Şirketinizden bahsedebilir misiniz?
Markamızı kurarken tek amacımız vardı. Yeni filizlenen bir çiçek gibi, kokusuyla bile mutluluk ve huzur veren, canlılık katan ürünler üretmek… Marka ismimiz de böyle doğdu. Emindik, bir insanın hayatına katacağımız güzellik, bir kelebek etkisi misali bizi de mutlu edecekti.
2021 Kasım ayında başladığımız bu serüven ile aylarca süren deneme süreçleri, temiz içerikler için okunan akademik makaleler, peşinden koştuğumuz global trendler, özenle seçilen ve son teknolojiyle üretilen hammaddeler, Anadolu’nun bereketli topraklarında yetişen bitkiler… Hepsi bir araya geldi ve kimya ve ilaç sektöründe en üst düzey üretim hattı olan, sterilize odalı ve AR-GE merkezli bir üretim tesisinde ve de Bezmialem Fitoterapi Merkezi’nin laboratuvarlarında hikayemiz hayat buldu. Bu yılın mayıs ayında ürünlerimizi değerli tüketicilerimizle buluşturmaya başladık.
Bloumsie isminin bir hikayesi var mı, anlamı nedir?
Aslında bu süreci yaşayan herkes bunu böyle değerlendirdiği için söylüyorum Bloumsie aslında patent ve marka adı alırken hem unique olmasını arzu ettiğimiz için hem çiçek açmak, tazelenmek ,bahar havası hissiyatını yaşatmak hemde fonetik olarak gülümsemeyi çağrıştırdığı için markamıza bu ismi verdik.
Müşteri profiliniz nedir, satış grafiğiniz ne durumda?
Bloumsie ulaşılabilir lüks prensibiyle ilerleyen bir marka. Cilt bakımını lüks değil ihtiyaç olarak tanımlıyoruz. Cilt bakımına önem veren isteyen herkes bizim hedef kitlemiz. Fiyat aralığımız biraz pahalı gibi görünebilir. Henüz 1 yaşını doldurmamış bir şirket olarak satış grafiğimiz beklediğimiz gibi hatta beklediğimizden de iyi seyretmektedir.
Cilt bakım rutininizi oluşturacak olan satışa çıkmış altı çeşit ürünümüz bulunmaktadır. %98 doğal içerikli yüz temizleme jeli ile başlayan rutin, sırasıyla; esansiyel tonik, cilt bakım serumları, nemlendirici krem ve güneş kremi ile tamamlanabiliyor. Tüm ürünlerimiz %90 ve üzeri oranda doğal içerik bulunduruyor. Her üründe, yaratması istenilen etkiye göre farklı bir antioksidan bitki özütü kullandık.
Diğer markalardan sizi ayrıştıran nedir?
Bizim felsefemize göre, doğru çalışan ve temiz içerikli cilt bakım ürünleri ulaşılabilir olmalı. Bu yüzden, ürünlerimizi üretirken hiçbir detaydan taviz vermeden “ulaşılabilir lüks” prensibimizi koruduk ve buna uygun şekilde değer biçtik. Tüketicilerimize en iyi ve en çalışır ürünleri sunabilmek için hiç bir şeyden ödün vermeden çalışıyoruz. Ambalajlarımız, ödüllü tasarımcıların ellerinde hayat buldu. %100 vegan ve temiz içerikli ürünler üretmek için içeriklerimizi, hammadde teminini titizlikle yapıyoruz. Sürdürülebilir kaynaklı, doğal ve bitki bazlı içeriklere öncelik veriyoruz. Her seferinde belirli ürünlerde en fazla 100, belirli ürünlerde de en fazla 500 adet üretim yaparak, her an taze ürünlere ulaşmanızı sağlıyoruz. Bir Bloumsie ürünü aldığınızda tazelikten şüphe etmenize asla gerek yok.
Vegan ve temiz içerikli ürünleriniz için hammadde teminini nerelerden sağlıyorsunuz?
Belirttiğimiz gibi sürdürülebilir kaynaklı, doğal ve bitki bazlı içeriklere öncelik veriyoruz. Superfood içerikli ürünlerimizin özütlerini, Bezmialem Fitoterapi Merkezi önderliğinde hazırlıyoruz. Etken maddelerimizi ve pek çok hammadde kaynağımızı, İsviçre, İtalya ve İngiltere’den özenle seçiyoruz.
Markamızı daha geniş kitlelere tanıtmak için çalışmalarımız devam etmektedir. Yüksek performanslı ürünlerimizi yurtiçi ve yurtdışı tüketicileriyle buluşmaya devam ediyor.
Biz bir Türk markasıyız. Kadim bir eczane geleceğimiz ,koku kültürümüz ve şifalı bitki terapilerimiz var. Topraklarımız her türlü antioksidan içeriğe sahip mahsül veriyor. Üretim kapasitemiz dünya ile yarışıyor. Bizim global markalardan üstünlüğümüz var sadece bunu tanıtmamız gerekiyor. Çünkü ürünlerimiz bunu hak ediyor. Rekabetimiz global pazar o yüzden tasarımlarımızdan markamızı, biz bunu Amerika’da ,Avrupa’da yada Uzakdoğu’da da kullanıcıların beğenisine sunalım ve onları da memnun edelim diye düşünerek adım adım yarattık. Şuanda ihracat çalışmalarımız var ve yurtdışında daha büyük kitlelere ulaşmak için planlamalarımız hazır.
Dijital pazarlamanın geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Yatırımımızın büyük oranını dijital pazarlamaya ayırmış bir şirket olarak dijital pazarlamanın her geçen gün ilerlediğini görüyoruz. Bu görüşümüzle birlikte kısa dönem planlamalarımız arasında bir fiziksel mağaza düşüncesi yoktur.
E-ticaret müşterileri nelere dikkat etmelidirler?
E-ticarette en önemli unsur güven unsurudur. Alışveriş yapacakları firmanın bütün iletişim bilgilerinin açık ve net bir şekilde verildiğine dikkat etmeliler. Satıcı firma ile iletişim halinde olabilmeliler. SKT’si olan ürünleri almadan önce son kullanma tarihine dikkat etmeliler. Orijinal ürün almak için üretici mağazalardan alışveriş yapmaya özen göstermeliler veya satıcı ile iletişime geçip orijinalliğini teyit etmeliler. Yorumlara, özellikle fotoğraflı yorumlara göz atmalılar. Kullanıcı değerlendirmeleri biz satıcılar ve tüketiciler için de çok kıymetli geri dönüşlerdir.
İnfluencerların kozmetik ürün üretip pazarlamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Cilt bakım markası yaratmayı sanat yapmakla yeni bir hayat inşası ile eşdeğer görüyoruz. İyi bir cilt ve onun verdiği özgüven dünyanın hiç bir lüksünün vaad edemeyeceği kadar kıymetli. İşin uzmanlarıyla çalışıldığı, içeriklere önem verildiği ve üretilen ürünlerin performanslarından emin olunduğu sürece cilt bakımına etkili ürünler üretilmesini ve ülkemizin yerli markası olmasını çok kıymetli buluyoruz.
Kozmetik sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Bir pazar segmenti olarak cilt bakımı, güzellik endüstrisinin diğer bölümlerinden daha hızlı büyüyor. Geçen yıl Amerika Birleşik Devletleri'nde cilt bakım ürünlerinin satışları %13 artarken, makyaj ürünleri aynı dönemde sadece %1 arttığı görüldü. Çevrimiçi güzellik perakendecileri, cilt bakımının başı çekmesiyle bu süre içinde %24 büyüdü. Tüketiciler her zamankinden daha fazla sağlık ve zindelik bilincine sahip. Aynı şekilde, bugünün ürünlerine ilgiyi artıran cilt sorunlarının çoğu da geçmişte daha az görünüyordu. Örneğin Covid-19'un ilk aşamasında, insanlar sağlık ve güvenlik endişesi yaşadılar. Pandemi ilerledikçe, artan stres, depresif yorgunluk, depresyon ve cildi etkileyen daha fazlası gibi sağlıkla ilgili birkaç sorun ortaya çıktı. Kirlilik, güneşten korunma, iş yeri stresi yalnızca tüketicilerin daha keskin bir şekilde farkında olduğu yaşam yönleri değil, aynı zamanda cildin kalitesini ve yaşlanmasını da özellikle etkileyen unsurlardır. Etkenler ile birlikte ihtiyaçlar da belirginleşiyor ve artıyor. Bir taraftan güzellik ve dijital gerçekten mükemmel bir eşleşme olduğu için dijitalleşme sayesinde pazar hızlanıyor… Güzelliği keşfetmek, paylaşmak ve alışveriş yapmak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Ayrıca, dijital, tüketicilerle bağlantı kurma gücümüzü de güçlendiriyor ve dijitalin ötesinde, veri ve yapay zeka etrafında yeni teknolojiler yeni ufuklar açıyor. Cilt bakım ürünleri pazarında daha fazla erkek müşteri olacaktır. Son olarak bireylerin bilinçlenip ciltlerini korumaya, onarmaya ve cilt sağlığına önem vermeleriyle birlikte kozmetik sektörü ve cilt bakım ürünleri daha da değerlenecek gibi görünüyor.
İlandır