‘COMVEX İstanbul Ticari Araçlar, Otobüs ve Tedarik Sanayi Fuarı’nın 5’incisi 21-24 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek. 50’yi aşkın ülkeden 30 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlaması beklenen fuar gerek insan gerekse yük nakliyesi alanında faaliyet gösteren ticari araç, treyler ve üstyapı üreticileri ile bunların tedarikçilerini aynı çatı altında buluşturacak.
#TicariTürk otomotiv endüstrisinin kalitesine inanan Tunus, İran, Ukrayna ve Katar’dan gelen 14 firma, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) organizasyonuyla ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdi. Firmaların Türkiye’den özellikle elektronik parçalar, tamir ekipmanları, otobüs ve yedek parçaları gibi ürün gruplarında talepte bulunmaları dikkat çekti.
OTOKAR, Fransa’da kurduğu şirketle hedefini yükseltti. Otokar Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül, “Otokar Avrupa ile hedefimiz Avrupa’da 2016’ya kadar otobüs pazarında yüzde 5 pazar payı elde etmek. Ayrıca 10 metre altında en büyük oyuncu olmak istiyoruz” dedi.
Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, Temsa’nın ihraç etmeye başladığı otobüsler için, “Almanya’ya, İngiltere’ye giden otobüsü bizim belediyeler almazsa onların aklına şaşarım. Başbakanımızın net talimatı var” dedi. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı da, İstanbul ve Bodrum belediyesine ‘Türk malı otobüs’ çağrısı yaptı.
Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Turgay Durak, 2010 yılının krizden çıkış yılı olacağını belirterek, “Yılın ikinci yarısından itibaren talep artacak. Biz krizde kalifiye elemanlarımızı korumayı başardık bu da talep artışında büyük avantaj yaratacak” dedi. Durak, Türk otomotivinin 2008’deki üretim ve pazar adetlerine ise 3-4 yıl içinde ulaşabileceğini belirtti.
Auto Show Fuarı’yla 2 yılda bir dönüşümlü olarak İstanbul’da düzenlenen ‘Uluslararası Ticari Araç Fuarı’ dernek çatışmasından kurtulmuşken krize yenildi. Bir çok dev marka 3-6 Aralık’ta düzenlenecek fuar için ‘Kriz var’ diyen yurtdışı merkezlerinden onay alamadı. Avrupa’nın ticari araç üssü olan Türkiye’nin en önemli uluslararası fuarının vitrini 5 şirkete kaldı.
Doblo’yu 400 milyon Euro yatırımla yenileyen Tofaş, Bursa’da ürettiği Albea ve Palio’nun yerini alacak yepyeni otomobil için düğmeye bastı. 2 yıl sonra ömrü dolacak Albea ve Palio’nun yerine ihracat ağırlıklı yepyeni bir otomobil üreteceklerini söyleyen Tofaş CEO’su Ali Pandır, “250 milyon TL’yi aşan yatırıma teşviki kaçırmak istemiyoruz. 2010’da bu yatırımı açıklayacağız” dedi.