Elektrikli araçların batarya ömrünü, yıllar sonra değerinin düşüp düşmeyeceğini ve arıza halinde neler olacağını uzmanlara sorduk. Buna göre, elektrikli araçların bataryaları yılda ortalama yüzde 2 verim kaybına uğruyor. Yani 8 yıl sonra batarya verimliliği yüzde 100’den yüzde 80’e gerileyebiliyor. Verim kaybı ve arıza halinde komple batarya yerine uygun fiyatlı modül değişimi yapılabiliyor. Araçlar 1.5-2 milyon km’ye kadar sorunsuz kullanılabiliyor.
#Elektrikli AraçlarTürkiye’nin gümrük tarifelerini artırması ve yatırım sözü verenleri ilave gümrük maliyetlerinden muaf tutacağını açıklamasının hemen ardından Çinli otomotiv üreticilerinin görüşmeleri hızlandı. İlk olarak, Çinli BYD’nin Manisa’da Volkwagen’in daha önce yatırımdan vazgeçtiği arazi üzerinde 1 milyar dolarlık bir fabrika inşa edeceğini duyurması bekleniyor.
#CHERYOtomotiv pazarı arka arkaya devreye girecek düzenlemelerle ‘8 Temmuz’dan itibaren yeni döneme hazırlanıyor. Önce 7 Temmuz’da başlayacak GSR2 standartları ardından 8 Temmuz itibarıyla geçerli olacak Çinlilere ilave gümrük vergisi kararının 0 km otomobilde fiyatları artırması bekleniyor. Uzmanlar, temmuz ayından sonra pazarda satışların yavaşlayacağını ve talebin artık ikinci el araçlara doğru yöneleceğini belirtti.
#GSR22023’de otomobil fiyatları sıfırda yüzde 70, ikinci elde yüzde 65’e yakın arttı. Buna rağmen satışlar tarihi rekor kırıp 1.2 milyon adedi gördü. 2024 yılında satışların 750-800 bin adetlere düşerek ‘normal’ seyrine dönmesi bekleniyor. Yeni yılda patlama yapması beklenen elektrikli otomobiller 100 bin adet satışa ulaşabilir. Bu yıl yeni bir araç almak isteyenler ise ilk 6 ayda kredi bulmakta ve yüksek finansman maliyetlerini karşılamakta zorlanacak. Ancak nakdi olanlar için fırsatlar doğabilir.
#2024 YılıTicaret Bakanlığı’nın giderek artan tüketici mağduriyetlerinin önüne geçmek üzere elektrikli araç ithalatına getirdiği yeni şartların devreye girmesine 18 gün kaldı. AB ve STA ülkeleri dışından elektrikli araç getirenler, bu süre zarfında 7 bölgede kendilerine ait 20 servis kurmazsa elektrikli araç ithal edemeyecek. Çin’den elektrikli araç getiren distribütörler, “Düzenleme aynı şekilde uygulanırsa araçların aylarca gümrükte bekleme riski var” diyor.
#Ticaret BakanlığıÇinli SAIC Motor bünyesindeki İngiliz MG’nin Türkiye faaliyetlerini yürüten Doğan Trend Otomotiv, MG dünyasında ‘Yılın En İyi Distribütörü’ ödülünü aldı. Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin uluslararası ödülle ilgili, “Gelecek çalışmalarımız ve yatırımlarımız için önemli bir motivasyon kaynağı olurken zamanlamanın SAIC Motor’un Avrupa’da planladığı üretim üssü için yer seçimi sürecine denk gelmesi de kıymetli oldu” dedi.
#SAIC MotorGeçtiğimiz hafta Almanya’nın Münih şehrinde gerçekleşen “IAA Mobility” otomotiv sektörünün geleceğiyle ilgili önemli mesajlar verdi. İki yıl aradan sonra bu sene tam anlamıyla geri dönen fuardaki katılımcıların yüzde 41’ini, elektrikli dönüşüm rüzgârını arkasına alıp Avrupa’da pazar payını arttırmak isteyen Çinli üreticiler oluşturdu. İçten yanmalı motorlara kademeli olarak veda eden Avrupalı üreticiler ise fuarda tanıttığı yeni modeller ve geleceğe dair önemli ipuçları taşıyan konseptlerle dikkatleri üzerine çekti.
#MünihÇinli SAIC Motors bünyesindeki İngiliz efsanesi MG’nin elektrikli otomobiller için geliştirdiği yeni platform üzerinde üretilen ilk modeli MG4 Electric, Türkiye’de satışa sunuldu. Birçok uluslararası otorite tarafından “yılın otomobili” olarak gösterilen modelle ilgili Doğan Trend Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Tibet Soysal, “Yeni modelimiz Türkiye pazarında da güçlü bir oyuncu olacak. Hatta ilk parti araçlarımız daha gelmeden yolda satıldı. 2023 yılı satış hedefimiz 2000 adet” dedi.
#MG4 ElectricSıfır araçların ÖTV oranlarını belirleyen matrah güncellemesinde ilk kez bir takvimin belli olması pazarda dalgalanma yarattı. 1 Aralık tarihinin işaret edilmesinin ardından bayilere ‘KDV dahil ücreti ödeyelim aralıkta tescil ettirin’ telefonları yağmaya başladı. Uzmanlar ise tüketicileri büyük bir beklentiye girmemeleri konusunda uyararak, küçük-orta sınıftaki otomobillerde yüzde 7 ila 10 arasında indirim olabileceğini belirtti.
#ÖTVGümrük Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması kapsamı dışında olan ülkelerden ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 10 ilave gümrük vergisi getirildi. Karar, başta Çin ve Japonya olmak üzere Uzakdoğu’dan gelecek birçok elektrikli otomobilin satış fiyatını doğrudan arttıracak. Kısa süre sonra Türkiye pazarına girecek olan dünya devi Tesla’nın Model 3’ü de Şangay üretimi olduğu için ilave vergiden etkilenecek.
#Gümrük Birliği Ve Serbest Ticaret AnlaşmasıDoğan Kabak, video paylaşım sitesi Youtube'da yaptığı yayınlarla dikkatleri üzerine çekiyor. Otomobil testleri, denemeleri, incelemeleri ile ünlenen Doğan Kabak, geçtiğimiz yıl Exxen isimli platformda yayınlanan Exatlon yarışmasında yarışmıştır. Peki, Doğan Kabak kimdir, nereli, kaç yaşında? İşte, Doğan Kabak'ın Hürriyet'e yaptığı açıklamalardan detaylar
#Doğan KabakOtomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2021 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı. Bu kapsamda ocak-mart döneminde ticari araç ve otomobil toplam üretimi, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 artarak 345 bin 619 adet, otomobil üretimi ise yüzde 10 azalarak 211 bin 877 adet oldu. OSD Başkanı Haydar Yenigün, “Sektör yoğun yatırım alıyor, 2 milyon olan üretim kapasitesinin önümüzdeki yıllardan itibaren 2.5 milyona doğru taşınacağını öngörüyorum” dedi.
#GazetehaberleriTürkiye otomotiv pazarında satılan elektrikli araçların sayısı her geçen gün artıyor. İngiliz MG’nin Euro NCAP’ten 5 yılız alan, Çin’de üretilen yüzde 100 elektrikli SUV modeli ile 2021’de Türkiye pazarına giriş yapıyor. Ocak sonunda ön siparişleri başlayacak olan MG ZS EV modeli Mayıs 2021’den itibaren yollara çıkacak. Benzinli modeller son çeyrekte Türkiye’de olacak.
#GazehaberleriÜnlü Youtuber Doğan Kabak hurriyet.com.tr'de Ferit Ömeroğlu'nun konuğu oldu. Hakkında merak edilen sorulara samimi yanıtlar veren başarılı fenomen, challenge kısmında oldukça çarpıcı itiraflarda bulundu. Türkiye'de Youtube tüketimi ile ilgili de konuşan Kabak, "Bir gün bir şey trend oluyor ertesi gün bambaşka bir şey. Ben tezcanlı olduğum için onlara ayak uydurabiliyorum. Gündemi yakalamak gibi bir amacım yok ama kendimi değiştirerek günü yakalayabiliyorum." dedi.
#Doğan KabakHem Türkiye hem de dünya zorlu bir yılı geride bıraktı. Gazeteciliğin de zorlandığı bir dönemdi yaşadığımız. Ama Hürriyet Pazar olarak her şeye rağmen çağının, yaşadıklarının tanığı olmaya, üzerimize düşeni yerine getirmeye çalıştık… En zor zamanda Kuzey Kore’ye de girdik, taciz karşıtı kampanya da başlattık. Kırkpınar Meydanı’nda da güreştik; engelli, hatta evsiz vatandaşlarımız arasında yaşayarak katılımcı gazetecilik örnekleri de verdik. Çok iddialı bir projemiz de alanının önde gelen 100 uzmanına danışarak belirlediğimiz dev seçkilerdi. Sinemamızın, müziğimizin, mimarimizin, edebiyatımızın ‘En İyi 100’lerini belirledik. Geleneğimizi sürdürdük; söyleşiler ilk önce hep bizdeydi. Bu ülkenin efsaneleri sadece Hürriyet Pazar okurlarına konuşmayı seçti. Basının zor günlerinde ‘Cumhuriyet Davası’nı günbegün mahkemede izledik; özgürlüğüne kavuşanları, mağdurları sayfalarımızda konuk ettik. Yeni yılın ilk sayısında da, 2017’de yaptığımız öne çıkan işleri sizlerle paylaşalım istedik. 2018’de de aynı çizgimizi sürdüreceğiz. Bize olan güveninize sadık kalarak…
#Hürriyet PazarÜrettikleri otomobillerle sektörde her geçen gün daha da ilerleyen Japonlar son dönemde Amerika kıtasında yeni bir trend yarattılar. Basit ve köşeli tasarımlerına rağmen fonksiyonel özelliklere sahip iç mekanlarıyla dikkat çeken ’kübik’ otomobillerin hem Amerika’da hem de Japonya’da her geçen gün sayısı artırıyor.
Atina sosyetesinin geceleri başlıca uğrak yeri olan Kolonaki artık boşaldı. Atina'da son trend, New York tipi restoranlar. Yani oto tamircileri ve hurdacıların bulunduğu fakir semtlerdeki eski binalar alınıyor, restore edilip son derece lüks gece mekanları haline dönüştürülüyor.