Danone Türkiye ile Türkiye Kadın Girişimcileri Derneği (KAGİDER), Türk şirketlerinin sadece yüzde 9’unda bulunan Süt Odası konusunda farkındalık yaratmak üzere işbirliği yaptı, her yıl 1-7 Ekim tarihleri arasında kutlanan Emzirme Haftası kapsamında bu kez şirketlere ‘Süt Odası Lüks Değil İhtiyaçtır” çağrısında bulundu.
#Süt OdasıSon 10 yılda şirketler kadın kotaları koyarak, işe alımlarda ve terfilerde kadınlara pozitif ayrımcılık yaparak kadın erkek eşitliğinde önemli yol kat ettiler. Esnek çalışmanın artması, doğum yapan kadınlara verilen ekstra izinler, rol model olan kadın liderler şirketlerde kadın istihdamını arttırdı. Bu konuda emek harcayan şirketlerin tepe yöneticileri ile görüştük.
#KadınBoğaziçi Üniversitesi Vakfı ve Nutricia Anne Bebek Beslenmesi, Türkiye’de anne bebek sağlığının gelişimine destek olmak için bir sosyal sorumluluk projesi başlattı. Danone Ekosistem Fonu’nun desteğiyle yapılacak proje ile 3 yılda 120 bin anneye ulaşılacak.
#Nutricia Anne Bebek BeslenmesiCapital Dergisi tarafından iş yaşamında kadın istihdamının önemine dikkat çekmek amacıyla gerçekleştirilen ve Türkiye’nin ‘Kadın Dostu Şirketleri’ni ortaya çıkaran Kadın Dostu Şirketler Araştırması’nın ödül töreni Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde gerçekleştirildi. Capital ve Ekonomist dergileri tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde Nutricia’nın sponsorluğunda gerçekleştirilen ‘Kadın Dostu Şirketler’ ödül töreni renkli görüntülere sahne oldu. Doğan TV kadın yönetici oranının en yüksek olduğu şirket olması üzerine ödül aldı.
Nutricia Anne Bebek Beslenmesi Bölge Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu Türkiye'de bebek başına 16.3 kilogram mama satış hacmine ulaşıldığını Türkiye'de üretim tesisi kurmaları için bu hacmin 30 kilograma çıkması gerektiğini belirtti. Çuhadaroğlu yüzde 20'lik büyüme performansını devam ettirmeleri durumunda 5-6 yıl sonra üretim tesisini düşüneceklerini belirtti. Çuhadaroğlu Yıldız Holding'in Hero hisselerini satıp sektörden çıkmalarına ise üzüldüklerini söyledi.