Elektrikli araç çağı ile birlikte otomobil savaşlarına katılan akıllı telefon üreticilerinin sayısı artıyor. Apple, Sony, Huawei, Xiaomi gibi devler elektrikli otomobil projelerine milyarlarca dolar yatırarak büyük pastadan pay kapmaya çalışıyor. Apple 10 milyar dolarını çöpe atsa da Çinli Xiaomi’nin SU7’si pazarda bir dönüm noktası olabilir. Otomotiv sektörü uzmanları ise “Kendi ülkelerinde başarılı olabilirler ama Türkiye dahil farklı ülkelerde işleri çok zor” diyor.
#Apple2023’ün en büyük otomobil fuarı Şangay Otomobil Fuarı’na Çinliler kendi markalarıyla damga vurdu. Yıllarca Avrupa ve ABD’liler için üretim yapan ülke, mühendislik ve teknolojide sınıf atlayan araçlarıyla devlere kafa tuttu. Fuarda Türkiye pazarına giren veya girmeye hazırlanan BYD, Chery, MG ve Geely gibi markalar yeni modellerini tanıttı. Şangay’daki şov, başta batarya olmak üzere birçok araç parçasını uygun fiyata üreten Çinlilerin ek vergilerle durdurul-masının zor olduğunu dünyaya gösterdi.
#Şangay Otomobil FuarıBeijing Automotive Group, Mercedes-Benz'in ana şirketi olan Alman otomobil üreticisi Daimler AG’in yüzde 5'lik hissesini satın aldı. Çinli otomobil üreticisi Geely de geçen yıl Alman Daimler’in yüzde 9,7 hissesini 9 milyar dolara satın almıştı.
#AlmanyaDoğan Şirketler Grubu Holding AŞ (Doğan Holding), Demirören Medya Yatırımları Ticaret AŞ ile imzalanan "Hisse Satış Sözleşmesi" kapsamında doğrudan veya dolaylı bağlı ortaklıklarının pay senetlerinin satışı ve devrinin bugün itibarıyla tamamlandığını ve satış bedelinin tam ve nakit olarak serbest şekilde hesaplarına intikal ettiğini duyurdu.
#Doğan Medya