57 ülkede 121 iştirak, 22 marka ve 55 bin çalışana ulaşan Arçelik dünya operasyonlarında artık Beko adını kullanacak. Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu ile Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu “Avrupa’da bir numara olduk yeni hedefimiz dünya liderliği” diye konuştular.
#BekoGüneydoğu Asya pazarının önemli oyuncusu Hitachi GLS’nın Japonya dışında Hitachi markalı beyaz eşya sektöründeki tüm faaliyetlerinin bir şirket altında toplanması ve kurulacak şirketin yüzde 60’ının Arçelik tarafından alınması için ortaklık anlaşması imzalandı. Arçelik’in global yetkinliği, Hitachi’nin bölgesel ve marka gücünü bir araya getirecek olan yeni şirket, Hitachi GLS’nin Çin ve Tayland’da bulunan iki üretim ve 10 satış şirketi ile 3.800 çalışanını devralacak. Hitachi markasıyla üretim ve pazarlama faaliyeti yapacak olan yeni şirketin, Arçelik’in küresel büyümesine güç katması ve Asya Pasifik bölgesinin lider oyuncusu olması hedefleniyor.
#ArçelikTarihi İpek Yolu’ndaki ülkelerden pazar payı alabilmek için ‘Beko Yolu’nu kuran Arçelik, Asya’da güçlenmeye devam etmek istiyor. Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, “Tayland’da seri üretime başlayan Beko fabrikamız, Malezya ve Vietnam’daki satış şirketlerimiz ile yoğunlaşan yatırımlarımızın bir sonraki durağı Endonezya olacak” dedi.
#BekoDünya çapında 10 farklı markasıyla 130 ülkede tüketici elektroniği ve ev teknolojileri sunan Arçelik, özellikle Asya Pasifik ülkelerine odaklandı. Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “Doğu’dan Batı’ya ticareti geliştiren İpek Yolu gibi, biz de Türkiye ve Asya Pasifik arasında bir ‘Beko Yolu’ oluşturacağız. İpek Yolu üzerindeki ülkelerde liderlik için çalışacağız” dedi.
#Pakistan