Hatay’daki lise öğrencileri ve öğretmenleri tarafından yapılan tekne, geçtiğimiz günlerde İstanbul’da düzenlenen denizcilik fuarında görücüye çıktı. 4 metre 65 santimetre büyüklüğündeki tekne fuarda 40’ın üzerinde sipariş alırken ilk müşterisi de Hatayspor Teknik Direktörü Volkan Demirel oldu.
#HatayAtakaş Hatayspor Teknik Direktörü Volkan Demirel, Yat ve Tekne Endüstrisi Derneği (YATED) tarafından düzenlenen Bosphorus Boat Show’da sergilenen Hatay/İskenderun'daki Sefa Atakaş Denizcilik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin yaptığı tekneyi ziyaret etti.
#Volkan DemirelMarina doluluk oranlarının yüzde 100’e ulaştığını ve 2023 ile 2024 arasında TL bazında 3 kat fiyat artışı olduğunu belirten YATED Başkanı Murat Bekiroğlu, “7-8 metre tekneyi orta segmente satıyoruz, 200-250 bin liraya tekneler var. Ama marina yıllık bağlama ücretleri 70-80 bin lira tutuyor. Tekne sahipleri bir araya gelip balıkçı barınaklarına ödeme yapıp, orada bir görevli çalıştırmaya başladı” dedi.
#MarinaPandemiyle birlikte artan tekne sahipliği marina kapasitesinin çok çok üzerinde olunca Türkiye’nin koyları ciddi bir kirlilik tehdidi altında kaldı. Teknelerdeki atıkların toplanıp bertaraf edilmesi için proje geliştiren YATED Başkanı Murat Bekiroğlu, denizlerdeki kayıtsız kirliliği azaltmak üzere balıkçı barınaklarının küçük marinalara dönüştürülmesi önerisini getirdi. Bekiroğlu, “Balıkçı barınakları yeni iş modeliyle hem balıkçıların daha çok kazandığı işletmelere hem de kontrol edilebilen küçük marinalara dönüştürülebilir” dedi.
#TekneSon dönemde yabancıların yat ve tekne satışlarında yüzde 90’lık paya ulaştığını söyleyen YATED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Bekiroğlu, “Yabancılar hem buradan tekne ve yat satın alıyor hem de burada kalıyor. Biz Avrupa’ya göre yüzde 30-40 daha ucuzuz. Üstelik daha kaliteli imalat yapıyoruz” dedi.
#MarinturkISTANBUL - As Istanbul’s population grew, it was natural for it to move northward along the Bosphorus. Roads began to connect the villages so it was easier to move between them. Eventually real roads were built and horse and carriage gave way to cars. The beautiful but delicate caiques gave way to sturdier ferryboats with landings at each village