Güncelleme Tarihi:
Küp otomobillerin fotoğrafları için tıklayınız
Gençlerin ve ailelerin yeni gözdesi olmaya aday kübik otomobillerle Türkiye’de tanışmaya hazırlanıyor. Daihatsu, kübik otomobili Materia’yı Haziran’da Türkiye’de satışa sunup, nabız yoklayacak. Materia’nın göreceği ilgiye göre Honda, Toyota ve Nissan’ın da kübik otomobillerini Türkiye’de piyasa sunabileceği kaydediliyor.
OTOMOBİL üreticileri müşteri sayısını artırmak için, yeni modelleri geliştirirken, diğer bir yandan da yeni segmentlerin doğmasına ön ayak oluyorlar. Özellikle son dönemde, 4x4 araçların güvenli oturma pozisyonu ile binek otomobillerin performansını; MPV otomobillerin fonksiyonelliği ile küçük otomobillerin kıvraklığını birleştirelim derken, üreticiler ortaya ’kutu’ gibi otomobiller çıkarmaya başladı. Her sınıftan bir özellik alarak değişik şekillere bürünen bu fonksiyonel otomobiller son dönemde kendilerinden sıkça söz ettiriyorlar. Özellikle Japonya’da doğan köşeli otomobiller, tasarım anlamında etkileyici bir görünüme sahip olmasalar da, iç mekanda sundukları genişlik ve fonksiyonellikle büyük beğeni topluyorlar. Tasarladıkları kutu gibi otomobillerle Amerika kıtasında yeni bir ’trend’in doğmasını sağlayan Japon üreticiler şimdi de gözlerini Avrupa’ya dikmiş durumdalar.
ZIRHLI BANKA ARAÇLARI GİBİ
Küçük bir çocuğun elinden çıkmış gibi basit bir şekilde tasarlanan kübik otomobiller, aerodinamik adına hiçbir yetiye sahip değiller. Köşeli burunları, dik camları, sert çizgileri ve keskin arka kısımları ile bankaların para taşıyan zırhlı araçlarını andıran bu otomobiller bazen ticari araçlarla bile karıştırılabiliyor. Fakat ticari araçlardan farklı olarak, iç mekanlarındaki fonksiyonel özellikler bu araçları özgün bir kimliğe kavturuyor. Dışındaki sert çizgilere rağmen esnek bir iç mekana sahip olan bu kübik otomobiller, özellikle Amerika kıtasındaki gençler tarafından büyük ilgi görüyor. Japon üreticilerden Nissan Cube ve Otti, Honda Element ve Zest, Toyota Scion XB modelleri ile Amerika’da fırtınalar estirirken; Daihatsu da Haziran ayında Türkiye’de satışa sunacağı Materia ile kübik otomobillerin Türkiye’de ne kadar tutulacağını gözler önüne serecek. Tabi ki Materia’nın Türkiye’de başarılı olması durumunda diğer üreticiler de modellerini Türk yollarına çıkarmak için harekete geçecek.
HEDEF: FONKSİYONELLİK VE KONFOR
Aslında basit bir tasarıma sahip gibi görünen bu otomobiller, farklı tasarımları ile trafikte hemen dikkat çekiyorlar. Kompakt B ve C sınıfı modellere yakın uzunluk ve genişliğe sahip olmalarına rağmen, yüksek tavanları sayesinde iç mekanda çok geniş bir atmosfer sunuyorlar. Yüksek tavanları sayesinde kübik otomobiller hacim avantajını kullanarak geniş bagaj kapasitesi de sunabiliyorlar. Ayrıca binek otomobillere göre yüksek sayılabilecek oturma pozisyonları da hem sürücüsüne hem de iç mekandaki yolculara daha güvenli ve hakim bir sürüş imkanı sağlıyor. Kübik otomobillerden birçoğu, MPV otomobillerde olduğu gibi iç mekanda gizli saklama gözlerine ve farklı kombinasyonlara olanak tanıyan katlanır veya ileri-geri kaydırılabilir arka koltuklara da sahip.
Nissan Cube ve Otti
Cube: Kübik araçlar arasında ’küp’ ismine sahip tek araç olan Nissan Cube, hafif ticari araçlara çok benziyor. Alçak motor kaputuna rağmen yüksek bir tavan sunarak ticari araç görünümü sunan Cube, yuvarlak farları ve ızgaraları ile retro görünümü sunuyor. Aracın en dikkat çekici kısmı ise arka kısımda. Sol D sütunu ile bagaj kapağı camı birleşerek sağ kısımdan farklı bir görüntü oluşturmuş. Ayrıca stop lambaları tamponun alt kısmına yerleştirilerek ön kısımdaki retro görünüme gönderme yapılmış. Araç iç mekandaki başarılı dizayn sayesinde 6 kişiye kadar oturma alanı sunabiliyor.
Otti: Nissan ve Mitsubishi’nin sadece Japonya pazarı için ortaklaşa ürettikleri küçük model, düşük yakıt tüketimi ve küçük boyutları ile şehir miniği olmayı başarıyorlar. Nissan’da Otti Mitsubishi’de eK Wagon ismini alan bu küçük aracın en önemli özelliği arka kapısının elektrikli olarak uzaktan kumanda ile açılıp kapatılabilmesi. Araçta küçük hacimli turbo motor görev yapıyor ve 4 tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarakm tercih edilebiliyor.
Honda Element, Zest ve Stepbus
Element: Honda’nın kübik otomobiller arasında yer alan modeli Element, daha büyük boyutları ile diğer rakiplerinden ayrılıyor. Orta sınıf bir 4x4 ile yakın boyutlara sahip olan Element’in sert tasarımı, aracın dış kısmında uygulanan farklı renklerle yumuşatılmaya çalışılmış. Element’in en çok dikkat çeken kısmı ise ters açılan arka kapıları. B sütunu olmayan Element, tek kapılı bir 4x4 boyutlarına sahip olmasına rağmen ters açılan arka kapıları ile iç mekana kolaylıkla geçiş yapılabiliyor. 4 tekerlekten çekişli olarak da tercih edilebilen Element’te 2.4 litre hacminde ve 166 beygir gücünde benzinli bir motor bulunuyor.
Zest: Honda’nın sadece Japonya pazarı için ürettiği küçük küpü Zest, tam bir şehir otomobili. Küçücük boyutlarına rağmen Honda’nın yüksek tavan ve alçak taban prensibi ile şekillendirdiği Zest 739 litrelik bagaj hacmi sunabiliyor. Araçta küçük hacimli ve turbo beslemeli i-DSi motor görev yapıyor.
Stepbus: Honda’nın geçtiğimiz yıl tanıttığı Stepbus konsepti, markanın gelecekte üreteceği Kübik otomobil hakkında ipucu veriyor. İki büyük elektrikli kapı ile iç mekana geçilen araçta hybrid motor görev yapıyor. 5 kişilik oturma alanına sahip olan Stepbus, değişken koltuk düzeni sayesinde farklı iç mekan kombinasyonlarının yaratılmasına da olanak tanıyor.
Toyota Scion
Toyota’nın Amerika’daki lüks markası Lexus’un dışında bir de gençlere hitap eden Scion markası bulunuyor. Scion’un xB modeli, daha önceki yıllarda Japonya’da üretilen ve Toyota’nın Bb ismini verdiği modelle aynı platforma sahip. Kutu gibi köşeli dış mekanına rağmen esnek kullanım olanağı sunan xB’nin iç mekanında konsolun üstüne yerleştirilmiş gösterge paneli dikkat çekiyor. Scian xB’de 2.4 litre 158 beygirlik motor görev yapıyor.
Karsan’ın üreteceği taksi de kutu gibi
Karsan tarafından Amerika için Bursa’da üretilecek ’Standard Taxi’ de kutu gibi tasarıma sahip. Güvenlik, konfor, yenilikçi dizaynı, sağ-sol-ön-arka parçaların birbirleriyle değişebilirliği, dayanıklılık, düşük kullanım maliyeti ve özellikle bedensel engelli yolcuların rahat kullanımına yönelik tasarımı ile ön plana çıkan bu kübik taksi, bedensel engellilerin rahat yolculuk yapabilmesi için tasarlanmış ilk özel araç.
Türkiye’nin ilk ’kübiği’ Materia
Üretiği kompakt otomobillerle otomotiv dünyasında tanınan Japon üretici Daihatsu, kübik otomobillere en güzel örneklerden biri olan Materia modelini Haziran ayında Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. Fiyatının 30 bin YTL’nin altında olması beklenen araçtan Daihatsu bu yıl 200 adet satıp nabız yoklamak istiyor. Farklı tasarımı, geniş iç mekanı ile ferah ve çok yönlü özelliklere sahip Materia, iç mekanında sunduğu özelliklerle genç kullanıcıları cezbedeceğe benziyor. Aynı zamanda esnek kullanım özellikleri ve donanımlarıyla da bir aile otomobili olarak da kullanılabiliyor. Ayarlanabilir koltuklar sayesinde 2.2 metre uzunluğundaki yüklere dahi alan yaratılabiliyor. İleri geri kayabilen arka koltuklar, tercihe göre geniş diz mesafesi ya da 619 lt’lik geniş bagaj alanı sunuyor. 1.5 litre hacminde bir motora sahip olan Materia’nın maksimum gücü 103 beygir.