Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), 10. kuruluş yılında gerçekleştirdiği 2018 ÇMD Geleneksel Çağrı Merkezi Zirvesi ile iç kaynak-dış kaynak çağrı merkezleri ve sektöre hizmet veren tedarikçilerin üst düzey yöneticilerinden oluşan 400’e yakın profesyoneli bir araya getirdi.
#ÇmdÇağrı merkezleri Türkiye’de 83 bin kişiye istihdam sağlıyor. Bu yıl ise toplam çalışan sayısının 85 bine çıkması bekleniyor. Özellikle Anadolu’da gençlere ve kadınlara sunduğu istihdam ile dikkat çeken çağrı merkezleri, devletten teşvik ve asgari ücret artışı konusunda destek bekliyor.
#Çağrı MerkeziÇağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı telefon dolandırıcılığıyla ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. “Dolandırıcılar BTK'dan 888’li numara alıp vatandaşları kandırıyor” diyen Tarakçı “Bu numaradan beni aradılar. Cevap verince faturama 25 lira yansıdı” dedi.
#Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin TarakçıBaşbakan Binali Yıldırım'ın bu ayın başında Diyarbakır'da açıkladığı Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine yönelik yatırım ve kalkınma hamlesi ile bölgede çağrı merkezleri sektöründe 3 yıl içinde 80 milyon liralık yatırım yapılması ve 8-10 bin kişiye istihdam yaratılması bekleniyor.
#Doğu Ve Güneydoğu AnadoluTüketicilerin kendilerini rahatsız ettiklerini ifade ederek sürekli eleştirdikleri çağrı merkezleri sektörünü tanıttı. ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Tarakçı çağrı merkezi sektöründe toplam pazar büyüklüğü 3,6 milyar TL boyutuna ulaştığını belirtirken, telefonla pazarlamayı sınırlandıran kanundan sonra vatandaşı aramaların düştüğünü belirtti.
#Call CenterTüketicilerin kendilerini rahatsız ettiklerini ifade ederek sürekli eleştirdikleri çağrı merkezleri sektörünü tanıttı. ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Tarakçı çağrı merkezi sektöründe toplam pazar büyüklüğü 3,6 milyar TL boyutuna ulaştığını belirtirken, telefonla pazarlamayı sınırlandıran kanundan sonra vatandaşı aramaların düştüğünü belirtti. Fakat buna rağmen 'müşteri elde tutma' oranlarının yükseldiği ifade ediliyor.
Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, telefonla ürün tanıtımı ve alışverişlerdeki dolandırıcılık olaylarına karşı, vatandaşların arayan firma bilgilerini telefon ve internetten kontrol ederek alışverişlerini tamamlanması önerisinde bulunarak, "Eğer bir ürün alınacaksa, kapıda teslimat esnasında ödeme alternatifleri tercih edilmeli. Bu şekilde dolandırılmanın önüne büyük ölçüde geçilebilir" dedi.
Çağrı merkezleri sektörü, "tehlikeli meslek" kategorisine alınmasının ardından ek maliyet sorunlarından şikayetçi. Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, sektörün tehlikeli bir meslek olarak nitelendirilmesini doğru bulmadıklarını bildirdi.
Türkiye’de 9 üniversitede bulunan çağrı merkezi hizmetleri ön lisans programını geçen sene 1.020 öğrenci tercih etti. Öğrenciler bölümü tercih etme nedenini başta iş olanaklarının geniş olmasına bağlarken, insanlarla iletişim kurmayı sevdiklerini de söylediler.