ASELSAN tarafından tamamen milli imkanlarla geliştirilen AESA Burun Radarı, muadillerinden üstün yetenekleriyle muharip uçaklara nesil atlatacak özellikler kazandıracak. ASELSAN AESA Burun Radarı ile F-16 ÖZGÜR Platformu 4,5 nesil uçaklar seviyesine taşınırken, KAAN ve muharip İHA’lar düşük görünürlük özellikleriyle 5’inci Nesil ve ötesinde platformlar haline gelecek. Radar ilk olarak Akıncı İHA'da denenecek.
#ASELSANASELSAN tarafından tamamen milli imkanlarla geliştirilen AESA Burun Radarı, muadillerinden üstün yetenekleriyle muharip uçaklara nesil atlatacak özellikler kazandıracak. ASELSAN AESA Burun Radarı ile F-16 ÖZGÜR Platformu 4,5 nesil uçaklar seviyesine taşınırken, KAAN ve muharip İHA’lar düşük görünürlük özellikleriyle 5’inci Nesil ve ötesinde platformlar haline gelecek. Radar ilk olarak Akıncı İHA'da denenecek.
#AESATÜRKİYE’nin ilk milli muharip uçağı olarak tasarlanan KAAN’ın geçen hafta çarşamba günü Ankara’da başarıyla gerçekleştirdiği ilk deneme uçuşunun gerisinde Türkiye’de çok eskilere giden milli uçak özlemi ve aynı zamanda daha somut bir çerçevede geride bıraktığımız yıllarda ısrarlı bir şekilde yürütülen sistemli bir çabanın bulunduğunu teslim etmeliyiz.
#Recep Tayyip Erdoğan‘Kamikaze’ olarak bilinen taktik mini İHA sistemleri, TSK’nın yurtiçi ve sınır ötesindeki terörle mücadele operasyonlarında aktif olarak kullanılıyor. Mini İHA’lar, sabit ve hareketli hedefleri sessizce takip edip nokta atışlarıyla etkisiz hale getiriyor.
#Terörle MücadeleF-16 programımız aksarsa, 2025’te muharip savaş uçağında denge Yunanistan’a geçebilir ama milli kabiliyetlerimize de güvenelim. Yunanistan beşinci nesil F-35 alırsa, ben onu görünceye kadar o beni görmüş oluyor. Ama bunu dengelemek konusunda elimiz o kadar da boş değil.
#Abidin ÜnalSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Milli Muharip Uçak'ın görev bilgisayarını Meclis'e getirip milletvekillerine tanıttı. TUSAŞ’ın ana yüklenicisi olduğu MMU’nun, 2030’lu yıllarda F-16 savaş uçaklarının yerini alması planlanıyor.
#Milli Muharip UçakSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Milli Muharip Uçak'ın görev bilgisayarını Meclis'e getirip milletvekillerine tanıttı. TUSAŞ’ın ana yüklenicisi olduğu MMU’nun, 2030’lu yıllarda F-16 savaş uçaklarının yerini alması planlanıyor.
#Milli Muharip UçağıTürk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından özgün olarak tasarlanan ve geliştirilen Türkiye’nin ilk jet motorlu eğitim uçağı HÜRJET projesinde önemli bir kilometre taşı daha kaydedildi ve uçağın ilk ön gövdesi üretim hattından son montaj hattına taşındı. 18 Mart 2023 tarihinde ilk uçuşunu gerçekleştirecek olan HÜRJET’in tüm parçaları son montaj hattında birleştirilerek yer testlerine başlanacak.
#HürjetBaykar Teknik Müdürü ve T3 Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Bayraktar da Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan önce yaptığı konuşmada büyük bir hayalin gerçek olduğunu belirtti. Bayraktar, "Akıncı’dan elde ettiğimiz tecrübeler ile yine muharebede devrim olacak, kısa pistli uçaklara kalkış ve iniş yapacak insansız hava araçları projemize devam ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
#Selçuk BayraktarBaykar Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, Türkiye’nin F-35 programından çıkarılması üzerine yaptığı açıklamada, “F-35’leri vermiyor olmaları bugün bizim için dezavantaj gibi gözükse de yarın milli savunma sanayimiz için en hayırlı işlerden biri olabilir” dedi.
#Selçuk BayraktarABD tarafından açıklanan ve Türkiye'nin F-35 programından çıkarılmasına ilişkin olarak Baykar Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar açıklamalarda bulundu. Bayraktar, "Son dönemde Milli İnsansız Savaş Uçağı projemize de hız verdik. Hedefimiz, 2023'te bu platformumuzun prototipinin ilk uçuşunu gerçekleştirmek" dedi.
#Selçuk BayraktarTÜRK mühendislerin yerli yazılımla Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterine kazandırdığı Havadan Erken İhbar ve Kontrol Uçağı (HİK), İdlib’de F-16’ların gözü kulağı oldu. Sınırdan 400 kilometre mesafeye kadar tarama yapabilen ve Barış Kartalı olarak da bilinen HİK uçağının elektronik sistemlerinin geliştirilmesinde yüzlerce mühendis görev aldı.
#GazetehaberleriASELSAN, askeri alanda kendini ispat eden sistemleri, raylı ulaşım araçlarının geliştirilmesinde kullanmaya başladı. EGO envanterinde bulunan metro araçlarını yerli sistemlerle modernize ederek, araçların 20 yıl daha kullanımını sağlayan ASELSAN’ın projleeriyle kritik sistemlerde yurt dışına bağımlılık sona erecek.
#Aselsan- Konya'daki 3. Ana Jet Üs Komutanlığında konuşlanan ve "Barış Kartalı" olarak adlandırılan 4 HİK uçağı, Türkiye'nin "gökyüzündeki gözü" olarak tehdit ve tehlikelere karşı 7 gün 24 saat görev yapıyor- Gelişmiş radar teknolojisiyle coğrafi engellerden etkilenmeden ve yüksek irtifada uçuş yapabilen HİK uçakları, kilometrelerce uzaktaki düşman uçaklarını tespit ederek, havadaki her türlü unsuru anlık kaydediyor- Dünyada sadece Avusturalya ve Güney Kore ile Türkiye'de bulunan HİK uçakları, yerden 300 metre yüksekteki her türlü cismi tespit edebiliyor- Türkiye'nin hava hududunu dört koldan gözetleyen, "Kuzey", "Güney", "Doğu" ve "Batı" adı verilen uçaklar, Irak'ın kuzeyindeki Kandil bölgesinde bölücü terör örgütüne yönelik operasyonlar başta olmak üzere her türlü görevi başarıyla yürütüyor
DEVLET Denetleme Kurulu’nun (DDK) son raporunda, “harcaması yüksek, gelişmişliği istenilen seviyede değil” olarak ifade edilen Türk savunma sanayiinde, son 12 yılda sadece uçak ve helikopterlere 27 milyar 774 milyon 453 bin dolar harcandı. Uçak tedariki için 22 milyar 314 milyon 167 bin dolar harcanırken, helikopterler için ise 5 milyar 460 milyon 286 bin dolarlık sözleşme imzalandı.
Taaruz ve taktik keşif helikopteri ATAK'ın teslim törenine katılan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, sosyal paylaşım sitesi Twitter'da paylaşımlarda bulundu. Peki iki liderden hangisi pilot koltuğundaydı? Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, ön kısımda ve silahçı koltuğunda otururken, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ise lövyenin bulunduğu pilot koltuğunda oturdu.