Dışişleri Bakanı Davutoğlu’nun Suriye politikasına yönelik nitelikli eleştiriler, şuursuz hakaretlerin arasında kaybolmaya başladı. Siyaseti iyi öğrenen akademisyen de elbette bu durumu değerlendirip sadece küfürlere cevap verirken o nitelikli eleştirileri görmezden geliyor. Oysa Ortadoğu’ya sürüklenen Türkiye’nin Avrupa’yı defterinden büyük ölçüde silmesi, telâfisi çok zor olacak tarihi bir yanılgı.
İsrail donanmasının, Gazze açıklarında Türk gemisine yaptığı baskın, Netanyahu Hükümeti’nin, yeni Türkiye stratejisinin bir parçası olabilir. Uluslararası hukuk açısından Türkiye’nin eli zayıf görünüyor; fakat uluslararası siyasette Ankara, İran yerine Avrupa ülkeleriyle bir blok oluşturarak İsrail’i yalnızlaştırabilirse, Netanyahu’nun oyununu da bozacaktır. Bu yolda, Bakan Davutoğlu’nun “sıfır sorun” politikasını terketmemesi tüm dünya için kritik önemde.
Volvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyKiribati bayraklı gemi, 17 Ağustos’ta bir Fransız balıkçı teknesiyle çarpıştı. Tekne kaptanı Bernard Jobard yaşamını yitirdi. Fransız donanması, batan teknenin üzerindeki boya izleriyle o sırada seyir halinde olan gemileri karşılaştırarak, Ocean Jasper’ı tespit etti. Gemi, Fransız donanmasına ait savaş gemilerinin eşliğinde Brest Limanı’na götürüldü. Fransa Cumhurbaşkanı Nikolas Sarkozy, Kiribati’den yargılama feragati istedi.