TÜKETİCİ Haklarını Koruma Derneği’nin ulaşım zamlarının geri alınmasıyla ilgili açtığı davada, mahkemenin 2004 yılındaki ulaşım fiyatlarına dönülmesi yolunda verdiği kararı eleştirmiş Melih Gökçek...
Mahkemelerce verilen kararları eleştirmesi gereken son kişidir kendisi. Nedenine gelince, Gökçek bugüne kadar yaptığı icraatlarla ilgili olarak sürekli mahkemelerin ara kararları sırasında savunma veya başka amaçlı verdiği süre kararlarını hep kötüye kullanmış ve bu süreler içinde özellikle bat-çık kavşak yapımlarında inşaatlara devam etmiştir. Sonuçta mahkeme olumsuz karar vermiş ama kavşaklar yıkılamamıştır. Akay Kavşağı bu uygulamaya en somut örnektir. Kavşak inşaatı yapılırken davaya sürekli yeni yeni taraflar müdahil olarak sokulmuş ve kazanılan sürelerle inşaatlarda bir noktaya gelinmiştir. Eğer zamanında inşaata devam edilmeseydi mahkeme kararı da uygulanabilir olabilirdi. Yine ‘camili amblem’ konusunda da Belediye Meclisi kararını iptal eden Mahkeme kararının Belediyeye tebliğinden önce kendisi bir oturumda Meclis kararını iptal etmiş ve yeni bir karar alarak amblemi kullanmaya başlamıştır. Bu arada da “Biz zaten meclisimizin kararırı önceden iptal ettik mahkeme bizim iptal ettiğimiz kararla ilgili karar verdi” diyerek mahkeme kararının geçersiz olduğunu savunmaya çalışmıştır. Sonuçta uzun süren hukuk savaşı sonunda amblemi kaldırmak zorunda kalmıştır. Gökçek kararlarla ilgili olarak hep mahkemeleri suçlamaktadır. Ama davalar sırasında kendisini haklı çıkaracak belgeleri mahkemeye sunamamakta veya kendisini iyi savunamamaktadır. Hem kendini haklı çıkaracak savunma yapamayacaksın, hem somut belgeler ortaya koyamayacaksın, hem kararları dolaylı yollarla ihlal edeceksin hem de kendini haklı çıkarmak için kamuoyuna açıklama yapacaksın. Buna insanlar güler! Hayati ALPASLAN
Hipodromdaki opera binası inşaatı neden başlamıyor
DSP İstanbul Milletvekili Ayşe Jale Ağırbaş, Kültür ve Turizm Bakanı’nın yanıtlaması istemiyle verdiği önergede Ankara’ya yeni opera binasını neden inşaatının başlamadığını soruyor: Ağırbaş önergesinde şöyle diyor: “2001 yılından beri Ankara hipodrom alanında uluslararası standartlarda planlanmış yeni opera yapısının projeleri yarışmayla elde edilmiş ve uygulama ile detay projeler uluslararası bir ekip tarafından hazırlanmış olduğu halde proje inşaatına geçilmemiştir. Uluslararası standartlarda planlanmış yeni opera yapısının inşaat ihalesi 2001 yılından beri hazır olduğu halde inşaata başlanmamasının gerekçesi nedir? Türkiye’nin başkenti, uluslararası standartlarda bir opera binasına ne zaman kavuşacaktır? Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nın, kültür yapılarının hipodrom alanından kaldırılması için çalışma yaptığı doğru mudur? Bunun gerekçesi nedir?” sorularının yanıtlanmasını istiyor.
TOKİ’nin Gölbaşı’na konut yapması yetmiyor
GÖLBAŞI TOKİ Konutlarında oturanlar olarak EGO’nun otobüs seferlerinden büyük rahatsızlık duyuyoruz. Adate işkence çekiyoruz. TOKİ’den kalkan otobüsler 1.5 bazen 2 saatte Kızılay’a gidemiyor. Gölbaşı’nın 104 ve 105 numaralı otobüsleri olmasına rağmen 195 ve 193 numaralı otobüslerde gereksiz yere Gölbaşı’nı dolaşıyor. Sabah ve akşamları express otobüs taleplerimiz ise EGO tarafından karşılanmıyor. Otobüsler ise saatinde gelmediği için işe hep geç kalıyoruz. Sabah 9’dan akşam 17’ye kadar ve hafta sonları ise saat başı otobüs geliyor. EGO’dan TOKİ sakinlerin sorunlarına çözüm bulunmasını istiyoruz. Tarık YÜCEDAĞ
KISA...KISA...
TİMUR Özkan’ın sunumu ile yapılacak “Gezgin Gözüyle Ankara” konulu konferans 6 Mart cumartesi Abidinpaşa Köşkü’nde (Ertuğrul Gazi Mah. Münzeviler Cad. No:6) ÇİĞDEM mahallesinde yaşayanlara fotoğraf sanatını sevdirmek, Mahallenin ve Derneğin ismi olan çiğdem çiçeğine dikkati çekmek amacıyla ‘Doğada Çiğdem Çiçeği’ amacıyla yapılacak fotoğraf yarışmasına son katılım 30 Nisan. (0312-285 20 47) TÜRK Japon Vakfı Kültür Merkezi’nde bugün 20.00’de ‘Neo - Japonesque’ gösterisi var. (www.tjv.org.tr) BASIN Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü 4-7 Mart 2010 tarihleri arasında Ankara Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlenecek olan ‘Rize Günleri Etkenlikleri’ne ‘Rize’nin Dünü ve Medya’ isimli fotoğraf sergisiyle katılıyor.