Avrupa ve Anadolu Yakalarını birbirine bağlayan Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı'nın ilk etabı 29 Ekim 2013'te hizmete açıldı. İstanbul Halkalı-Gebze Banliyö Hattı'nın ulaşım sorununu ortadan kaldıran Marmaray, milyonlarca insanı taşıyor. Peki, Marmaray durakları isimleri, sıralaması tam listesi nedir tüm detayları ile derledik.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Beştepe Millet Kongre ve Kültür Merkezi'nde "İkinci 100 Günlük Eylem Planı Tanıtım Toplantısı"nda açıklamalarda bulundu. Cumhurbaşkanı Erdoğan yaptığı açıklamada; "İkinci 100 Günlük Eylem Planı'na göre, Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatları tamamlanarak işletmeye alınacak" dedi.
#Son DakikaGebze-Haydarpaşa arasında yapımı devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattı çalışmalarındaki son durum havadan görüntülendi. Kaynarca tren istasyonun gece havadan çekilen ışıl ışıl görüntüsü kartpostallık manzaralar oluşturdu.
#GebzeGebze-Haydarpaşa arasında yapımı devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattı çalışmalarındaki son durum havadan görüntülendi. Kaynarca tren istasyonun gece havadan çekilen ışıl ışıl görüntüsü kartpostallık manzaralar oluşturdu.
#Gebze-HaydarpaşaGebze-Haydarpaşa arasında yapımı devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattı havadan görüntülendi. Hatta döşenen rayların Kızıltoprak İstasyonu’na kadar gelindiği görülürken Haydarpaşa Garı’na son iki istasyon kaldı.
#Haydarpaşa GarıGebze-Haydarpaşa arasında yapımı devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattı havadan görüntülendi. Hatta döşenen rayların Kızıltoprak İstasyonu’na kadar gelindiği görülürken Haydarpaşa Garı’na son iki istasyon kaldı.
#Yht GarıYENİLEME çalışmaları nedeniyle 2013 yılında son sefer yapıldıktan sonra kapatılan İstanbul’un banliyö hatları halen açılamadı.Kapandığında 2 yıl içinde bitirileceği açıklanan ancak yaşanan sorunların ardından bir türlü açılayamayan banliyö hatlarının açılışı 2018 yılı sonu olarak planlanıyor. Raylar söküldükten sonra adeta patika yol görünümündeki eski banliyö hattının bulunduğu alanda şu anda zemin güçlendirme ve istasyon çalışmaları devam ediyor. Banliyö hattı metro standartlarına yükseltilecek. Bu hatta çalışan eski banliyö trenleri ise 4 yıla aşkın bir süredir Haydarpaşa Garı’nda bekliyor.
#Eski Banliyö HattıUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan: "2018 yılı sonunda İstanbul'un her iki yakasındaki Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarını metro standartlarına getirmiş olacağız. 2018 sonu itibarıyla insanlarımız, bu hattı kullanabiliyor olacak" açıklamasında bulundu.
#İstanbul Banliyöİhalesi 2006’da yapılan ve Haziran 2015’te tamamlanması öngörülen Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının hizmete açılması yine ertelendi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, dün yaptığı incelemeler sonrası yeni tarih için 2018’i işaret ederken, ertelemeye gerekçe olarak arkeolojik engelleri ve kamulaştırmayı gösterdi.
#BANLİYÖMilyonlarca İstanbullu'yu ilgilendiren banliyö hatlarının tamamlanması için yeni takvim belli oldu. Hurriyet.com.tr, Marmaray Projesi kapsamında banliyö hatlarının iyileştirilmesi çalışmasında Ulaştırma Bakanlığı ile İspanyol OHL- Dimetronic firmaları arasında görüşmelerin sona erdiğini öğrendi. Bakanlık, firmaya Haziran 2015'te bitmesi gereken hatların tamamlanması için ek süre verdi. İspanyol konsorsiyum uzun bir zaman sonra 8 Haziran'dan itibaren çalışmalara yeniden başlarken, Gebze-Pendik arasını bu yılın sonunda; Halkalı-Kazlıçeşme hattını Eylül 2016'da; Ayrılıkçeşme-Pendik hattını 2016’nın sonunda bitirmeyi taahhüt etti.
#Bakanlıkİspanyol OHL, milyonlarca İstanbullu'nun bir an önce bitmesini beklediği Sirkeci-Halkalı, Gebze-Haydarpaşa banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinde maliyet artışını gerekçe göstererek işi durdurma noktasına getirdi. Ulaştırma Bakanlığı ise yaptığı resmi yazılı açıklamada projenin askıya alınmasının söz konusu olmadığını ve Haziran 2015 tarihinde bitirileceğini söyledi.
Ankara-İstanbul arasındaki demiryolu ulaşımını saatte 250 km hız yaparak 3 saate indirecek Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi’nde alt yapı inşaatının yüzde 98’i tamamlandı. Ankara-İstanbul yolcu taşımacılığındaki demiryolu payını yüzde 10’dan yüzde 78’e çıkarması hedeflenen Ankara- İstanbul Hızlı Tren Hattı inşaatı, 10 bölümden oluşuyor. Hızlı trenin 29 Mayıs'ta Ankara İstanbul arasında açılması bekleniyor.
#TrenAnkara- İstanbul arasındaki demiryolu ulaşımını saatte 250 km hız yaparak 3 saate indirecek Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nde alt yapı inşaatının yüzde 98'i tamamlandı. Ankara-İstanbul yolcu taşımacılığındaki demiryolu payını yüzde 10'dan yüzde 78'e çıkarması hedeflenen Ankara- İstanbul Hızlı Tren Hattı inşaatı, 10 bölümden oluşuyor.
2012 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı, TBMM Genel Kurulunda kabul edilerek yasalaştı. Kanuna göre, Türkiye'nin 2012 yılında bütçe giderleri 350 milyar 948 milyon, bütçe gelirleri 329 milyar 800 milyon, bütçe açığı 21 milyar 103 milyon, faiz dışı fazla da 29 milyar 146 milyon lira olacak.