Teklifle uzlaşma müessesesinin, ticari reklam ve haksız ticari uygulamalara ilişkin hükümler için de uygulanmasına imkan tanınacak. Yurt içinde yerleşik pazar yerlerinin rekabet gücünün artırılarak yurt dışı menşeli pazar yerlerine karşı korunması, istihdam seviyesinin artırılması ve ihracat artışına hız kazandırılarak daha çok işletmenin ihracata yönelmesinin sağlanması amacıyla destekleyici tedbirler alınacak.
#TBMMTürkiye’nin e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 109 artışla 800 milyar TL’ye ulaşırken, sektör 2023’te gözünü trilyon TL’lere dikti. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkan Yardımcısı Hakan Çevikoğlu, “Türkiye’nin 1 trilyon dolarlık dış ticaret hedefi, e-ticareti de büyütecektir. Artık e-ticarette de trilyon TL’leri konuşmanın vakti geldi” diye konuştu.
#E-TicaretRAMAZAN Bayramı tatili ile ara tatil planlayanlar, kopya edilmiş web sitelerinin yanı sıra e-posta ve SMS yoluyla 'hayali otel' dolandırıcılığına karşı uyarıldı. Ticaret Bakanlığı'nca, paket tur ya da konaklama faaliyetinin aldatıcı, yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilidiğinde, ticari reklam ve haksız ticari uygulamaları denetlemekle görevli Reklam Kurulu Başkanlığı’na başvurulması gerektiği bildirildi.
#Ticaret BakanlığıRAMAZAN Bayramı tatili ile ara tatil planlayanlar, kopya edilmiş web sitelerinin yanı sıra e-posta ve SMS yoluyla 'hayali otel' dolandırıcılığına karşı uyarıldı. Ticaret Bakanlığı'nca, paket tur ya da konaklama faaliyetinin aldatıcı, yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilidiğinde, ticari reklam ve haksız ticari uygulamaları denetlemekle görevli Reklam Kurulu Başkanlığı’na başvurulması gerektiği bildirildi.
#ANKARAOnline alışveriş hiçbir zaman bu kadar kolay olmamıştı. Evet, aralarından seçim yapabileceğimiz çok sayıda seçenek var. Ama internette emniyetli ve güvenilir bir satıcı bulmanın biraz göz korkutucu olduğu da bir gerçek. Tüketiciler olarak, güçlükle kazandığımız paramızı saygın bir yerde harcamak istiyoruz. Ancak bu kadar çok seçenek mevcutken, hangi sitelere güveneceğimizi bilmek her zaman kolay olmuyor. Özellikle de söz konusu elektronik ve teknoloji ürünleri olduğunda…
#Sponsorlu İçerikElektronik ticaretin düzenlenmesine ilişkin kanunda yapılan değişikliklerin Resmi Gazetede yayınlanmasıyla birlikte gözler, 1 Ocak 2023 tarihinde yürürlüğe girecek olan yasayla üretici, satıcı ve çalışanların nasıl etkileneceğine döndü. Öğretim Görevlisi Dr. İsmail Kızılbay, söz konusu düzenlemenin e-ticaret ekosisteminde yer alan satıcıları, üreticileri ve çalışanları yakından etkileyeceğine dikkat çekerek, “yasa yürürlüğe girmeden önce bazı maddelerin yeniden düzenlemesi gerekir” dedi.
#E-TicaretTicaret Bakanlığı bünyesindeki Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerine göre, Türkiye’nin 2021 yılında e-ticaret hacmi 381.5 milyar lira olarak gerçekleşti. Bu dönemde, e-ticaretten verilen sipariş adedi sayısı geçen yıla göre yüzde 46 arttı ve 3 milyar 347’ye ulaştı.
#Ticaret BakanlığıTicaret Bakanlığı, tatil planlarında görülen artışla birlikte tüketicileri, sahte otel tanıtımlarına karşı dikkatli olmaları konusunda uyardı. Özellikle, sosyal medya veya e-posta benzeri mecralardan ulaşan konaklama tekliflerinin doğruluğunun kontrol edilmesi, mağduriyet yaşanmaması açısından önem taşıyor.
#Ticaret BakanlığıKoronavirüsle mücadele için alınan kapanma kararı nedeniyle bu yıl hem Anneler Günü hediyesi hem de bayram ihtiyaçları online alışverişle alınacak. Tüketici örgütleri ve bilişim uzmanları internetten alışveriş yapacakları, sahte siteler, yanıltıcı indirimler ve kart güvenliğini riske eden platformlar konusunda uyardı.
#GazetehaberleriKatılım sigortacılığında uluslararası alanda söz sahibi olmak için yapılan çalışmaların hızla sürdüğünü ifade eden Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurulu (SEDDK) katılım sigortacılığının geliştirilmesi için çalışmalara başladığına dikkat çekti.
#Lütfi ElvanTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Türkiye, geçmişte olduğu gibi, önümüzdeki süreçte de katma değerli ihracat artışı ve yüksek büyüme ile yoluna etkin şekilde devam edecek, küresel ekonominin en dinamik aktörlerinden biri olma özelliğini sürdürecektir" dedi.
#Ruhsar PekcanTicaret Bakanlığı: Kötü niyetli kişilerce, otellerin internet siteleri kopyalanarak e-posta ve kısa mesajlar üzerinden cazip tekliflerle tüketicilerin mağdur edildiği görülmektedir. Mağduriyet yaşanmaması için sosyal medya, kısa mesaj veya e-posta gibi iletişim kanalları üzerinden gelen ucuz tatil ve konaklama tekliflerine karşı dikkatli olması gerekmektedir.
#Ticaret BakanlığıBayram öncesi alışverişini pandeminin de etkisiyle artan oranlarda internete taşıyan tüketiciler, derin dondurucu, kıyma makinesi, buzdolabının yanı sıra, çikolata, kahve buzdolabı poşeti gibi günlük ihtiyaçlarını da onlinedan almayı tercih etti.
#AlışverişCumhurbaşkanı Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Sistemi'nin ikinci yılında önemli değerlendirmelerde bulundu. Erdoğan, ''Kimsenin hakkına göz dikmeyen ama kendi hakkını da söke söke alan bir ülke olarak hareket etmeye devam edeceğiz'' dedi. Libya'daki gelişmelerle ilgili de konuşan Erdoğan, ''Son zamanlardaki bazı gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Kimse heveslenmesin ona da prim vermeyeceğiz'' ifadelerini kullandı. ''Biz ne sismik araştırma gemilerimizle, ne sondaj gemilerimizle birilerinin iznine tabi değiliz'' diyen Erdoğan, ''Biz uluslararası hukuk neyi gerektiriyorsa Doğu Akdeniz’de haklarımız neyse bu çerçeve içinde bu adımlarımızı attık. Bundan soran da bu adımlarımızı atmaya devam edeceğiz'' diye konuştu. Erdoğan konuşmasında ayrıca ''2019 yılında elektriğimizin yüzde 62'sini yerli ve yenilenebilir kaynaklardan ürettik. Yani enerjide de artık Türkiye muhtaç olmaktan çıkmıştır ve çıkıyor'' sözlerine de yer verdi.
#Cumhurbaşkanı ErdoğanTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "güçlü esnaf, güçlü ekonomi" hedefi doğrultusunda birçok düzenlemeyi hayata geçirdiklerini, geçirmeye de devam ettiklerini belirterek, "Amacımız, esnaf, sanatkarımızın yerel işletme olmaktan çıkarak, e-ticaret imkanlarını kullanarak dünyaya açılmasına, ürünlerini dünyaya tanıtmasına, pazarlamasına ve satışını yapabilmesine destek olmak." ifadesini kullandı.
#Ticaret Bakanı Ruhsar PekcanTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye'de elektronik ticaret (e-ticaret) hacminin 2019 yılı itibarıyla 136 milyar lira olarak gerçekleştiğini belirterek, "Bu senenin ilk 5 ayında, özellikle de Kovid-19 salgını sürecinde e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 artışla 63,3 milyar lira olarak gerçekleşti." dedi.
#E-TicaretTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Bakanlık olarak Türkiye'de elektronik ticaretle (e-ticaret) ilgili etkin politikalar geliştirebilmek, sektördeki tüm paydaşları bilgilendirmek ve kamuoyunu sektörle ilgili bilinçlendirmek adına Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu'nu ve güven damgasını hayata geçirdiklerini bildirdi.
#Elektronik Ticaret Bilgi SistemiTicaret Bakanlığı olarak yeni tip koronavirüs (Kovid-19) pandemisinin KOBİ'lerin ticari faaliyetleri üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak, KOBİ'lerin bu dönemde faaliyetlerinde e-ticaretin sağladığı imkanlardan yararlanmalarını sağlamak amacıyla başlatılan "E-Ticaret olarak KOBİ'lerin Yanındayız" dayanışma kampanyası tanıtıldı.
#E-Ticaret