Tüketicilerin güvenilir gıdaya ulaşması amacıyla geliştirilen ‘Karekod’ uygulaması devreye girdi. Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hayata geçirilen ‘Gıda İşletmelerinde Karekod Uygulaması’ öncesinde tüm zincir marketler hazırlığını tamamladı. Uygulama ile tüketici markette ürünün karekodunu okutacak. Taklit mi orjinal mi, üreticisi en son ne zaman denetlenmiş, güvenli mi gibi soruların yanıtlarını alacak. Sektör sağlık ve rekabet açısından uygulamanın yaygınlaşmasını bekliyor.
#Tarım Ve Orman BakanlığıUcuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#PerakendecilerCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın enflasyonla mücadele kapsamında gıda perakendecilerine yaptığı indirim kampanyası çağrısına zincir marketlerden yanıt geldi. Tarım Kredi, Migros, BİM, Şok Marketler ve A101 çeşitli ürünlerde yüzde 50’ye varan indirim kampanyaları açıkladı. Mobilyacılar da kampanyaya katıldı.
#MOSFEDTicaret Bakanı Ömer Bolat tarafından başlatılan büyük indirim kampanyasına marketlerden sonra giyim ve beyaz eşya gibi perakendenin tüm sektörlerinin katılması bekleniyor. Bakan Bolat, enflasyonla mücadeleyi tüm sektörlerle yapılacak geniş kapsamlı toplantılarla ve uygulamalarla sürdüreceklerini söyledi. Kampanyaya marketlerden sonra bahsi geçen sektörlerin de kısa sürede destek vermesi bekleniyor.
#Ömer BolatOrdu’da yerel üreticilere verilen destekle 85 çiftçi, fındık bahçelerinde kafessiz yöntemle yumurta üretmeye başladı. Üreticilere yem ve paketleme desteği verilince maliyetler düştü, üretim kısa sürede yıllık 35 milyon adede ulaştı. Üreticilerin çoğu kadın girişimcilerden oluşurken yılın 11 ayı boş kalan fındık bahçeleri de organik üretime dahil oldu. Üreticiler ilk etapta ürünlerini tüm Migros mağazalarına gönderirken şimdi sırada ihracat var.
#Fındık BahçesiPerakende sektörü kritik seçim atmosferinin ardından Perakende Günleri’nde bir araya geldi. Bu yıl 22’ncisi düzenlenen etkinlikte sektör temsilcileri, özellikle iç talebin daralmasına dair endişelerini dile getirdi. İkinci yarıda enflasyonla birlikte, kur ve faiz dengesini takip edeceklerini belirten şirket yöneticileri, temmuz ayında beklenen asgari ücret zammının ise fiyatları etkileyeceğine dikkat çekti.
#FaizUygun fiyatlı ürünlerin satıldığı outlet AVM’ler pandemi sonrası dikkat çeken bir yükseliş sergiliyor. Enflasyonun etkilediği ABD ve İngiltere gibi ülkelerde outlet AVM’lere olan talep artarken, Türkiye’deki yetkililer de ziyaretlerin pandemi öncesi dönemi geçtiğini belirtiyor. Sektör temsilcileri, tüketicilerin artık bir önceki sezonun ürünlerini almayı sorun etmediğini ifade ediyor.
#AVMBu yıl 21’incisi düzenlenen Perakende Günleri’nde enflasyonun perakende sektörüne etkileri ve canlanan turizmin avantajları ön plana çıktı. Bazı AVM’lerde ciroların yüzde 50’sinden fazlasının turistlerden geldiğini belirten sektör temsilcileri, “Turizm çok canlı geçiyor. Ayrıca, marka çeşitliliği sağlanarak, turizme hitap edecek markaların çoğalması da büyük önem taşıyor" dedi.
#Perakende GünleriTurizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, 1 Eylül’den itibaren restoran, kafe, gece kulübü, spor salonu, sinema, konser ve düğün salonu gibi yerlerde bulunacaklara 2 doz aşı zorunluluğu getirilmesi çağrısında bulundu. Demirer, “Geçmişte olduğu gibi kapanma tedbirleri gelmesin istiyoruz. Çünkü yeni bir kapanma sürecini sektör kaldıramaz” dedi.
#Koronavirüsİstanbul Valisi Ali Yerlikaya, organize sanayi siteleri, Kapalıçarşı ve Mısır Çarşısı'nda mesainin saat 17:00'de biteceğini duyurdu. Yerlikaya, AVM, zincir market ve semt dükkanlarının da saat 17:30'da kapanacağını duyurdu.
#KoronavirüsPerakende Günleri 2019 bugün İstanbul’da kapılarını açtı. Etkinlik kapsamında düzenlenen toplantıya Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl ile Tescilli Markalar Derneği (TMD) Yönetim Kurulu başkanı İzzet Stamati katıldı.
#PerakendeTAMPF Başkanı Alp Önder Özpamukçu, 3'üncü çeyrek sonuçları itibarıyla perakende sektörünün yüzde 5 ‘lik reel büyümeye ulaştığını söyleyerek, modern perakendenin ülkenin büyüme oranının üzerinde büyümeyle ekonomiyi desteklediğini dile getirdi.
#Perakende Günleri 2019İş dünyasının geleceğini şekillendiren dijital dönüşüm hikayeleri, Dijital.İZ’de mercek altına alınıyor. Hürriyet TV’de yayınlanan Dijital.İZ’in bugünkü konuğu Koçtaş CEO’su Alp Önder Özpamukçu ve itelligence Türkiye CEO’su Dr. Abdulbahri Danış oldu.
#Teknolojiitelligence Türkiye ve Olmadık Projeler’in katkılarıyla hazırlanan Dijital.İZ’in bu haftaki bölümünde; Koçtaş CEO’su Alp Önder Özpamukçu ve itelligence Türkiye CEO’su Dr. Abdulbahri Danış, ülkemiz ve dünya ekonomisinde önemli pay sahibi olan ev geliştirme sektöründe dijital dönüşümün anlamını, sağladığı avantajları ve Koçtaş’ın dijitalleşme yolculuğunu anlattı. (Sponsorlu içerik)
#Htvdijitalizİş dünyasının geleceğini şekillendiren dijital dönüşüm hikayelerinin mercek altına alındığı Dijital.İZ programı, Hürriyet TV’de başlıyor. Dijital dönüşüm; otomotivden perakendeye, beyaz eşyadan ev geliştirme sektörüne kadar birçok sektör için ne anlama geliyor? Dönüşümün yarattığı avantajlar neler? Çağa entegre olmak için hangi çözümler tercih ediliyor? Sektör devleri dijitalleşmede hangi noktada? Yakın gelecekte şirketleri ve tüketicileri neler bekliyor?
#TeknolojiTAMPF ile Nielsen tarafından hazırlanan TAMPF-Nielsen Perakende Endeksi Mart 2019 verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde perakende sektörünün enflasyondan arındırılmamış toplam cirosu yüzde 24 arttı.
#Türkiye Alışveriş Merkezleri Ve Perakendeciler FederasyonuBMD, KMD, TURYİD ve TÜRES'in öncülüğünde toplumsal, refah ve güven duygusunu pekiştirmeyi amaçlayan 'Hayatına Sahip Çık' sivil toplum hareketi toplantına, kampanyayı düzenleyen derneklerin üyelerinin yanı sıra iş, sanat, spor ve magazin dünyasından ünlü isimler katıldı.
#Hayatına Sahip Çık