LeShow İstanbul-2021 Uluslararası Deri ve Moda Fuarı, 10-12 Haziran 2021 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi/Harbiye’de üçüncü kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. Yaklaşık 150 firmanın katılımcı olacağı fuara, 1.000 yabancı satın alıcı ve 7 bin 500 profesyonel ziyaretçi bekleniyor.
#GazetehaberleriTürkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, “İhracatçının bir dediği iki edilmiyor. Bundan sonra bize düşen daha fazla ihracat ve ilk evvelde 200 milyar dolarlı rakamları gerçekleştirmiş endüstri görmek istiyoruz” dedi.
#Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail GülleSon 21 yıldır Moskova’da düzenlenen ve dünyanın bir çok ülkesinden firmaların katıldığı deri ve moda fuarı bu yıl ilk kez İstanbul’da düzenlenecek. Önümüzdeki 24-26 Ocak’ta düzenlenecek fuara dünyanın en önemli deri ithalatçısı ABD başta olmak üzere, çok sayıda ülkeden firmaların yoğun ilgi gösterdiği açıklandı.
#Deri Ve Moda FuarıAntalya’da, ’Deri ve Kürk Moda Fuarı’na katılan İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Güven Karaca, "Deri sektörü dendiğinde ilk aklımıza Rusya geliyor ama rakamlar böyle demiyor. Uçak krizinden sonra deri sektörü tamamen pazar çeşitlendirmesine gitmiş. Şu anda yüzde 40 Avrupa Birliği’ne ürün satıyoruz. Rusya ve Ukrayna önemli ama esas pazar Avrupa Birliği" dedi.
#DeriAntalya'nın Serik ilçesinde düzenlenen Eksposhoes Ayakkabı Moda Saraciye Fuarı'nda, özel taşlarla üzerine 'No War' yazılı kadın botu ilgi çekti. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, "Biz dünyanın hiçbir yerinde savaşın olmamasını ve barışın hakim olmasını tüm insanlık gibi arzu ediyoruz" dedi.
#AyakkabıE-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte hepimiz sanal mağazalara alıştık. Ancak konu artık bunun da ötesine geçti; çünkü metaverse’te yalnızca mağazalar değil, ürünler de sanal... Burberry, Louis Vuitton, Ralph Lauren gibi moda markalarının mağaza açtığı bu evrene Türkiye’den de LC Waikiki, Kiğılı, Damat Tween ilk adım atanlardan...
#ModaEge Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, Türkiye'ye geçen yıl 27 milyar doların üzerinde döviz kazandıran Türk moda endüstrisinin, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını döneminde düzenlenen dijital fuarlarla ihracattaki kan kaybının önüne geçmeyi amaçladığını bildirdi.
#Dijital FuarTürkiye’ye yıllık 18 milyar dolara yaklaşan döviz kazandıran Türk moda endüstrisi, Fransa'daki Premiere Vision Manufacturing Paris Fuarı'nda Türk rüzgârı estirecek. Türk konfeksiyon sektörü, Fransa'ya 2019 yılındaki 874 milyon dolar olan ihracatını 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.
#Premiere Vision Manufacturing Paris FuarıÇin’de ortaya çıkan ve dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının etkileri ticaret hayatında da görülmeye başladı. Türkiye ile Çin 2019’da yaklaşık 21 milyar dolarlık ticaret hacmine ulaşırken, Türkiye’nin Çin’den yaptığı ithalat 2019’da 18.4 milar dolar, Türkiye’nin Çin’den ihracatı ise aynı yıl 2.6 milyar dolar oldu. 2020’nin ilk yıllarında ise koronavirüs sebebiyle ticaret büyük darbe aldı. Çin’de üretim tesislerinin durmuş olması, Çin’den gelen ürünlere karşı yaşanan korku sebebiyle birçok ülke bazı ürünlerde alımlarını azalttı ya da durdurdu. Türkiye için önemli bir ticari ortak olan Çin’den gelen ürünler arasında yedek parçadan kimyasal maddelere, ayakkabıdan plastiğe, elektronikten çeşitli gıda maddelerine kadar birçok ürün bulunuyor. Biz de bu sektörlerin önde gelene isimleri ile konuştuk. Virüsün Türkiye üzerindeki etkilerini araştırdık.
#Gazetehaberi