Dijital Pazarlama İletişimi Platformu Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, reklamda sahtecilik, marka güvenliği gibi konularda yurt dışındaki benzer oluşumlarla iş birliği yaparak çözüm üreteceklerini belirterek; “Ekosistemi sürdürülebilir ve kontrollü bir şekilde büyütmek için çalışacağız” dedi.
#Ayşen AkalınReklamlardaki zararlı toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını dönüştürmeyi amaçlayan Unstereotype Alliance Türkiye’nin ilk Genel Kurul toplantısı, UN Women Türkiye koordinasyonunda, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği’nin yanı sıra imzacı 13 reklamveren ve paydaşların katılımıyla online olarak gerçekleştirildi. Çalışmalarıyla reklam ve medya içeriğini eşitlikten yana değiştirerek dünyaya örnek olmayı hedefleyen oluşumun 2 yıl görev yapacak ilk Yönlendirme Komitesi üyeleri; Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği, Eczacıbaşı Holding, Kantar Media ve Unilever Türkiye olarak belirlendi.
#Unstereotype Alliance TürkiyeDünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) CEO’su Stephan Loerke, toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda dünya çapında kararlar alındığını ve işe alımdan pazarlama stratejisinin kurgulanmasına kadar tüm aşamalarda “eşitlik” hassasiyeti taşınacağını söyledi.
#Dünya Reklamverenler FederasyonuGeçen hafta Genel Kurul Toplantısı’nı gerçekleştiren Reklamverenler Derneği (RDV) Ahmet Pura’yı 5’inci kez başkan seçti. Pura, yeni döneme ilişkin hedefleri anlatırken, “Sektörde şeffaflık ve güvenin sağlanması ve iletişim toplumunda cinsiyet eşitliğinin doğru uygulanması konularında çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz” diye konuştu.
#Reklamverenler DerneğiDÜNYA Reklamverenler Federasyonu (WFA) Yönetim Kurulu üyeliğine seçilen Ahmet Pura, Türkiye’yi global pazarlama iletişimi alanında Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı sıfatıyla temsil edecek. Pura’nın Yönetim Kurulu üyeliği ile WFA’in 60 yıllık geçmişinde ilk kez Türkiye’nin temsiliyeti sağlanacak.
Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) Direktörü Stephan Loerke, reklam sektörü açısından Türkiye’nin gelişmekte olan ülkelere dahil olduğunu düşündüklerini belirterek, “Ekonomi düzeliyor. Krizin etkileri azalıyor. Bunu reklam harcamalarında görebiliyoruz” dedi.
Gazete ve dergilerin tiraj verilerini uluslararası standartlarda denetleyip açıklamak için kurulan ABC Türkiye Tiraj Denetim Kurulu’nun başkanı Yiğit Şardan, "Şu anda 12 gazete ve 67 dergiyi kapsayan çalışmalarımız sektörü büyük ölçüde şeffaflaştırdı. Tirajlar hakkında güvenilir datalar oluştu. Bu da reklamverenler, reklam ajansları ve kamuoyu için çok önemlidir" dedi.