Küresel güzellik pazarının 2027’de 580 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor. Sürdürülebilirlik ve ‘iyi yaşam’ algısı her geçen yıl güçlenirken; sektör temsilcileri ise Türkiye’nin üretimde ve ihracatta sahip olduğu avantajlara dikkat çekerek, “Türkiye üretim üssü olabilir. Küresel büyüme Türkiye’deki şirketleri yeni pazarlara açılmak için cesaretlendirecek” mesajını veriyor.
#TLBitki bazlı beslenme Türkiye’de de hızla büyüyen bir trende dönüştü. Gıda firmaları reçetelerini değiştirmekle kalmayıp, üretimini yüzde 100 bitkisel ürünlere kaydırmaya başlarken, bitki bazlı et endüstrisinin de yükselişini sürdürmesi bekleniyor. Dünya genelinde alternatif protein pazarındaki satışların 2040 yılına kadar toplam et pazarının yüzde 60’ını karşılayacağı tahmin ediliyor.
#VeganAilesinin kurulu düzenini devam ettirmek yerine risk alarak tek başına Diyarbakır’dan İstanbul’a gelen Zafer Kutanoğlu, 2008’de kurduğu Aksan Kozmetik ile bugün 100 ülkeye ihracat yapıyor. Salgın nedeniyle ihracat yolları kapanınca Çin için üretilen antibakteriyel ürünleri Türkiye’de satışa sunan firma, iç piyasada da hızlı büyüdü. Bugün hem ihracat hem de Türkiye’de hedefleri yakaladıklarını söyleyen Kutanoğlu, “Şimdi sıra global marka olmakta. 5 ülkede ofis ve showroom açarak yola çıkıyoruz” dedi.
#HijyenÇin’in Wuhan kentinde ortaya çıkıp tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınıyla birlikte hijyen ürünlerine olan talep arttı. Sektörün önde gelen üreticilerinden Aksan Kozmetik, küresel salgının Türkiye’ye ulaşmasından önce tedbirli davranıp virüsten koruyucu ürünlerin üretimine başladı.
#Aksan KozmetikDünyada sekiz milyon, Türkiye'de yedi bin kişi çağrı merkezi (call center) sektöründe çalışıyor. Uluslararası şirketler, maliyet avantajı nedeniyle bazı ülkeleri 'çağrı merkezi üssü' olarak seçmeye başladı. Türkiye de, son iki yıldır bu ülkelerin arasında yer alıyor. SBS ve Sykes birçok uluslararası şirketin dünya operasyonları için Türkiye'den hizmet veriyor. Lufthansa, ise Türkiye üzerinden Avrupa, Ortadoğu, Afrika'nın çağrılarını yanıtlıyor. <br>