Büyük uçaklarla yapılacak seferlerin maliyetlerinin yüksekliği bölgesel jetlerin şansını arttırdı. Birçok havayolu bölgesel jet uçaklarına ağırlık vermeye başladı. Ne yazık ki, pazarın iki büyük oyuncusu Airbus’ta Kanada imalatı A2209 ve Brezilyalı uçak imalatçısı Embraer uçaklarının büyük kısmında, Pratt&Whitney’in pazarı alt üst eden sorunlu motorları kullanılıyor. Bu motorlar yüzünden A322-321 ailesinin Neo serisinden çok sayıda uçak hala yerde.
#AirbusAvrupa’nın en önemli havacılık grupları arasında olan Air France-KLM ortaklığına ait Transavia Havayolları, Paris Orly Havalimanı’ndan haftada 4 gün, Lyon Saint Exupery Havalimanı’ndan ise haftada 2 gün olacak şekilde İstanbul Havalimanı’na direkt uçuşlara başlıyor.
#FransaPandemi döneminde yerde kalan rakiplerine rağmen kısa sürede yeni stratejiler geliştiren Türk Hava Yolları bilançosuyla göz doldurdu. Bilet iadeleriyle müşteriye güven veren THY, çalışanların yaptığı maaş fedakârlığı, kargoya dönüştürdüğü yolcu uçakları ve Ankara’dan sağladığı stratejik destekle 2021’in üçüncü çeyreğinde 722 milyon dolar kâr yazdı.
#THYFransa Ekonomi Bakanı Bruno Le Maire, salgından en çok etkilenen sektörlerin başında gelen havacılık sektöründeki şirketlerden Fransız hava yolu şirketi Air France'a maddi yardım yapılması için AB Komisyonu ile anlaşma yapıldığını açıkladı. Müzakereler sonucun rakamın netleşmediği ifade edildi.
#Air FranceSivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), İstanbul Havalimanı'nın aralık ayında dünyada en fazla yolcuya ev sahipliği yapan 14. ve yolcu sayısındaki yüzde 8,4'lük artışla da dünya genelinde en fazla gelişme kaydeden 2. havalimanı olduğunu bildirdi.
#Sivil Havacılık Genel MüdürlüğüAVRUPA’nın en önemli havacılık grupları arasında olan, Air France-KLM ortaklığı bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Transavia France Havayolu , İstanbul Havalimanı’ndan Fransa’nın Nantes şehrine karşılıklı olarak uçuşlara başladı.
#Air France-KLMHavalimanlarındaki özel yolcu salonları, ürün çeşitliliği ile giderek vazgeçilmez oluyor. TAV Havalimanları Holding yapısındaki işletme hizmetleri, bütün dünyada özel yolcu salonlarının işletme haklarını almaya başladı. Yepyeni konseptler ve özel fiyatlamalarla havayolu şirketlerinin çoğu ile de iş paylaşımına gitti.
#Yazar2018'de aralarında İstanbul’un da bulunduğu birçok Avrupa başkentinden Joon markası ile uçuşlar gerçekleştirmeye başlayan Air France, bundan sonra uçuşlarına yeniden Air France markası ile devam etme kararı aldı. Air France açıklamasından: "Sektörde birçok markanın bulunması ne yazık ki karışıklık yarattı ve neticesinde Air France markasının zayıflamasına neden oldu"
#Air FranceHavayollarının en büyük maliyet kalemi yakıt. Fiyatlar bir yukarı, bir aşağı inip çıkarken şirketler ‘hedge’ ile kendilerini garanti altına almaya çalışıyor. THY aldığı yakıtın yüzde 40’ını ‘hedge’ ederken bu oran Avrupa’nın en büyük düşük maliyetli havayolu Ryanair’de yüzde 90’a çıkıyor.
#YazarlarAir France KLM Doğu Akdeniz Bölgesi Genel Müdürü Jérome Salemi Air France (Joon) ve KLM doluluk oranlarının özellikle İstanbul’dan gidiş gelişlerde oldukça yüksek olduğunu ve iki havayolu şirketi için ortalama yüzde 84’ün üzerine çıktığını söyledi.
#KLMAtlasglobal Havayolları’nın bazı uçuşlarını azaltması ya da sona erdirmesinin ardından bilet alan yolcuların mağdur olduğu iddia edildi. Atlasglobal Havayolları da yaptığı açıklamada, “Atlasglobal, önümüzdeki dönemde bazı İstanbul çıkışlı destinasyonlara uçuşlarını azaltarak Antalya ve Dalaman’a yönelme kararı aldı” ifadelerini kullandı. Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy da, “Bazı hatlarda iptal, bazı noktalarda ise sefer azaltması yapıyoruz. Buralardaki uçuşlarımızı Antalya’ya kaydıracağız. KKTC’ye yapılan seferlerimizde durdurma yok. Haftalık 32 olan sefer sayısını 24’e düşürdük” dedi.
#Atlasglobal