Güncelleme Tarihi:
KOÇ Grubu’nun tüketici elektroniği ve ev teknolojileri şirketi Arçelik, çatısı altında bulunan 10 markasıyla hedeflerini büyüttü. Asya Pasifik, Kuzey Amerika ve Güney Amerika ülkelerine odaklanan şirket, 5 yılda 2 kat büyüme hedefliyor. Odakta ise İpek Yolu üzerindeki ülkeler var. Dün basın mensuplarıyla bir araya gelen Arçelik AŞ Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, sunumunda açtığı dünya haritasını göstererek, “Tarihte Doğu’dan Batı’ya ticareti geliştiren İpek Yolu gibi, biz de Türkiye ve Asya Pasifik arasında bir ‘Beko Yolu’ oluşturacağız. İpek Yolu üzerindeki ülkelerde liderlik pozisyonları için çalışacağız” dedi.
PAKİSTAN GÜÇLENDİRECEK
Son dönemde Pakistan’ın lider beyaz eşya ve ev aletleri üreticisi Dawlance’yi satın almalarının bu stratejinin kritik adımı olduğunu belirten Bulgurlu şöyle konuştu: “Dünyanın altıncı büyük nüfusuna sahip Pakistan’daki yatırımımız global konumumuzu da güçlendirecek. 2015 yılı sonunda Malezya ve Vietnam’da Beko satış şirketlerimizi kurduk. Tayland’daki Beko buzdolabı fabrikamız faaliyetine başladı. 2016 yılı içinde Endonezya ve Filipinler’de de yeni satış şirketleri kurmayı planlıyoruz. Önümüzdeki dönemde Mısır, İran ve Bangladeş gibi ülkelere de odaklanacağız. Bir diğer önemli ve büyük pazar olan ABD’de kurduğumuz satış organizasyonu ile de önümüzdeki dönemde Kuzey ve Güney Amerika’daki potansiyelden faydalanmak istiyoruz.”
HEDEF İLK ÜÇ
Bulgurlu’nun paylaştığı bilgilere göre Arçelik’in hedefi faaliyet gösterilen ülkelerde ilk üç marka arasında yer almak. 2016 yılının ilk yarısında da beyaz eşya, ankastre, klimada ve ödeme kaydedici cihazlarda Türkiye’de pazar liderliğini olduklarını belirten Bulgurlu, “TV kategorisinde ise, küçülen pazara rağmen, tüm markalarımızla perakende satışlarımızı yüzde 10 artırdık. Avrupa’da toplam satışlarda en büyük üçüncü beyaz eşya şirketiyiz. Son 7 yılda Avrupa’da pazar payını en çok artıran Beko ise, İngiltere ve Polonya pazarlarının lideri. Avrupa’da ‘solo’ pazarın lideri olan Beko, İngiltere, Fransa, İtalya, Almanya, İspanya gibi birçok büyük pazarda büyümeye devam ediyor. Doğu Avrupa’nın da en çok tercih edilen markası konumunda. Üst segmentteki markamız Grundig de yeni pazarlar ve kanallara giriş yaparak uluslararası büyümemize önemli katkı sağlıyor. Güney Afrika’da Defy ve Romanya’da Arctic gibi yerel markalarımızla uzak ara pazar liderliklerimizi koruyoruz. Afrika ve Ortadoğu’da pazar liderliklerini hedefliyoruz” diye konuştu.
PATENTTE BOEING VE VOLKSWAGEN’İ GEÇTİ
BUGÜNE kadar Arçelik’in yaptığı patent başvurularıyla Dünya Fikri Haklar Örgütü (WIPO) listesinde 220’inci sırada olduğunu belirten Bulgurlu şunları söyledi: “Geçtiğimiz haftada Arçelik 78’inci sıraya yükseldi. Bu teknoloji ve Ar-Ge anlamında olgunlaştığımızın göstergesi. Cisco, Boeing ve Volkswagen’den daha fazla patent başvurumuz var. Listede ilk 100’e girebilmek çok büyük bir başarı. Bu sadece Arçelik değil, Türkiye’nin ve burada yetişmiş mühendislerin başarısı. Toplamda yaptığımız patent başvurusu sayısı 2000’i geçti.”
BOSTON’A AR-GE MERKEZİ AÇIYOR
ARÇELİK’in 25 yıl önce ilk Ar-Ge merkezini kurduğunu hatırlatan Bulgurlu, dünyanın çeşitli noktalarında 11 Ar-Ge merkezine sahip olduklarını söyledi. Bulgurlu, “Tayvan, İngiltere, Portekiz ve Çin gibi ülkelerde Ar-Ge merkezimiz var. 1000’den fazla çalışan var. ABD, Boston’da yeni bir Ar-Ge merkezi açmaya hazırlanıyoruz. Ofisimizi tuttuk. Arkadaşlarımızı atadık. Birçok kuluçka merkezinin olduğu ve bu sebeple yeni şirketlerin palazlandığı bir yer olan Boston’u tercih ettik. Amacımız, bütün uluslararası Ar-Ge ofisleriyle birlikte dünyadaki değişimi yakından takip eden ve teknolojik gelişimlerden hızla fayda sağlayıp, ürüne yansıtabilen şirket konumumuzu güçlendirmek istiyoruz” dedi.
HİSSELERİ 6 AYDA YÜZDE 45 ARTTI
TOPLANTIDA Arçelik’in mali tablolarıyla ilgili bilgi veren Arçelik AŞ CFO’su Polat Şen, “Geçen yılı 14.1 milyar ciro ile kapattık. Bu yılın ilk yarısında yüzde 20 ciro artışı var. Net kâr yüzde 73 yükselişle 810 milyon liraya ulaştı. Söz konusu dönemde 7.5 milyar liralık ciroya ulaştık. Uluslararası ciromuzun payı yüzde 58. Türkiye’deki satışlarımızın cirosu yüzde 42’lik payında yüzde 22 artışı var. Hisse performansı bu yılın ilk 6 ayında yüzde 45 arttı. Arçelik’in piyasa değeri ise 14.8 milyar TL’ye ulaştı” dedi.
CHICAGO’DA MERKEZVE OFİS AÇILDI
KUZEY ve Güney Amerika’nun dünyanın en büyük pazarlarından biri olduğunu söyleyen Arçelik AŞ Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “ABD’ye uygun özel ürün gamı tasarladık. Beko markası ile 2016 yılında giriş yaptık. Chicago’da ofisimiz ve merkezimiz var. Doğu yakasında başladık. Amacımız Beko markasını çok daha geniş bir satış ağı ile hızla Kuzey ve Güney Amerika’da yaymak. Uzak coğrafyalarda iş yapma kapasitemizi göstermesi açısından Avustralya ve Yeni Zelanda örneği var. 4 yıl önce çıktığımız bu yolculukta 80 milyon dolar ciro elde ediyoruz” diye konuştu.