Üzümü yeme bağını sor

Başlamak yolun yarısıdır derler ya, sormak da cevabın yarısıdır.

Şu anda tatildeyim ve sorular tatilde de peşimi bırakmadı.

Açıldığında mimarisiyle çok övündüğümüz Atatürk Havalimanı’nın tuvaletlerinin çoğunda bebek bezi değiştirmek için özel yerlerin olmaması, dünya mimarisine hediye ettiğimiz yeni bir akım mıdır?

Fransa’da taksi şoförlerinin aksi, taksilerin temiz; Türkiye’de şoförlerin nazik, taksilerin pis olmasının nedeni, aksi mizaçla temizlik arasında doğru orantılı bir ilişki olması mıdır?

Dünyanın tüm turistik şehirlerinde, hangi restorana bakarsanız bakın, her masada mutlaka içki görürsünüz. Türkiye’de ise turistler Sultanahmet Köftecisi’nde, Hacı Abdullah’ta suya, kolaya talim etmek zorunda bırakılırlar. İstanbul’un paralı turist çekememesinin nedenlerinden biri de içkisiz restoran gibi çağdışı uygulamalar olmasın?

İstanbul-Frankfurt seferini yapan Lufthansa uçağının ayak ve ter kokması, Frankfurt-Nice seferini yapan uçağın sabun ve parfüm kokmasının nedeni nedir?

Yurtdışında Türkler’le müzelerde değil de en fazla alışveriş merkezlerinde karşılaşılması, Türkiye’deki refah seviyesinin yüksekliğinin mi kanıtıdır?

Atatürk Havalimanı dış hatlar gidiş terminalinin giriş bölümünde iki ana kafe var. Solda küresel bir zincir olan Gloria Jeans, sağda ise yerel İstanbul Cafe. Küresel olanında sigara içilmeyen masalar servis alanının bitişiğinde, yerel olanında ise uzağında. Sigara içmeyenleri, servis alanından bir şey alıp masalarına geçmek için sigara içenlerin oturduğu bölümden geçmek zorunda bırakanın, kafelerden küresel olanının değil de, yerel olanının olması tesadüf müdür?

Atatürk havalimanına gelen uçaklardan çıkan yolcuların leş gibi sigara kokusuyla karşılanmasının nedeni, gümrük ve polis memurlarının sigara yasağına aldırmamaları ve kimsenin de bunlara hesap soramaması mıdır?

Kahraman müşterisavar müşteri ilişkilerine karşı

Atatürk havalimanındaki kafelerden Türk olanındaki mantıksız uygulama, küresel olanında da vardı birkaç ay öncesine kadar. Her ikisinde de bu mantıksız uygulamayı değiştirmeleri için birkaç defa şikayette bulunmuştum.

Türkiye’deki restoranlarda, bankalarda filan çalışanlar, kendilerine bir şikayet ilettiğinizde, sanki onları suçluyormuşsunuz gibi savunmaya geçerler. Kafelerden Türk olanında yaptığım şikayetler de yine bu savunma duvarına çarptı ve yönetime ulaşamadı.

Gloria Jeans’te ise her masaya bir müşteri memnuniyeti anketi konmuş ve personel de şikayeti olanları bu formu doldurmaya yöneltmek üzere eğitilmişti.

Gloria Jeans’i hatasından döndüren ve müşterilerini memnun etmesi, müşteri şikayetlerinin yönetime kadar ulaşmasını sağlayan bu akılcı çözüm sayesinde mümkün oluyor. Küresel bir marka olması da bu sayede...
Yazarın Tüm Yazıları