Paylaş
Yarım yamalak inşaatı Ulaştırma Bakanlığı devraldı. Üstelik seçimlerde Melih Gökçek’e çuvalla oy veren Keçiören gibi semtlerde yaşayan yüz binler 8-10 yıldır metro çukurları ile cebelleşiyor.
Bunları niye hatırlattım?
Metroya karşı alternatif geliştirmeye çalışan Melih Gökçek alt geçitlere ve şehir merkezlerini transit yola çeviren bir şehircilik politikası izledi. Yani yamalı bohça şehirciliği...
Siz hiç 25-30 kilometre uzunluğunda tek bir trafik ışığı olmayan metropol ana caddesi ya da caddeleri gördünüz mü? 25-30 kilometre uzunluğunda 4-5 güzergahta ışıksız transit yol yapan Ankara Büyükşehir Belediyesi bu uygulaması ile esnafı yok edip, AVM’leri doldurdu. Bu bilinçli bir tercihti. Gerekçe olarak da trafiğin rahatlaması gösterildi.
Sonuç, başarısız.
Örnek mi?
Ankara’da üç büyük bulvarı birbirine bağlayan bir transit yol var. Protokol Yolu olarak adlandırılan Cumhurbaşkanlığı ve Başbakanlık Köşkü, Büyükelçilklerin önünden gelerek Kuğulu alt geçidine bağlanan yoldan başlıyor trafik ışıksız yol macerası. Gazi Mustafa Kemal Paşa, İnönü ve Dumlupınar Bulvarı üzerinde Eskişehir Yolu olarak bağlanan 25-30 kilometrelik yolda tek bir trafik lambası yok. Evet aynen öyle... TBMM, Genelkurmay önünden Konutkent’e kadar olan güzergahta tek bir trafik lambası yok ama trafik sıkışıyor. Özellikle, Eskişehir yönüne olan tarafı. Ulaştırma, Tarım, Danıştay, Diyanet İşleri, TOBB gibi onlarca resmi kurum ve büyük yapıların olduğu güzergah bu.
Peki bu durum niye ortaya çıktı? Yola konulan iki adet yol bariyeri yüzünden. Evet aynen öyle. Bariyerlerden birisi hani Melih Gökçek’in yarım bıraktığı metro inşaatının çökmesi üzerine hayatını kaybeden vatandaş var ya, çamur deryası içinde yer altında yüzlerce metre sürüklenerek cesedine Bakanlıklarda ancak ulaşılabilen talihsiz vatandaşımızın kaybolduğu yerin önündeki alt geçidin girişinde... Diğeri de biraz uzakta. Alt geçitler yere paralel S çiziyor. ‘Deve hörgücü’ gibi, eğik büyük. Alt geçitlerdeki yol görüşü zaman zaman sıfır noktada. Bu da yetmemiş gibi iki bariyer trafiği alt üst ediyor. 70 kilometrelik hız sınırı var. İki bariyerle Delidumrul olacağına, üç trafik polisi görevlendir, kurala uymayana ceza kessin.
İnanmıyor musunuz? Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım bey, Tarım Bakanı Mehdi Eker bey, Danıştay Başkanı Hüseyin Karakullukçu bey, TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıkloğlu bey yol güzergahınızda bir gün mesai bitiminde veya mesaiye gelirken araç kullanın. Ya da sayın kaç trafik lambası var. Sıfır... O zaman niye bu yol tıkanıyor, diye sorun. Bize de şehadet edin. Lütfen, ricamız bu.
173 no’lu otobüs
Kişinev Caddesi sakinleri yazıyor:
173 nolu otobüs güzergahı 26 kasım tarihinde değiştirilmiştir. Otobüs güzergahının değiştirilmesi ile ilgili olarak 153 numaralı şikayet hattına müracaat edilmiş, ancak EGO “1. Bölge otobüs işletmesi birimi tarafından 695. Sokak
eski 6. Cadde’ye geçişte yolun aşırı eğimli olması nedeni ile araçların altının vurduğu ve teknik arızalara sebebiyet verdiği bunun sonucunda da kurumu zarara uğrattığı tespit edildiğinden güzergah değişikliği yapılmıştır. Ayrıca konu hakkında çalışmaların devam ettiği bildirilmiştir.”
Konu incelendiğinde 695. Sokağın Kişinev Caddesi ile ilgisi bulunmadığı görülmektedir. Kaldı ki şimdiki güzergahta bulunan 745. Sokakta aşırı eğimlidir. Kışın buzlanma yoğun olmaktadır ve bu sokakta kaldırımın olmaması yayalar ve güzergah üzerinde bulunan okula giden çocuklar için tehlike oluşturmaktadır. Kişinev Caddesi’nden geçen güzergahın değiştirilmemesini talep etmekteyiz.
Evini tadilata vermek
100. Yıl İşçi Sitesi’nde oturuyorum. 42 yaşındayım; çoğu insan gibi kıt kanaat geçiniyorum. Bundan 4 ay önce evimi 100 Yılda buluna Dekap adlı bir firmaya tadilat için anahtar teslimi verdim.
Evimi, anahtar teslimi ile tadilat için verdim. Bazı sorunlar nedeniyle mağdur edildim, yapılması gerekenler yapılmadı. En basiti dış kapı ve kasa arasında 1 cm boşluk var; kapı rüzgar esince oynuyor. Gerisini anlatmama bile gerek yok. Tüketici haklarına gittim ama firmaya ödediğim ücret 20 bin TL olduğu için bakamayacaklarını, hakkımı mahkemelerde aramamı söylediler.
Oda ayrı bir masraf, avukat parası dosya parası eksper parası çok tutuyor.
Hakkımı başka hangi yollardan arayabilirim ve bu firmayı nerelere şikayette bulunabilirim?
(Not: Bana yardımcı olacaklar numaramı Yalçın Bayer’in emal’inden öğrenebilir.)
Aydın AVCI
Paylaş