ESKİŞEHİR Büyükşehir Belediyesi, ilk kez ödemelerde kullanılacak bir kredi kartını “şehir kartı” olarak hayata geçirdi.
Eskişehirli artık Esparacard ile 35 liraya kadar alışverişlerini “temassız ödeme” özelliğinden faydalanarak, şifresiz yapacak. Bu yolla ödemeler hızlanacak. Bu rakamın üstündeki harcamalar ise şifre girerek gerçekleştirilecek. Esparacard sahipleri tramvay ve otobüslerde de “temassız ödeme” özelliğinden yararlanabilecek. Kart sahipleri yıl sonuna kadar günde iki kez ücretsiz biniş hakkına sahip olacak. Ayrıca çeşitli firmalardan yüzde 10 indirim kazanacak. Esparacard’da anlık olarak 500 TL bulundurulabilecek. Kart, nakit çekime kapalı olacak. Eskişehir Porsuk Çayı ve bulvar düzenlemeleriyle, tramvay ve yaya bölgesi uygulamalarıyla örnek bir kent oldu. “Şehir kartı” uygulamasını, ne ölçüde yaygınlaşacağını, artılarını, eksilerini izlemekte yarar var. Çünkü özellikle belediye hizmetlerinde, ödemelerde, ulaşımda “hız” ve pratiklik önemli.
Bugün manşetimizde yer alan “metro tarihi” ise 17 yıldır uyuyan umudumuzu pekiştiriyor. AK Parti Ankara İl Başkanı Murat Alparslan’ın metro sürecinin planlandığı takvime uygun gittiğini, bir aksama yaşanmadığını açıklaması ve yerel seçimden önce “üç hattın” da yetişeceğini vurgulaması önemli... Gerçi metro konusundaki her vurgulama bana “kaybolan yılları”, yani vaatlerle geçen 17 yılı da hatırlatsa, somut bir tarihin hem bakan, hem başkan tarafından açıklanması önemli.
Darısı, ne olacağı belirsiz biçimde Eskişehir Yolu’na yaslanan “dev kafes”in akıbetine diyerek, noktayı koyabilirim.