Yeter! Söz Milletin

Yalçın BAYER
Haberin Devamı

Soyguna dayalı şoför-trafik işbirliğine ses çıkaran yok; çünkü herkes besleniyor

Deviş Günday'ın adından söz ettik, inanılmaz kutlamalar aldık. (Gerçi Günday bunu adamlarına verdiği talimatla tersine çevirebilir.) Gelen belge ve bilgilerden size ilginç olanlarını aktarıyoruz:

- GÜNDAY'IN YENİ MARİFETLERİ Bayrampaşa'dan Ali Şalcı, ‘‘Günday'ın marifetlerine ektir’’ diyerek yazıyor: ‘‘Bilindiği gibi bütün kamyonlarda ve ağır vasıtalarda elektronik takograf bulundurma zorunluluğu var. Karayolları Trafik Kanunu'nda açıkça belirtilmiş. Hiç istisna getirilmemiş. Derviş Bey ne yapıyor, tam kendi derneğinin başkanlık seçimi arifesinde seçmenlerine şirin görünmek amacıyla bir genelge çıkarttırıyor: ‘15 yaşından eski kamyonlarda takograf aranmaz, bunun yerine Şoförler Federasyonu'ndan alınacak -yalnızca 18 milyon liracık- sürücü çalışma belgesi bu işi görür’’ dedirtiveriyor. Bu genelge çıktıktan sonra da siyasilere çeyrek sayfa gazete ilanlarıyla teşekkür etmeyi ihmal etmiyor. Takograf 60 milyon, ufacık cep defteri 18 milyon. Gelirin nereye gittiği belli! Şu plaka olayına da o kadar benziyor ki, biz de bildiğimizi yazalım dedik...

- HER ŞEY DALAVERA... Dahası var; bu çıkan genelge Danıştay’da dava konusu oluyor. Dava kazanılıyor ve yürütmeyi durdurma kararı alınıyor. Yürütmeyi durdurma kararının alındığı aynı gün bu sefer dava konusu genelgenin tüm içeriği yeni yeni bir yönetmelik yapılarak uygulamaya sokuluyor.

BU NE GÜÇ, BU NE KUDRET?

Bir insan Türkiye Cumhuriyeti'nde böyle bir şeyi nasıl başarır? Kazaların % 80'inin uykusuzluk, yeteri kadar dinlenmemeden kaynaklandığı istatistiklerle sabit iken... Bu takograf bunu gösterebilecek teknik donanıma sahip iken... Piyasada 7 üretici firma kıyasıya bir rekabetle neredeyse maliyetine takograf satar iken... Bu oluyor, çifte standart getiriliyor?

KANUN ÇIKARTACAK ADAM İstisnalar başladı mı, arkası çorap söküğü gibi geliyor. Şoförün sürücü çalışma belgesine; evet ben sürat yaptım veya 15 saattir direksiyon başındayım, diye yazacağını mı düşünüyoruz!

Şimdi Danıştay'da bu sefer bu yönetmeliğin kanuni olmamasından ötürü iptali için yürütmeyi durdurma davası açıldı.

Sayın Derviş Günday istediğini elde etmek için Meclis'ten kanun bile çıkartabilecek güçte. Umarız, 56. hükümet bu gibi insanlara taviz vermez.''

- EVRAKTA VURGUN Özel Sürücü Kursları Derneği Genel Başkanı Dursun Önal yazıyor: ‘‘Yalçın Bey, sizi tebrik ediyorum. Kanun ve yönetmelikleri istedikleri gibi çıkartıp istedikleri gibi yapanlar bu soygun ortamını da hazırlamaktadır. Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Konfederasyonu'nun, Şoförler Odası marifetiyle sürücü kurslarına sattırdığı evrakların maliyeti -1998 fiyatları- yaklaşık yılda 200 milyar iken, bunu kurslarımıza, insanlarımıza yaklaşık 3.5 trilyon liraya satmaktadırlar. Aynen plakada olduğu gibi... Şu anda bu konuda açtığım dava Danıştay'dadır. Dava numarası 1998/4424'tür. Sivil toplum örgütlerini dayanışmaya ve direnmeye davet ediyorum.’’

- Neye dayanarak bu hakkı kullanıyorlar?

- Karayolları Trafik Kanunu'nun 131. maddesine dayanarak... Bütün evrakların dağıtımı Şoförler Odası'na verilmiş. Aslında Tekel yaratılıyor, Anayasa'nın 167., 172. ve 173. maddelerine aykırıdır. Devlet tekel yaratmaz, tüketicinin hakkı korunur.

- Ne gibi yolsuzluklar yapılıyor?

- Şoförler Odası, sürücü adayı sertifikasını şu anda 400 bin liraya satıyor, bir matbaadan teklif aldım; 6 bin lira.

- RADYO KİMİN BOROZANI? Ankara'dan bir okumuzun notu: 98.8 TESK FM kimindir? Şoför esnafının mıdır, yoksa Derviş Günday ve kardeşinin mi? Bu radyo küçük esnafın üzerinden saltanat sürmek isteyenlerin borozanı mıdır?

- RUHSAT SOYGUNU DA VAR Değindiğiniz konular için sizi kutluyorum. Ruhsat değiştirme konusuna da değinseydiniz... Bu iş için iki parça küçücük kâğıt parçasına 12.500.000 TL alınıyor. Bu soygunun ucu kimlere dayanıyor?

Erdal BİLKAN-İhsan SAYDAM/HATAY

- GÜNDAY'IN KAÇ TAKSİSİ VAR? Metin Demir, Adana'dan soruyor: ‘‘Derviş Günday'ın Ankara'da 200 adet ticari plakalı taksiyi kontrol ettiği iddiaları doğru mudur? Bir de onun oy deposu sayılan il ve ilçelerdeki şoför-esnaf oda ve derneklerin başkanlarının servetleri ne kadardır? (Özellikle Adana, Hatay ve Mersin'dekilerin...)

- TESK'e gelen paraların nereye harcanmaktadır? İl ve ilçelerdeki şoför dernek ve odalarının başkanlarının kayıtdışı gelir kaynakları nelerdir? (Bir örnek... Yılmaz Çimen hem esnaf odası, hem de Çorlu Şoförler Derneği Başkanlığı yaparken, aynı zamanda da 90 minibüsün oluşturduğu kooperatifi yönetmektedir. Belediyelerle yaptığı minibüs hattı pazarlığında taraflar karşılıklı büyük rantlar elde etmektedirler.) Bu başkanlar mal bildiriminde bulunuyorlar mı? Yurtdışına neyin karşılığı olarak turistik geziye gönderilmektedirler?

- ANKARA'da il trafik komisyonunun marifetiyle tahsis edilen taksi duraklarını Ankara Şoförler Derneği, kimlere hangi ölçülere göre 'tahsis' yapmaktadır?

- İSTANBUL'da traktör üzerinden gelip taksi şoförlüğü yapanları, şoför dernekleri eğitmeyi hiç düşünüyor mu?

Evet Derviş Bey, oraya buraya bağışlar yaparak, ambulanslar alarak bazı şeyler örtülebilir ama bu kadar soygun ve fırsatçılık da yapılmaz. Vicdanlar sızlıyor.



Yazarın Tüm Yazıları