Güncelleme Tarihi:
DOĞAN Online ve hepsiburada.com kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, müşterilere, perakende sektörüne ve markalara en iyi hizmeti vermek için daima kendilerini yenilediklerini söyleyerek, “Türkiye’nin dijital dönüşümünün kaldıracıyız” dedi. Girişimcilik ekosisteminin işlendiği Webrazzi Summit etkinliğinde Webrazzi kurucusu ve CEO’su Arda Kutsal’ın sorularını yanıtlayan Hanzade Doğan Boyner, dijitalleşme konusunda hem Türkiye’nin hem de kendilerinin önlerinde büyük bir potansiyel olduğunu söyledi. Hanzade Doğan Boyner, “Teknolojiyi rekabetçi bir avantaj olarak kullanmak için çalışmaya devam edeceğiz. Şu anda başardığımızı rakamlarla gösteriyoruz. Ancak bize gerçek başarı ve mutluluğu veren başka şeyler var. Bir müşterimizin ‘iyi ki hepsiburada.com var’ veya bir Anadolu şehrindeki esnafın ‘Allah razı olsun, satışlarım arttı’ demesi ya da bir markanın hepsiburada.com platformunu kullanarak markasını doğru konumlandırması bize gerçek başarı ve mutluluğu veriyor” dedi.
3 PROJEYİ DEVREYE ALDI
Bunun için geliştirdikleri üç projeyi uygulamaya aldıklarını anlatan Hanzade Doğan Boyner, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “İlk olarak platformumuzu hepsiburada.com dışındaki satıcılara açtık. ‘Pazaryeri’ ile irili ufaklı birçok perakendeciye değerli bir satış kanalı verdik. Kim müşteriye daha iyi bir ürünü, daha iyi bir fiyata ve daha iyi bir servisle teslim edebiliyorsa müşteriye ilk olarak o ürün gösteriliyor. Şeffaf ve adil bir yaklaşım sergiliyoruz. Başından sonuna sürecin tamamının sorumluğunu biz alıyoruz. Hepsiburada.com’un vaat ettiği en büyük değer güven. Ne pahasına olursa olsun güveni korumak istiyoruz.”
AYNI GÜN TESLİMAT
Gebze’de 100 bin metrekare büyüklüğünde operasyon merkezini kurduklarını hatırlatan Hanzade Doğan Boyner, “İnternette satış yapmak isteyen, ancak kapasitesi olmayan şirketlere bu hizmeti de vermek istiyoruz” diye konuştu. Son olarak hepsiburada.com’un teslimat servisi ‘Hepsi Express’i İstanbul’da test etmeye başladıklarını aktaran Hanzade Doğan Boyner, “Teslimat e-ticaretin en önemli kriterlerinden biri. Geldiğimiz noktada müşterilerimizin beklentilerini karşılamak için esnek teknoloji, esnek mimari ve esnek operasyon modeliyle eve teslimat şirketi kurduk. 2017’nin ilk yarısında bugün teslimat ve randevulu teslimat seçeneklerini bir endüstri standartları haline getirdik” şeklinde konuştu.
EYLÜLDE 2.4 MİLYON ÜRÜN TESLİM EDİLDİ
ŞİRKETİN son dönemlerde elde ettiği rakamları paylaşan Hanzade Doğan Boyner, “Ayda 60 milyon ziyaret alıyoruz. Platformumuzda 3 milyondan fazla tekil ürün satılıyor. Son dönemde açtığımız yeni servislerle büyüme oranlarımız yüzde 110’a ulaştı. Eylül ayında 2.4 milyon adet ürün teslim edildi. Aralıkta bu rakamın iki katına çıkacağını tahmin ediyoruz” diye konuştu.
BEŞİKTAŞ-SARIYER ARASI DANİMARKA KADAR
TEMMUZDA Türkiye’deki fonunu 526 milyon dolara çıkaran Abraaj Grubu’nun Türkiye ve Orta Asya Bölge Başkanı Selçuk Yorgancıoğlu, şirketlerin önce yurtiçi operasyonlarına odaklanması gerektiğini söyledi. Yorgancıoğlu, “Sadece Beşiktaş ile Sarıyer arasındaki bölge Danimarka kadar. Bunu düşündüğünde Suriye, Bulgaristan veya Romanya’ya gitmeye gerek kalmıyor. Türkiye’nin bereketi şu anda çok önemli. G20 içinde en hızlı büyüyen ilk 5 ülke içindeyiz. Öncelikle bu pazarı bitirmemiz lazım” dedi. Yorgancıoğlu, “Daha önce yatırım yaptığımız sağlık, sigorta ve gıda sektörlerinde bunu görüyoruz. Bu yüzden de 15 Temmuz’dan sonra hiçbir değişiklik olmadı” diye konuştu.
‘HİZMET ODAKLI DENEYİM ŞİRKETİYİZ’
İLETİŞİM operatörü Turkcell’in daha önce teknoloji şirketi olduğunu söyleyen Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, artık hizmet odaklı deneyim şirketine dönüştüklerini söyledi. Yeni teknolojilerin kullanıcıların hayatına pratik bir şekilde entegre edilmesi gerektiğinin altını çizen Terzioğlu, “Suriyeli mülteciler için ‘Merhaba Umut’ projesi geliştirdik. Bu projede Arapça söylüyorsunuz, Türkçe’ye çeviriyor. Yani iki dil arasında sesli bir çeviri yapılıyor. Bu bile insanların hayatında 2-3 fırsatı yakalamalarını sağlıyor. Yeni teknolojileri hayatımıza pratik bir şekilde entegre etmemiz gerekiyor” dedi.
STEVE JOBS SÜRPRİZİ
MADAME Tussauds’nun kasım sonunda İstanbul’da açılacak yeni merkezi, Apple’ın kurucusu ve milyonlarca kişinin ilham kaynağı Steve Jobs’un balmumu figürüne de ev sahipliği yapacak. Figür, ilk olarak teknoloji dünyasının bir araya geldiği Webrazzi Summit sırasında sergilendi. Apple’ın kurucusu olarak elde ettiği başarının yanı sıra hayat felsefesiyle de milyonlarca insan için ilham kaynağı olan Steve Jobs, İstanbul’daki merkezde yer alacak figüründe 2006’daki haliyle tasvir edildi. Jobs hayranları aralık ayı itibariyle İstiklal Caddesi’nde bulunan Grand Pera binasında hizmet verecek Madame Tussauds İstanbul’da balmumu figürü yakından inceleme ve birlikte fotoğraf çektirme şansına sahip olacak.
‘STARTUP’LAR YARIŞTI
ETKİNLİKTE girişimciler, hem projelerini sergilediler hem de yarıştılar. Dikkat çeken girişimler şöyle:
-Evdeki Bakıcım: Miraç Bal, Ogün Köprülü ve Sinan Gürsan tarafından kurulan girişim, 10 ayda 700’ün üzerinde 30 bin saat bakım hizmeti verdi.
-Okul.com.tr: Okullar ile okul arayan velileri buluşturuyor. Emre Cem Kırbıyık tarafından kurulan girişim, yaklaşık 10 aydan beri hizmet veriyor.
-Tarlamvar.com: Kullanılmayan tarım arazilerinin değerlendirilmesini, köylülere istihdam sağlanmasını ve paydaşlarını ağaç sahibi yapmayı amaçlıyor.
-Spirohome: Astım ve KOAH hastalarının kendi solunum değerlerini takibi için mobil uygulama projesi.