İKİ günden beri trafik kontrolleri ile ilgili görüşlere yer veriyoruz.
Aslında bu tartışma Ankara büromuzdan Kadir Ercan'ın Antalya'ya tatile giderken Bucak İlçesi'nde başına gelenlerle gündeme geldi. Ercan güvenlik ve yargı konularında uzman bir gazeteci; artık tuzak kurularak yapılan radar kontrollerinin trafik kazalarını önlemenin esas nedeni olmadığını biliyor...
Köşemizde çıkan yayınlardan sonra o da emniyet yetkilileri ile görüşmüş.
Bize tatilde bulunduğu yerden şu notu aktardı:
‘‘Emniyet Genel Müdürlüğü'ün hız limitlerini ayarlarken, duble yol da denilen bölünmüş yolları unuttuğu ortaya çıktı. Bunun üzerine Emniyet Genel Müdürlüğü bölünmüş yollardaki hız limitini 120'ye çıkarmak için harekete geçti.
Hız limitleri belirlenirken, şehiriçi sokaklarda 50, tek gidiş gelişli devlet karayollarında 90, otoyollarda 140 kilometreye kadar hız yapmaya izin verildi. Ancak bu limitler konulurken, iki şerit gidiş, iki şerit geliş şeklinde düzenlenen bölünmüş yollar unutuldu. Bölünmüş yollarda, tek gidiş gelişli devlet karayollarında uygulanan 90 kilometre sınırı uygulandı. 100 kilometrenin üzerinde hız yapan sürücülere 54 milyon 700 bin lira radar cezası yazıldı.
Emniyet Genel Müdürlüğü, bu hatasından dönmek üzere çalışma başlattı. Bölünmüş yollarda 120 kilometreye kadar hız yapılmasına izin verilecek. Bununla ilgili yasal düzenleme yapılacak.’’
ARAÇ SOLLARKEN RADAR CEZASI YAZILMAYACAK
Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 101. Maddesi'ne göre, araç sollanırken, radar cezası yazılmaması gerekiyor. Buna rağmen radar cezası yazıldığını belirleyen Genel Müdürlük, tüm illere teleks mesajı çekerek, bundan sonra sollama yapan sürücülere aşırı hız cezası yazılmaması için uyardı. Uyarı mesajında şöyle denildi:
‘‘Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 101. Maddesi'ne göre; geçme sırasında, geçme kuralının mecbur kıldığı şartlar dolayısıyla, bu yönetmeliğin aynı cins taşıtlar için tayin ettiği hız sınırlarını aşan taşıt sürücülerine Karayolları Trafik Kanunu'nun 51. maddesine göre işlem yapılmaz. Bu durumdaki sürücülere aşırı hız nedeniyle ceza yazılmasın.’’
227 bin kaza
TÜRKİYE'de karayollarında günde yaklaşık 400 radar cihazıyla hız kontrolü yapılıyor. Neredeyse 40 veya 50 kilometreye bir radar cihazı yerleştiriliyor.
Tüm bu kontrollere rağmen, bu yılın ilk 7 ayında 227 bin 282 kaza meydana geldi. Bu kazalarda 1396 kişi yaşamını yitirdi. 49 bin 908 kişi ise yaralandı.
Kazaları azaltmak için, duble yol yapımlarına hız veriliyor. Otomobillerin teknik muayenesinin ciddi şekilde yapılması gerekiyor. Ayrıca 18 yaşında ehliyet alan sürücülerin 40 yaşına kadar her 10 yılda bir, 40 yaşından sonra ise her 5 yılda bir sağlık kontrolünden geçirilmesi için çalışma başlatıldı. Sürücülerin özellikle göz kontrollerine önem verilecek.
Sertifika var atama yok
BİZLER ODTÜ, Bilkent, Boğaziçi ve benzeri üniversitelerden mezun olmuş; kurs masrafı ve stajı ile de İngilizce öğretmenliği sertifikası almış kişileriz.
İngilizce öğretmenliği sertifikası YÖK ve MEB işbirliği ile üniversiteler tarafından verilmektedir. İngilizce öğretmenliği atamaları, Talim ve Terbiye Kurulu'nun 31.03.2003 gün ve 4 sayılı kararının ‘‘Kimler öğretmen olabilir’’ başlığı altındaki Madde 7'nin D bendinde ‘‘İngilizce öğretmenliğine yabancı dille eğitim yapan yüksek öğretim programlarından mezun olup İngilizce öğretmenliği sertifikası programını başarı ile bitirenler de atanırlar’’ şeklinde açıkça belirtilmektedir.
Ancak 2003 atamalarında bizlere başvuru yapma hakkı bile verilmiyor. Talim ve Terbiye Kurulu kararına göre böyle bir hakkımız var. YÖK ve MEB'in bu haksızlığı düzeltmesi gerekmiyor mu?
Ozan TURNA-ANKARA
Mehmetçik’e sigorta
SORUM Sayın Abdullah Gül'e... Amerika'ya gitti konuştu, anlaştı. Bizim MehmetçikIrak'a gidecek.
Sorarım size, orada başlarına çuval geçirenler ya da Talabani, Barzani yandaşları tarafından kazara öldürülecek olan bir Mehmetçik için hayat sigortası yapmayı hiç aklınızdan geçirdiniz mi?
İki yüz milyarlık hayat sigortasının senelik primi bir milyar liradır. Bunu Amerika vermekten kaçınırsa biz veririz. Bir bankada açılacak hesap numarası medyada bildirildiği gün vatandaşlar tarafından tamamı ödenir; benden hatırlatması...
Nusret ÇAKIROĞLU
‘Damatlar’a Turing’den yanıt
TÜRKİYE Turing ve Otomobil Kurumu basın danışmanı Ömer Kırkpınar'dan, geçtiğimiz pazar köşemizde, İrlanda'dan uluslararası ehliyetlerle ilgili soru soran okurumuza bir cevap geldi:
‘‘Uluslararası ehliyetler Türkiye'de sadece kurumumuz tarafından bir yıl süre ile verilir. Yerel ehliyetin (ülkelerin kendi ehliyetleri) aslı ve iki adet fotoğrafla kurumumuza başvuran herkes belli bir harç parası ödedikten sonra uluslararası ehliyete sahip olabilirler.
Avrupa ehliyetleri ise ülkemizde 3-6 ay süreyle kabul ediliyor. Uluslararası ehliyetler, genelde bir ülkede geçici (turist) olarak bulunanlara veriliyor. 3-6 aydan fazla kalınması durumunda ise oturma izni ve dolayısıyla yerel ehliyet aranıyor.’’
MESAJ PANOSU
NİŞANTAŞI Maçka'daki Anadolu Teknik Lisesi'nin ön cephesi çok ilkel bir yöntemle temizleniyor. İnsan sağlığını hiçe sayan bu yöntemle evlerimizin içi ve ciğerlerimiz, ince beyaz taş tozu ile kaplanıyor. Bu işi yapan işçiler kölelik yaşıyor. Bu tozu çekecek büyük aspiratörler yok mudur? Yoksa tedbirsizliğin sebebi yüksek maliyet mi?
Prof. Dr. Nuriye AKEV NİŞANTAŞI
TÜRKİYE-Moldova maçına alınmayan 2000 kadar biletli futbolseveriz. Elimizde bilet olmasına rağmen Çevik Kuvvet tarafından stada alınmadık. Bize ‘‘Federasyon fazla bilet basmış’’ denildi. Soruyoruz... Çevik Kuvvet'in görevi karaborsa bilet satanlara engel olmak mıdır? Stadın kapasitesinden fazla bilet mi basıldı yoksa başka bir şey mi var?
MİLAS'ın Kıyıkışlacık Köyü'nün Zeytinlikuyu Mahallesi'nde telefonlarımız bir haftadır kesik... Telekom'u suçlayamıyoruz, çünkü gelip çalışıyorlar. Sonunda anlaşıldı ki, magandalar gece silah atarken telefon tellerini kopartmışlar. Jandarmanın bunları yakalamasını ve gereken cezayı almalarını sağlamasını istiyoruz.
Y. B.-MİLAS
TÜRKİYE-Moldova maçına alınmayan 2000 kadar biletli futbolseveriz. Elimizde bilet olmasına rağmen Çevik Kuvvet tarafından stada alınmadık. Bize ‘‘Federasyon fazla bilet basmış’’ denildi. Soruyoruz... Çevik Kuvvet'in görevi karaborsa bilet satanlara engel olmak mıdır? Stadın kapasitesinden fazla bilet mi basıldı yoksa başka bir şey mi var?