Samsung'un New York'taki dünya lansmanında, Hint modeli, Çin modeli derken bizim için asıl önemli olan G. Kore modelini yeterince kaale almadığımız izlenimine kapıldım.
Güney Koreli Samsung sayısal teknolojilerde dünya lideri vizyonunu benimsediği 2001'de 24.4 milyar dolar satış geliri ve 2.2 milyar dolar kár elde eden bir şirketmiş. 2004'e gelindiğinde satış geliri 55.2 milyar, kárı ise 10.3 milyar gibi inanılmaz bir rakama erişmiş.
Güney Kore şirketinin asıl büyük başarısı ise pek çok alanda pazar birincisi olmayı başarmış olmasında. Samsung bugün DRAM sektöründe yüzde 31, SRAM'de yüzde 28, Flaş Bellek'te yüzde 27, MCP'de yüzde 29, geniş ekran TFT-Likit Kristal Ekran'da yüzde 22, DDI'de yüzde 19, bilgisayar ekranında yüzde 18.7, TV setinde yüzde 9.9, CDMA cep telefonlarında yüzde 20.6 ile en büyük pazar payının sahibi.
Samsung bu başarısını araştırma-geliştirme faaliyetlerine verdiği önemle yakalamış. Samsung'un yeni vizyonu ise ev elektroniği, telekomünikasyon ve bilgisayar teknolojilerindeki birleşme eğiliminin dünya liderliğini yapmak.
Çünkü artık ev elektroniği, telekomünikasyon ya da bilişim sektörlerinin sadece tekinde başarılı olmanın yetmeyeceği bir çağa girmiş bulunuyoruz. Samsung bu yeni hedefine ulaşabilmek için sayısal teknolojileri tüm operasyonlarının merkezine koymuş. Ve Dijital-E Şirketi ismini verdiği bir modele ulaşmayı strateji olarak benimsemiş.
Şirket çeşitli iş alanlarına göre yapılandırılmış. Dijital Medya Bölümü birleşmekte olan teknolojilere odaklanmış. Sayısal TV cihazları, renkli ekranlar, DVD oynatıcılar, dizüstü bilgisayarlar, yazıcılar ve taşınabilir eğlence cihazları bu bölüm tarafından geliştiriliyor. Dijital Medya Bölümü'ne ek olarak Yarıiletken Bölümü, Likit Kristal Ekran Bölümü, Telekomünikasyon Bölümü ve Dijital Ağ Cihazları Bölümü.
Bu sonuncu bölüme çok dikkat etmek görekiyor çünkü kablosuz ağ üzerinde birbirleriyle haberleşebilen elektronik ev aletleri bu bölüm tarafından geliştiriliyor.
Ve görünen o ki önümüzdeki yıllarda, en yenilikçi ürünler biraz önce saydığım bölümlerden birincisi ve sonuncusundan çıkacak.
Her zaman söylediğim gibi İnternet her şeyi yutacak.
Başarılı olmak istiyorsak, hedeflerimizi bu gerçeğe göre çizmek zorundayız. İster kişisel kariyerimiz, ister şirket vizyonumuz, ister ulusal politikalarımız olsun, stratejilerimizi buna göre belirlemedikçe, parlak bir gelecek ummayalım.