Dünyanın lider üniversitelerinden Stanford’ta çalışmalarını sürdüren eğitim ekonomisti Eric Hanushek, TEDMEM Kürsü’nün konuğu oldu. Eğitim politikalarından alternatif yaklaşımlara birçok konunun konuşulup tartışıldığı etkinlikte Hanushek, ülkelerin gelişme hızlarıyla beceri düzeyleri arasındaki ilişki hakkında açıklamalarda bulundu. Ünlü akademisyen, ülkelerin 25 yıllık PISA eğilimleri incelendiğinde, ekonomik büyümenin performansları geliştirdiğini belirtti.
#Türk Eğitim DerneğiUzmanlara göre, eğitim fakültelerinde niteliğin artırılması için daha fazla kaliteli akademisyene, güncel bir müfredata ihtiyaç var. Ayrıca diğer bölüm mezunlarına verilen formasyon daha kontrollü yapılmalı, hangi alanda kaç öğretmen ihtiyacı olduğu da belirlenmeli.
#Eğitim FakültesiEskilerin dediği gibi bir söz 180 kez söylense bile, tekrar güzeldir. Hürriyet Eğitim’deki ilk yazımızdan itibaren inovasyon ile girişimcilik kavramlarının çağımız için ne kadar önemli olduğunu ve Türkiye’nin gelecekle ilgili hedeflerinin yerine getirilmesi için olmazsa olmaz şartlar şeklinde görülmesini tekrar edip duruyoruz.
Eğitimde yenilikçi fikirlerin değerlendirildiği Hong Kong merkezli Yidan Ödül Vakfı, 2021 Eğitim Araştırmaları Ödülü’ne, ABD’nin Stanford Üniversitesi Hoover Enstitüsü’nde profesör olan Eric A. Hanushek layık gördü. 2021 Yidan Eğitim Geliştirme Ödülü ise öğrenme durumunu iyileştirme çalışmaları nedeniyle Pratham Eğitim Vakfı CEO’su Rukmini Banerji’ye verildi.
#Yidan Ödül Vakfı“Çocukların yeteneklerini geliştirecek yetişkinlerin beceri düzeyi düşükse ne yapacağız” sorusu bir kısır döngü üzerinde akılcı bir şekilde düşünme çağrısı. Bu soru zaten kendi içinde genç nüfusun temel yeterliklerini ve becerilerini geliştirmek için öncelikle öğretmenlere odaklanılması gerektiğine işaret ediyor.
#OKUL