Adwait Singh küratörlüğünde ‘Çimenin Vaadi’ temasıyla düzenlenen 5. Mardin Bienali, tentesi adımlarınızdan bağımsız gölgeler yaratan konforsuz bir çadırı andırıyor. Bu geçici yapı; iklime, turizme karşı dayanıksız çadır, Mardin kentinin tarihi Marangozcular Kahvehanesi’nden Alman Karargâhı’na, Develi Han’dan Cumbalı Konak’ın bir odasına uzanırken izleyiciyi şehirle kesintisiz, kendiyle kavgalı, aralıklı, düşünceli bir ilişkiye sokuyor. Hintli küratör Singh, bienali bir düşsel önerme olarak tasarladı, hepimizi çimene benzetmek istedi. Ve bir söz verdi: Mezopotamya’nın ortasında hepimize tutmak için bir söz, çimen sözü. Sözünü tutmasını bilenlere. İsteyenlere. Özü sözü bir olmayı dileyenlere. Mülkleşmekten çok bunu dert edenlere...
#5. Mardin BienaliHalen karla karşılaştığımız için fark edemesek de aslında bahar başladı. Tiyatrolar yeni oyunları, galeriler yeni sergileri, televizyonlar yeni dizileri, restoranlar yeni menüleriyle karşımızda. Pandemi kısıtlamaları da hafifletilmişken uzun bir aradan sonra kültür-sanatın ve şehrin tadını çıkarmak için alanında uzman isimlere ‘yeni sezonda kaçırmamamız gerekenler’i sorduk.
#MÜZİK