Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) AVM Endeksi verilerine göre, 2016 Eylül döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre ciro endeksi nominal yüzde 7,6'lık artışla 199 puana ulaştı. En yüksek ciro artışı yüzde 23 ile "Diğer alanlar" kategorisinde gerçekleşti.
#Hulusi BelgüTürkiye’de restoran işletmenin birçok zorluğu var. Yüksek kiralar, gıda fiyatlarındaki dalgalanmalar, kalifiye personel yönetimi ve paket servis maliyetleri... Tüm bu zorluklara rağmen ayakta kalmaya çalışan restoranları aslında desteklemek gerekirken linç etmek ne kadar adil?
#RestoranAlışveriş merkezlerinde metrekare başına düşen cirodaki artış, enflasyonu solladı. Şubatta yıllık enflasyon yüzde 67.07 iken, aynı dönemde AVM’lerin ciroları yüzde 114.6 arttı. İstanbul’daki AVM’lerde metrekare başına düşen ciro Şubat 2023’te 5 bin 735 TL iken, Şubat 2024’te 11 bin 704 TL’ye yükseldi.
#AVMTicaret Bakanı Ömer Bolat tarafından başlatılan büyük indirim kampanyasına marketlerden sonra giyim ve beyaz eşya gibi perakendenin tüm sektörlerinin katılması bekleniyor. Bakan Bolat, enflasyonla mücadeleyi tüm sektörlerle yapılacak geniş kapsamlı toplantılarla ve uygulamalarla sürdüreceklerini söyledi. Kampanyaya marketlerden sonra bahsi geçen sektörlerin de kısa sürede destek vermesi bekleniyor.
#Ömer BolatModern internetin hikâyesi çoğunlukla bugün hayatımızın merkezinde olan Google, Facebook, Amazon ve diğer devler üzerinden anlatılıyor. Ama onlardan önce boş zaman geçirmek için kurulan ve kısa süre içinde başarı hikayesine dönüşen başkası vardı. Üstelik bugünün devleri bu başarı hikayesinin çizdiği yoldan ilerleyerek bu noktaya vardı. İşte 90'lardan günümüze bir internet hikayesi...
#Pierre OmidyarTürkiye gayrimenkul yatırım fonu piyasası büyümesini sürdürüyor. Re-Pie Portföy Gayrimenkul Sektör Raporu’na göre son iki yılda en fazla ilgi gösterilen yatırım araçları arasında yer alan gayrimenkul yatırım fonlarının büyüklüğü 2021 yılında yüzde 18,1 artarak 13 milyar TL seviyesine yükseldi.
#GayrimenkulTürkiye'de elektronik ticarette (e-Ticaret) yıl sonu itibarıyla gerçekleşmesi öngörülen 213 milyar dolarlık rekor ticaret hacminin, gelecek yıl 240 milyar dolara çıkması ve internet üzerinden alışveriş oranının yüzde 38'e yükselmesi bekleniyor.
#E-TicaretHazır giyim ve perakende sektörünün duayen isimlerinden Abdullah Kiğılı son bir haftadır gündemde olan, “Bundan büyük kriz görmedik” sözlerine açıklık getirdi: “O, 4 ay önceki yorumum. Şimdiki farklı. 100 gün içerisinde sektörde benim de kimsenin de hayal edemeyeceği şeyler gerçekleşti. Banka faizlerinin ineceği söylenmişti, bu gerçekleşti. 6 ay önce bankalara hangi şirket giderse gitsin yüzde 24-25 yıllık faizle para alabiliyordunuz. Bu oran yüzde 11-12’ye düştü. Enflasyon iniyor. Ayrıca bizim satışlarımızın yüzde 80’ini kredi kartlarıyla yapılıyor. Kredi kartından aldığınızı paraya çevirmek istediğinizde ödediğiniz faiz miktarı yarıya indirildi. Perakende sektöründe ümit doğdu. Önümüz açıldı, moral motivasyon kazandık. Yurtdışında yeni yatırımlar yapıp, e-ticareti güçlendirmeye çalışıyoruz. Türkiye’de AVM’lerde doygunluk var.”
#GazetehaberiKasım ayında, AVM’lerdeki perakende ciro endeksi, yüzde 21,6 ile enflasyonla benzer seviyelerde bir artış gösterdi. Geçtiğimiz ika ayda olduğu gibi Kasım ayında da metrekare verimliliğinde en yüksek artış yine hipermarket kategorisinde yaşandı.
#AVM Perakende Ciro Endeksi