Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD), bilişim sektöründe faaliyet gösteren scale-up ölçeğindeki şirketlerin büyüme ve birer unicorn olma yolculuklarında onlara rehberlik etmek amacıyla tasarlanan TÜBİSAD Scale-Up Gelişim Programı’nı 17 Eylül’de gerçekleştirdiği lansmanla tanıttı. Etkinlikte KOSGEB Başkanı Ahmet Serdar İbrahimcioğlu açılış konuşmacıları arasında yer aldı.
#TÜBİSADİlk Türk NFT koleksiyonu ‘Fluffy Polar Bears’ (Pofuduk Kutup Ayıları), dijital evrende yerini aldı. Özel bir yazılımla çoğaltılmış 9.999 kutup ayısından birine sahip olmak isteyenlerse saniyelerle yarıştı. Hikâyeyi yaratıcıları anlatıyor.
#Türk NFT KoleksiyonuNetmarble EMEA Genel Müdürü Barış Özistek, ilk kez gerçekleştirilen Future Talks 2018’de, şu anki dijital dünyanın eğlence alanındaki yansımasının oyun olduğunu ve oyunu zaman kaybı olarak görmenin günümüz dünyasından soyutlanmak anlamına geldiğini belirtti.
#Netmarble EMEANetmarble EMEA Genel Müdürü Barış Özistek, Webrazzi Summit 2018 Konferansı’nda dünyanın internetin ortaya çıkışından sonra yeni bir döneme girdiğini, bugün geldiğimiz noktada teknoloji sayesinde yapay zekanın akıl sorununu, blockchain teknolojisinin ise güven sorununu çözdüğünü söyledi.
#Yapay ZekaTürkiye’nin önde gelen e-ticaret platformu hepsiburada, altyapısında yapay zekâya ağırlık vermeye başlıyor. Doğan Online ve Hepsiburada Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, “Bu yıl üzerinde çalıştığımız en önemli konu yapay zekanın iş modelimiz içerisine iyice entegre olması ve kesintisiz teknoloji yatırımlarımız” dedi.
#GazetehaberleriGirişimcilik ekosisteminin işlendiği Webrazzi Summit etkinliğine katılan Doğan Online ve hepsiburada.com’un kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, “Müşterilere, perakende sektörüne ve markalara en iyi hizmeti vermek için daima kendimizi yeniliyoruz. Türkiye’nin dijital dönüşümünün kaldıracıyız ” dedi.
#HepsiburadaTÜRKİYE’deki e-ticaret sektörü hızla büyüyor. 2014 yılında internetten kredi kartlarıyla yapılan ödemeler bir önceki yıla göre yüzde 21 artışla 42 milyar TL’ye ulaştı. Hızla değişen e-ticaret sektörüne ayak uyduramayan siteleri ise bir bir kapanıyor. Bunun son örneklerinden biri de Limango.com oldu.
#WebrazziDoğan Şirketler Grubu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı, Doğan Medya dünyasının gazeteler, televizyon kanalları, e-ticaret siteleri ve mağazalarla her gün nüfusun yarısına ulaştığını ifade etti.
#Begümhan Doğan FaralyalıİNTERNET alanındaki gelişmelerin incelendiği ve analiz edildiği yerli bloglardan Webrazzi, aynı alanda yer alan rakibi ‘sosyalmedya.co’yu satın aldı. Yapılan satın alma anlaşması sonrasında sosyalmedya.co’nun tamamı, tüm alt alan adları ve sosyal medya hesaplarıyla birlikte Webrazzi’ye devredilecek.
Türkiye'deki teknoloji bloglarından biri olan Webrazzi, son zamanların flaş internet yatırımcılarından Aslanoba Capital ile ortak oldu. Webrazzi'nin kurucusu Arda Kutsal'ın yüzde 15 hissesini satın alan Aslanoba Capital, böylece medya alanında da bir yatırım gerçekleştirdi.
Doğan Online ve Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, hepsiburada.com’un her ay bir milyonun üzerinde ürün sattığını belirterek, “2014’te 1 milyar TL ciroyu yakalayacağımızı düşünüyoruz” dedi. Hanzade Doğan Boyner Türkiye’de e-ticaret pazarının hala küçük bir paya sahip olduğunu söyleyerek, “Pazarın en büyük oyuncusu olarak bunda bizimde sorumluluğumuz var. Belki bazı yatırımlarda geç kaldık. Ama bu yıl başladığımız agresif yatırım dönemiyle büyümeye katkı yapacağımızı düşünüyorum” dedi.
Medya sektörünün Türkiye’nin yüz aklarından biri olduğunu belirten AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, “Türkiye’nin AB sürecinde de dış politika sürecinde de en büyük engeli önyargılar. Türk dizileri bu şüpheleri kırma adına önemli bir misyon üstlendi. Dış politikadaki en önemli yumuşak gücümüz oldu” dedi.
DOĞAN Online ve Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, 2012 yılında 1 milyar, 2013 yılında 1.4 milyar liralık ciroya ulaşacaklarını belirterek, “hepsiburada.com’u satmayı düşünmüyoruz. Bize değer katabilecek bir şirket olursa ortak oluruz” dedi.
Doğan Online Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, Türkiye’de internetin 1999’lardan beri çok hızlı değiştiğine dikkat çekerek, Doğan Online’ın da bu gelişime paralel olarak bugün yüzlerce kişiyi istihdam eden, 14 milyon tekil üyesi olan ve 700 milyon TL’lik ciroya ulaşmış bir grup haline geldiğini söyledi.