Elektrikli araçların geniş kitlelere yayılmasını sağlayacak, uygun fiyatlı ve uzun menzilli modeller geliyor. 2025 itibarıyla B segmentinde birçok yeni nesil modelin piyasaya sürülmesi beklenirken markaların Türkiye’deki ilk hedefi, araçlarını yüzde 10 ÖTV dilimine sokabilmek. Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, kasımda düşük ÖTV diliminde satışa çıkarmayı planladıkları 605 km menzile sahip EV3 ile ilgili, “Fiyat doğru noktada durursa 2025’in önemli elektrikli oyuncularından bir tanesi olur” dedi.
#Elektrikli AraçlarSıfır kilometre otomobil satışlarındaki yüksek tempo, ikinci el otomobil pazarına tarihinin en durgun yıllarından birisini yaşatıyor. Öyle ki, geçen yıla göre yüzde 18’e yakın daralan ikinci el otomobil pazarında satış süreleri 2 ila 2.5 ayların üzerine çıktı. İnsanların parasını faizde değerlendirdiğinin altını çizen uzmanlar, “En çok satan C segmenti araçlarda bile satış süreleri 20-25 günden 40-45 günlere kadar uzamış durumda” dedi.
#CARDATAYılın ilk yedi ayını kısıtlı finansman koşullarına rağmen 672 bin adedin üzerinde satışla kapatarak rekor kıran otomotiv sektörü, kalan beş ayda stokları eritmek için özel kampanyaları sürdürecek. Yüce Auto - Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, “Yılın geri kalanı sektör açısından daha zorlu geçecek. Bunu hem kampanya kurguları hem de üreticilerin yaptığı fedakârlıklardan hissediyorsunuz. Buna rağmen satışlarda keskin düşüşler beklemiyoruz ve pazarın 1 milyon adedin üzerine çıkacağını öngörüyoruz” diye konuştu.
#OtomotivYıla rekorlar kırarak başlayan otomotiv pazarı haziran ayındaki uzun bayram ve tatil dönemine rağmen hız kesmedi. Haziran ayında satışlar 106 bin adedi geride bırakırken ocak-haziran döneminde pazar, geçen yıla göre yüzde 3.7 artarak 577 bin 981 adetle yeni bir rekor kırdı. Bu dönemde pazarı temmuz ayında yürürlüğe girecek iki önemli karar tetikledi.
#OtomotivOtomotiv pazarı arka arkaya devreye girecek düzenlemelerle ‘8 Temmuz’dan itibaren yeni döneme hazırlanıyor. Önce 7 Temmuz’da başlayacak GSR2 standartları ardından 8 Temmuz itibarıyla geçerli olacak Çinlilere ilave gümrük vergisi kararının 0 km otomobilde fiyatları artırması bekleniyor. Uzmanlar, temmuz ayından sonra pazarda satışların yavaşlayacağını ve talebin artık ikinci el araçlara doğru yöneleceğini belirtti.
#GSR2Otomotiv satışları nisan ayında bayram dönemi nedeniyle yaşadığı daralmanın ardından mayısta yüksek temposuna kaldığı yerden devam etti. Mayısta pazar bir önceki aya göre yüzde 31.5 artarak 100 bin adedi aşarken 5 aylık satışlar 471 bin adetle neredeyse yarım milyona ulaştı. Otomotivin mayıs temposu bu sene de 1 milyon adetli satışlara ulaşılacağını gösteriyor.
#Otomotiv Satışları7 Temmuz 2024 tarihinden sonra yürürlüğe girecek olan güvenlik paketli otomobil satışları nedeniyle bu pakete sahip olmayan araçları markalar ellerinden çıkarmak için kampanyalar düzenliyor. Donanımsız araçlar ucuza satılırken donanımlı araçlarda da kampanyalar düzenleniyor.
#Otomobilİrlandalı bağımsız finans şirketi Switcher.ie, Avrupa’daki elektrikli araçların ‘evden şarj’ maliyetlerini karşılaştırdı. Araştırmada Türkiye, araçların evden en ucuza şarj edildiği ülke olarak ilk sırada yer aldı. Türkiye’de tam şarj başına ortalama 3.30 Euro ödeniyor, her 100 km’de ödenen maliyet 0.99 Euro. Araştırmaya göre en pahalı ülke ise Almanya.
#Araç ŞarjıSatış rekorları kıran otomotiv pazarı nisanda 21 ay sonra ilk kez frene bastı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) açıkladığı verilere göre, Nisan 2024’te otomotiv pazarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22.3 azalarak 75 bin 919 adet oldu.
#OtomotivTL mevduat faizi ile ticari, ihtiyaç ve konut kredisi faizleri frene, taşıt kredisi faizleri ise gaza bastı. Merkez Bankası (TCMB) verileri, tüm kredi faizleri ile TL mevduat faizindeki rekor yükselişin hız kestiğini; ancak bu kez de taşıt kredisi faizlerinin son 22 yılın zirvesine ulaştığını ortaya koydu.
#KrediDünyada elektrikli araçların payı hızla artarken bu araçların en kritik parçası olan bataryada Çin’e bağımlılık arttı. 2023 yılında 14.3 milyona ulaşan küresel bataryalı elektrikli araç pazarının yüzde 60’ının bataryası Çinli üreticilerden tedarik edildi. Kalan kısmı ise Güney Koreli ve Japon üreticiler paylaştı. Satılan her iki elektrikli araçtan birinin bataryasını Çinli CATL ve BYD üretti.
#Elektrikli OtomobilTÜRKİYE’de konut satışları son dokuz yılın en düşük performansını sergilerken otomotiv satışları tarihi rekorlar kırmaya devam ediyor. Artan fiyatlara rağmen hız kesmeyen satışlarda sene başından bu yana engellilerin aldığı ÖTV muafiyetli araçlar ve filo satışları etkili oluyor.
#Otomotiv SatışıSıfır araçlara büyük talep devam ediyor. Satışlar rekor seviyelere yükseldi 2024 yılı Ocak-Şubat döneminde otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 40,6 oranında arttı. Döviz kurlarındaki volatiliteden kaynaklı otomobillere Mart ayı itibarıyla zam yapıldı.
#OtomobilPetrol Ofisi Grubu bir yandan elektrikli şarj üniteleri, madeni yağ fabrikası, terminal operasyonları gibi altyapı yatırımlarını sürdürürken bir yandan da BP Türkiye istasyonlarının satın alımına onay bekliyor. Petrol Ofisi Grup CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “Yaşanacak konsolidasyon, yaratacağı maliyet avantajından dolayı fiyatlamalarda tüketiciye daha uygun molekülün getirilmesi yönünde bir avantaj sağlayacak” dedi.
#Sponsorlu İçerikPetrol Ofisi Grubu bir yandan elektrikli şarj üniteleri, madeni yağ fabrikası, terminal operasyonları gibi altyapı yatırımlarını sürdürürken bir yandan da BP Türkiye istasyonlarının satın alımına onay bekliyor. Petrol Ofisi Grup CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “Yaşanacak konsolidasyon, yaratacağı maliyet avantajından dolayı fiyatlamalarda tüketiciye daha uygun molekülün getirilmesi yönünde bir avantaj sağlayacak” dedi.
#Petrol Ofisi2024 model sıfır araçlar bayilerde yerlerini almaya başladı. Çok az marka 2024 model araç getiremezken getiren markalar fiyat belirleyip satışa sundu. 2024 model araçlar 2023 model araçlara göre daha yüksek fiyattan satılmaya başlandı.
#Sıfır Otomobil