Eğitimde başarı denince akla ilk Finlandiya gelir. Oysa son yıllarda Güney Kore de eğitimde sessiz sedasız üst sıralara yükseliyor. Güney Kore, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler halinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA’da tırmanışa geçti. PISA 2009’da okuma becerileri alanında 539 ortalama puanla en başarılı ülke oldu, PISA 2015’te okuma ve matematik alanında 7’nci, bilim alanında 11’inci sıraya yükseldi.
#EğitimEğitimde başarı denince akla ilk Finlandiya gelir. Oysa son yıllarda Güney Kore de eğitimde sessiz sedasız üst sıralara yükseliyor. Güney Kore, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler halinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA’da tırmanışa geçti. PISA 2009’da okuma becerileri alanında 539 ortalama puanla en başarılı ülke oldu, PISA 2015’te okuma ve matematik alanında 7’nci, bilim alanında 11’inci sıraya yükseldi.
#YazarMEB tarafından hazırlanan ‘Öğretmen Strateji Belgesi 2017-2023’e göre KPSS’ye başvurmuş ancak öğretmen olarak atanamamış olan üniversite mezunlarının sayısı 2016 yılı itibarıyla toplam 438 bin oldu. Bu mezunlar dışında üniversitelerdeki eğitim ve eğitim bilimleri fakültelerinde okuyan 228 bin kişiyle bu fakülteler dışında eğitim alan öğretmen olmayı ümit eden 653 bin 899 lisans öğrencisi var. Buna göre öğretmenlik alanları, diğer programlar ve pedagojik formasyon kurslarına devam eden mezun öğrenciler de dikkate alındığında öğretmen olarak atanmayı amaçlayanların sayısı bir milyonu aştı.
#ÖğretmenAntalya’nın Aksu ilçesinde yaşayan 25 yaşındaki Ayşegül Başar, büyük bir hevesle okuduğu Ankara Üniversitesi tarih bölümünden 2007 yılında mezun oldu. Hayallerini süsleyen öğretmenlik için formasyonunu da alan Başar’ın hayatı planladığı gibi olmadı. Öğretmen olabilmek için iki defa Kamu Personeli Seçme Sınavı’na(KPSS)giren Başar, atanamayınca rotasını başka bir alana çevirdi. Baba mesleğini tercih eden Başar, bir miktar kredi çekip kasap dükkanı açtı. Yıllarca emek verip hak ettiği diplomasını da yanından ayırmayan Başar, sabah erkenden işe koyuluyor. Hazırlıklarını tek başına tamamlayan Başar, güç gerektiren satırla et işleme işinin üstesinden de gelmeyi başarıyor.
#Ayşegül Başar- Öğretmenlik hayaline 40 yaşında Hakkari'nin Yüksekova ilçesine atanarak kavuşan Gülhan Cengil, 28 Şubat mağduru diğer arkadaşlarının atanamamasının burukluğunu yaşıyor - Cengil: "Allah'tan hayırlısını istemiştim demek ki Rabbim bunu hayırlı gördü. Ama asıl mutluluğum Hatay'daki Nazmiye'nin, Kahramanmaraş'taki Filiz'in, Malatya'daki Yeliz'in, Adana'daki Melek'in, Ankara'daki Eylem'in, İstanbul'daki Hamiyet'in atanması olacak"
CHP İzmir Milletvekili Prof. Dr. Hülya Güven, sağlık meslek lisesi, yüksekokulu ve sağlık bilimleri mezunu yüzlerce gencin atanamama sorununu Meclis’e taşıdı. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı ve Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu’nun cevaplaması istemiyle ayrı ayrı soru önergeleri sunan Güven, sayıları giderek artan mezun sayısının önlenmesinden sağlık kurumlarına çok az atama yapılmasına kadar konuyu irdeledi.
#AtamaMilli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmenlerin zorunlu yer değiştirme süresinde 31 Aralık 2013'ün esas alınacağını kararlaştırdı. Bu tarih itibarıyla bulundukları ilde en az 3 yıl çalışma süresini tamamlayanlar iller arasında yer değiştirme isteğinde bulunabilecek.
Yarınlara umutla bakmamızı sağlayan genç nesillerin yetişmesinde ailesinden çok emeği bulunan öğretmenlerimiz, yetersiz maaş, boş kadro bulunmasına karşın göreve atanamama, yaptıkları kutsal göreve karşın toplumda yeteri kadar saygı görememe gibi nedenlerden ötürü ‘24 Kasım Öğretmenler Günü’nü daha öncekiler gibi bu yıl da buruk kutlayacak.