Güncelleme Tarihi:
Webrazzi Summit 2011’in açılışında Arda Kutsal’la söyleşi yapan Hanzade Doğan Boyner, “Doğan Online gibi bir yapı olmadığı için dünyada örnek aldığımız bir kurum yok. Ama alt portallarımızın her biri kendi alanındaki önemli siteleri benchmark alıyor. Sektörden çıkmayı düşünmedik ama halka arzı düşünebiliriz” dedi. Hanzade Doğan Boyner şunları söyledi: “Gezisitesi, Bigpara, Mahmure gibi markalarımız var. Hepsi büyüyor. Bugüne kadar hep organik büyüdük. Artık satın almalarla büyümeyi de hedefliyoruz. Şehir fırsatları sitesi Grupfoni’ye teklif vermiştik ama anlaşamadık. Reklam teknolojisiyle çok ilgileniyoruz. Elektronik ticaret platformumuz var. Mama sandalyesiyle bilgisayarın aynı yerden alınabilmesi önemli.”
Akıllı yatırımcı
İnternet sektöründe yabancı fonların gelmesiyle finans sorununun aşıldığına da dikkat çeken Doğan Boyner, “Yatırımcıları finansal ve stratejik yatırımcılar olmak üzere ikiye ayırıyoruz. Stratejik yatırımcı uzun vadeli bakıyor. Finansal yatırımcı ise kısa vadeli düşünüyor en geç beş yılda çıkıyor. Bu tür yatırımcılar zor günlerde yanınızda olmayabilir. En ideali akıllı para dediğimiz stratejik yatırımcı olması.”
Hanzade Doğan Boyner, internet sektörünün gelişiminden de söz ederek, şunları anlattı: “İnternette pasta sadece 1-2 milyon dolardı. Alışveriş yapan sayısı on binlerdeydi. Twitter, Facebook, Google yoktu. Bugüne baktığımızda 35 milyon internet kullanıcısı var. BKM verilerine göre Türkiye’de 15-20 milyar TL’lik internet hacmi var.”
Türkler internette ayda 32 saat zaman geçiriyor
İNTERNETTE ölçümleme hizmeti veren comScore Europe’un Avrupa Kıdemli Başkan Yardımcısı Mike Read ise, kendi rakamlarına göre 15 yaş üzeri internet kullanıcılarının oluşturduğu pazarın yüzde 4 büyüme gösterdiğini belirterek, şu bilgileri paylaştı: “Türkiye 23.1 milyon online nüfusla dünyanın 13, Avrupa’nın altıncı en büyük pazarı haline geldi. Türkler bir ayda internette ortalama 32.7 saat zaman geçiriyor. Aylık 4.3 milyar adet video izliyor. Sadece yüzde 4’ü sosyal medyayı kullanmıyor.”