Paylaş
Eskişehir Yolu trafik yoğunluğunu aratmayacak, üç kollu bir araç konvoyu zinciri içinde, ağır ağır...
Daha önce yazdığım “ODTÜ (halka) yol olsun” yazımın gereği yapılmıştı!
Evet... Eymir halka yol olmuştu... Bu yazım da umarım yanlış algılanmaz... Eymir’i halka (pardon ODTÜ’lüye) tamamen kapatmaya yönelik psikolojik bir zemin hazırlama şark kurnazlığı içine girilmez.
Bunun yerine, araç sayısına ve kullanıcı sayısına kota sınırlaması getirilebilir. Özellikle otobüs ve kamyon gibi araçlar alana sokulmaz. İç-göl alanına erişebilirlik servislerle yapılabilir.
Pazar günü Eymir’de gözlemlediğim diğer bir husus; temizlik sıfır, tuvalet yetersiz, itfaiye aracı yok, ecza dolabı yok, güvenlik görevleri para toplamaktan alanda faaliyet gösteremiyor, otlar diz boyu vb.
Alanda hiçbir maganda görmedim ama magandaların bile (yukarıdaki olumsuzluklara bakıldığında) hoşlanacağı bir mekan olmaktan da çıkacağa benzer.
Böylesine sosyofobik ve steril olmayan alanlardan hoşlanacak yeryüzünde yaşayan bir maganda tipi ve kültürü var mıdır? Bilinmez ama... ya da her nerede ve nasıl yaşatılıyorsa? O da ayrı bir yalan da. Hadi neyse.
Oksijen yoksunu gölü bir tarafa koyarsak, Eymir’in Ankara’nın akciğeri olduğunu da söylemek çok zor, beylik bir laf. Küçük bir ağaççık alan dışında yanlış ağaçlandırma tekniğinden dolayı, alanda ağaç görmek imkansız hatta bu bölgeleri ormanlık alan olarak tanımlamak bile yanlıştır.
Yok aslında birbirlerinden farkları,
Ama biri ODTÜ, diğeri Gökçek,
Yok aslında birbirinden benzerlikleri,
Ama biri Eymir, diğeri Mogan.
Tahir ÇALGÜNER
Mamak belediyesi biraz abartmış!..
ÖZEL bir işim nedeni ile Mamak Belediyesi sınırları dahilindeki Demirlibahçe Muhtarlığı’na gittim. Muhtarlık ofisindeki duvarlara Atatürk resmi yakışıyor. Fakat belediye başkanının resminin duvarda yer alması ne kadar doğru!.. Seçilmiş kişilerin kendilerini bu denli reklam etmeye ihtiyaçları olabilir mi? İbrahim ÖZTÜRK
163 hattına ne oldu
ÇAYYOLU, Ümitköy ve de Konutkent’te oturan yurttaşlarımıza hizmet veren 163 hat numaralı Konutkent-Ümitköy-Kızılay hattında artık sadece özel halk otobüsleri hizmet veriyor. Malumunuz, özel halk otobüslerinde indirimli kart geçersiz olup, (12.8.2011 tarih ve 2011/30 sayılı) UKOME kararı ile 210 Kuruş tam ücret uygulaması yapılıyor. Özel halk otobüslerimizde 60 yaş üstü yurttaşlarımızın kullandıkları serbest biniş kartları da geçersizdir. Sormakta sanırım bir beis yok; belediye tarafından işletilen 163 hattı neden kaldırılmıştır? 163 numaralı hat ile aşağı yukarı aynı hatlarda işleyen 119, 122, 125, 126 gibi hatlardan birisinde sefer sayıları arttırılmış mıdır, yoksa tamamı ile farklı bir hatta mı değerlendirilmektedir 163 no’lu hattan çekilen otobüsler? Doç. Dr. Metin ŞENBİL
Paylaş