Elektrikli araçların geniş kitlelere yayılmasını sağlayacak, uygun fiyatlı ve uzun menzilli modeller geliyor. 2025 itibarıyla B segmentinde birçok yeni nesil modelin piyasaya sürülmesi beklenirken markaların Türkiye’deki ilk hedefi, araçlarını yüzde 10 ÖTV dilimine sokabilmek. Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, kasımda düşük ÖTV diliminde satışa çıkarmayı planladıkları 605 km menzile sahip EV3 ile ilgili, “Fiyat doğru noktada durursa 2025’in önemli elektrikli oyuncularından bir tanesi olur” dedi.
#Elektrikli AraçlarStellantıs çatısı altına girdikten sonra otomotiv sektöründeki büyük mirası nedeniyle geleceği en çok merak edilen markalardan birisi Alfa Romeo’ydu. Ortak üretim stratejisi kapsamında Tonale modeliyle önemli bir satış adedi yakalayan marka, şimdi Junior ile hem satışlarını artırmayı hem de spor otomobil mirasını sürdürmeyi planlıyor.
#StellantısTürkiye'de "tam elektrikli" otomobil satış sayısı, yılın ilk 6 ayında 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 223,1 artışla 35 bin 636 olurken, elektrikli otomobillerle dizel otomobiller arasındaki pazar payı farkının azaldığı gözlendi.
#OtomobilOtomotiv sektöründe genel beklenti, pazarın 2024’te yüzde 30-35 daralarak 800 bin adetle kapanması yönünde. Ancak Stellantis bünyesindeki markalar beklentilerin tam aksine en iyimser tabloyu çizerek yılın 1.1 milyon satışla kapanacağını vurgulamayı sürdürüyor. Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yaptığımız hesaplara göre pandemi döneminden bu yana 300 bin otomobil satın alamamış veya ihtiyacı olan kişi var” dedi.
#Otomotiv SektörüOtomotiv üreticileri elektrik çağını Off-Road araçları için fırsata dönüştürdü. Alman üretici Mercedes-Benz 45 yıllık ikonik modeli G-Serisi’nin tamamen elektrikli versiyonunun ilk test sürüşünü gerçekleştirdiği etkinlikte, elektrikli G 580’nin benzinli ve dizel G-Serileri’ne göre daha kabiliyetli olduğunu dünyaya ispatladı. Eylül’de Türkiye’ye gelecek G 580 elektrikli olmasının avantajıyla G 63 AMG’nin neredeyse yarı fiyatına satılacak.
#Off-Road AraçlarıGeçen hafta iddialı hedeflerle tanıtılan “yerli elektrikli araç” Joyce VC3’ün aslında 2020 yılında Dialev tarafından Çin’de üretilen XVista VC3 olduğunu öğrendim. Aracı önce Çin’den ithal edip sonra yerlileştirerek Türkiye’de üretmeyi ve 2025’te 28 bin satmayı hedefleyen şirket yetkilileri, “Araç daha önce Dialev adına tasarımı yapılmış ancak bizim mühendislerimiz ile Türkiye ve bizim istediğimiz teknik, görsel ve regülasyona uygun hale getirilmektedir” dedi.
#Joyce VC3Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, pandemi nedeniyle verilen dört yıllık aranın ardından dün kapılarını yeniden açtı. Eski görkemli yıllarından eser kalmayan fuara, çoğunluğu Çinli olmak üzere sadece 8 büyük marka katıldı. Fuara katılan tek Avrupalı olan Fransız Renault Grubu, Çinlilerin tam karşısında ‘uygun fiyatlı elektrikli otomobili’ Renault 5’in lansmanını yaptı ve “Bu oyunda biz de varız” mesajı verdi.
#RenaultGeçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiElektrikli motorsiklet için ehliyet gerekir mi sorusu pek çok vatandaşın merak ettiği konu olmaya devam ediyor. İç piyasada çok fazla sayıda kullanımda bulunan elektrikli bisiklet ya da motosikletler için ehliyet kararı açıklandı. Peki, ehliyetsiz elektrikli motor sürülür mü? İşte, o konu hakkında merak edilen bazı bilgiler
#Elektrikli MotorDünyada eşine az rastlanan jeolojik yapısı nedeniyle önemli bir termal kentimiz olan Denizli’yi gezmek için en güzel zamanlardayız. Pamukkale’den Hierapolis’e, Kaklık Mağarası’ndan Karahayıt’taki kırmızı sulara, doğal güzelliklerle ve antik hazinelerle dolu iki günlük bir tur için yola çıktık...
#Başak DizdarTürkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli ana hat lokomotifi E5000, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Eskişehir’deki toplu açılış töreninde verdiği komutla raylara indi. E5000 ile Türkiye yeni bir kabiliyet daha kazanırken bir alanda daha dışa bağımlılıktan kurtulmuş oldu.
#Yerli Anahat LokomotifiTürkiye’nin ilk yerli ve milli elektrikli ana hat lokomotifi E5000, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Eskişehir’deki toplu açılış töreninde verdiği komutla raylara indi. E5000 ile Türkiye yeni bir kabiliyet daha kazanırken bir alanda daha dışa bağımlılıktan kurtulmuş oldu. TÜRASAŞ Genel Müdürü Mustafa Metin Yazar, 100 yıllık bir hasretin sona erdiğini vurgulayarak “İlk milli elektrikli trenimizi üretmiş olduk. TÜBİTAK’ın özel gayretleriyle bu günlere eriştik” dedi.
#E5000Almanya’da otomobil satışları üst üste iki yıl süren düşüşün ardından 2022’de yeniden yükseldi. Ancak yüksek enflasyon ve alım gücünün düşmesini gerekçe gösteren uzmanlar, uzun vadede talebin azalmasını bekliyor. Uzmanlara göre 2023 elektrikli otomobiller için zor bir yol olacak. Bunun en büyük sebepleri ise yüksek maliyet ve devlet desteğinin düşürülmesi.
#Almanya