık 350 bin araç hurdaya ayrılarak ekonomiye kazandırıldı. Ömrünü tamamlamış araçların ekonomiye kazandırılması amacıyla 2018 yılında başlatılan ÖTV indiriminden faydalanmak isteyenler için ise başvurular 31 Aralık'ta sona erecek. Hurda teşvik uygulamasının başladığı 2018 nisan ayından 2019 ağustos ayı sonuna kadar 271 bin 108 araç ÖTV indirimden faydalanarak, geri dönüşüm tesislerine gönderildi.
#Hurda AraçAraçlarda ÖTV indirimi için son günlere giriliyor. Yeni yıl itibariyle bitmesi gerekirken uzatılma kararı alınan ÖTV indirimi, belirlenen tarihin dolmasıyla birlikte sona erecek. Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin beklentisi ise sıfır ÖTV olacak. Peki, KDV ve ÖTV indirimi için son gün ne zaman olacak? İşte, süreç hakkında son detaylar
#Kdv İndirimiOtomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, 2019 sonuna kadar otomobil grubunda motor hacmi 1.600 cc’yi aşmayan araçlarda ve ticari araç grubunda ÖTV’nin sıfırlanmasını ve KDV indiriminin yüzde 1 olarak devam ettirilmesini önerdi.
#OtomotivODD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, "Önerimiz 2019 yıl sonuna kadar Otomobil grubunda motor hacmi 1.600 cc’yi aşmayan araçlarda ÖTV’nin sıfırlanması, ticari araç grubunda da ÖTV’nin sıfırlanması ve KDV indiriminin yüzde 1 olarak devam ettirilmesi olup, sağlanacak olan bu can suyu yaratılmakta olan tahribatı minimize edecek ve sektörümüz de içerisinden geçilen bu süreçte ülkemiz yararına üzerine düşeni yapmaya devam edecektir. Dengelenme yılı olarak görülen 2019 yılında alınan önlemlerin, otomotivde faaliyet gösteren tüm paydaşların geçiş sürecini kolaylaştıracağı, yarattığı olumlu etki ile ekonomiye, istihdama yarar sağlamaya devam edeceği düşünülmektedir” açıklamasında bulundu.
#Otomotiv Distribütörleri Derneği2016 yılında Türkiye’deki toplam araç parkı 16 milyon 270 bin adede ulaşırken, bunun yüzde 24’ü 20 yaş üstü yaşlı araçlardan oluştu. Burada asıl dikkat çeken ise ‘hurda’ olarak tabir edilen bu araçların toplam otomobil parkı içinde ulaştığı yüzde 27’lik rekor seviye. Bugün yollarda seyir halindeki 11 milyon otomobilin tam 3 milyonu bu sınıfta. Sonuçları ise artan trafik kazalarına bağlı ölüm ve yaralanmalar, çevre kirliliği ve akaryakıt tüketimi olarak sıralanabilir.
#Otomotiv Distribütörleri DerneğiOYDER Başkanı Alp Gülan, 2017’de en önemli teşvik beklentilerinin yaşlı araçların parktan çekilmesi olacağını belirterek, “Bunun için de konut gibi 240 ay değil, teşvike destek olarak oto kredilerinde yasal sınır olan 48 ay vadenin 60 ay ve üzerine çıkmasını istiyoruz” dedi.
#OyderOSD Başkanı Kudret Önen, Türkiye’de otomotiv sanayisinin hükümetin artan teşvikleriyle küresel bir cazibe merkezi olacağını belirterek, “Yeni yatırım ve projeler için yeni bir dönem başlamıştır. Mevcut yatırımlara ek olarak ana sanayide iki yeni yatırım projesi hazırlıkları da devam etmektedir” dedi.