Sabancı Müzesi’nde (SSM) açılan ‘Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Ressam Hocaların Ressam Öğrencileri’ sergisi, Türk resminin ilk yıllarındaki kuşaklar arası etkileşimi görünür kılıyor. SSM’nin müdürü Dr. Nazan Ölçer, “Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne imge üretimindeki dönüşümü takip etmemize olanak veren SSM koleksiyonlarını farklı bir bakış açısıyla ele almak istedik. Hoca-öğrenci ilişkisine odaklanan prensibimiz daha önce teşhir etmeye fırsat bulamadığımız eserlerimizi de bu kapsamda değerlendirmemize fırsat verdi” diyor.
#SSM‘7. Kıta’ temalı 16. İstanbul Bienali ve art arda açılan yeni müzelerle hayli hareketli bir yılı geride bırakırken yılın en iyi sergilerini 11 kişiden oluşan sanat yazarları jürisi değerlendirdi. Jürinin ‘ilk 10 sergi’ sıralamasına göre yaptığımız puanlamanın sonunda, Arter’de açılan Altan Gürman retrospektifi ilk sıraya yerleşti. İşte, 2019’un en iyi 15 sergisi...
#2019 En İyi SergilerTürkiye’de modern resmin kurucusu kabul edilen 1914 Kuşağı’nın en önemli ismi Avni Lifij, ilk kez bir araya getirilen 800’ü aşkın eseriyle Sabancı Müzesi’nde. Lifij’in 20’li yaşlarında yaptığı ve kendisini 40’lı yaşlarında bohem bir ressam olarak tasvir ettiği ‘pipolu otoportre’si Türk resminin en ünlü tablolarından. Otoportreleriyle bohem sanatçı kimliğini kuran, Türkiye’de resim sanatının terminolojisini değiştirdiğini Lifij, bu kuşak sanatçıları arasında Ahmet Haşim’in sembolizmine en yakın isimdir.
#Avni LifijSabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi (SSM), Sabancı Holding’in katkılarıyla Türk resim tarihinde özgün bir yere sahip olan Hüseyin Avni Lifij’in(1886-1927) çok yönlü üretimini yansıtan bir sergiye ev sahipliği yapıyor.
#Avni Lifij. Çağının Yenisi